איך ישפיעו התיקונים החדשים על שוק המשכנתאות?

בנק ישראל מתכנן להכניס כללים חדשים לרגולציה הבנקאית. נכון להיום, כל בנק מרגיש ה"מלך" של עצמו. אומנם יש כללים מבנק ישראל אבל הם לא מאוד מחייבים את הבנקים לטובת הלקוחות. בשנה הבאה בנק ישראל מתכנן לקהל לוקחי המשכנתאות דברים טובים. מה הולך להיות? איך זה ישפיע על המשכנתאות? המשיכו איתנו. 

למה יש צורך לערוך שינויים בהתנהלות הבנקים? 

היום התהליך של קבלת אישור עקרוני הוא די מסייט. כדי לקבל אישור עקרוני, צריכים לקבוע פגישה בבנק. ובדרך כלל הבנקים למשכנתאות הם המקום הכי עמוס, ולכן יש פגישה רק לעוד שבועיים וגם אחרי שכבר נפגשים עם פקיד המשכנתאות, האישור העקרוני יכול להגיע גם אחרי שבועיים מורטי עצבים.

אילו שינוים בנק ישראל מתכנן לערוך? 

העולם המודרני שלנו מסיק חווית משתמש בכל תחום שהוא חוץ מבתחום הבנקאות. המטרה של בנק ישראל, היא לתת נוחות גם בתהליך של לקיחת משכנתא, כמובן שהנוחות הזו תגשים עוד הרבה מטרות בדרך. הנה השינויים שבנק ישראל מתעתד לעשות:

  • תהליך אישור עקרוני לא יכול לקחת יותר משלושה ימים. כיום, אישור עקרוני יכול להתקבל גם אחרי שבועיים. 
  • האישור העקרוני יהיה כתוב בצורה חופפת לכל הבנקים. עד היום כל בנק מנסח את האישור העקרוני שלו בצורה שונה, כך שמאוד קשה ללווים להבין את ההבדלים שבין שני אישורים עקרוניים משני בנקים. 
  • אישור עקרוני מקוון בכל הבנקים בתוך מספר ימים בודדים. עד היום לא כל הבנק אפשרו להוציא אישור עקרוני מקוון. וגם בנקים שאישרו לא בדיוק נתנו את השירות הזה בצורה מושלמת. התוצאה הישירה של תקנה זו, היא הוזלת המשכנתאות, מאחר ואנשים לא יתעצלו להגיש את המשכנתא שלהם בכמה שיותר בנקים ולהשוות בין תמחורי הריביות. 

יהיו גם מסלולים לברירת מחדל

אם קשה לכם להרכיב באופן עצמאי תמהיל משכנתא, בנק ישראל הכין לכם לעת כזו מסלולים של ברירת מחדל שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לחתום עליהם. יהיו שלושה מסלולים כאלה לבחירה:

  1. מסלול בו כל סכום המשכנתא הוא במסלול של ריבית קבועה לא צמודה. 
  2. משכנתא מחולקת לשלוש: ⅓ פריים, ⅓ משתנה צמודה, ⅓ קבועה לא צמודה. 
  3. משכנתא מחולקת לשתיים: ½ מסלול פריים ו-½ קבועה לא צמודה. 

מה אומרים בבנק ישראל? 

בבנק ישראל טוענים כי המשכנתאות בארץ הן מורכבות הרבה יותר בהשוואה למשכנתאות בעולם. במקומות רבים בעולם, כלל אין אפשרות לשלב במשכנתא אחת כמה סוגי ריביות. ברור שזו מעלה גדולה, אבל יחד עם המעלה, מגיע החיסרון הגדול של המורכבות של יצירת תמהיל משכנתא כזה. ולכן, בנק ישראל רוצה לעשות הכל כדי שמצד אחד אנשים יוכלו לקחת משכנתא טובה בצורה נוחה (תנאי האישור העקרוני), ומצד שני שיוכלו לקחת משכנתא קלה ולא מורכבת (מסלולים לברירת מחדל). 

הקליקו כאן כדי שמומחי חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה יעזרו לכם לקחת את המשכנתא הכי טובה שיש. יש כאן את הכלים להוזיל לכם את המשכנתא. גם לכם מגיע להנות ממשכנתא אטרקטיבית.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: