איך מבצעים עסקת מכירה כאשר מתגוררים שוכרים בדירה? כל מה שרציתם לדעת בנושא!

הפוסט הזה מיועד רק למשקיעים שרוכשים דירות כדי להשכיר אותם לאנשים, אך כאשר הם יכולים להרוויח כמו שצריך מעליית מחירי הדירות, הם תיכף ומיד מוכרים את הדירה שלהם כדי לרכוש בהון העצמי עוד כמה דירות. 

אתם שייכים לפוסט הזה? מצוין, אז אפשר להמשיך. 

 

כאשר מוכרים דירה, הדירה צריכה להיות ריקה מאדם, אך אם כן יש בדירה שוכר שחוזה השכירות שלו נגמר רק בעוד שנתיים, בדיוק לכן, צריך לדעת איך מתנהלים בתהליך מכירת דירה כאשר יש שוכר בדירה. 

מה צריכים לבדוק כשמוכרים דירה מושכרת?

עליכם מוטל לעיין בחוזה השכירות בעיון רב. ולמה? כי אם מצוין בחוזה כי יש נקודות יציאה בהם יש לכם זכות לדרוש מהדייר לעזוב את הדירה, או תאריך יציאה מהדירה, או כל נתון אחר, תהיו יותר חכמים לגבי ההתנהלות שלכם בהמשך. כלומר לגבי התנהלות במהלך מכירת הדירה. 

בגדול, גם אם יש שוכרים בדירה, אפשר למכור את הדירה אבל תצטרכו לקבל מהם את הסכמתם המלאה לשתף איתכם פעולה. למה? כי לא תהיה לכם אפשרות להביא מישהו שיראה את הדירה, אם השוכר לא יסכים לפתוח לו את הדלת. ואם הרוכשים הפוטנציאלים שלכם לא יראו את הדירה, הם גם לא יקנו אותה. 

שימו לב, אם בחוזה מופיע סעיף המקנה לשוכר רשות להאריך את החוזה, לא תוכלו להתנגד לו, אם אין אפשרות כזו בחוזה. עוד לפני שאתם מתחילים להביא אנשים לדירה ולהתלהב שעוד רגע אתם מוכרים אותה, עליכם לוודא שזה הגיוני למכור את הדירה מבחינת האפשרויות שחוזה השכירות מציב. 

פנו לעורך דין

כאשר מתנהלים מול אנשים פרטיים ולא רק מול גופים (כמו מנהל מקרקעי ישראל ועוד), עלולים להיתקל בבעיות שלא ניתן לצפות אותן מראש. ולכן, לפני שאתם חולמים להתחיל את כל התהליך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בנושא והוא ידריך אתכם שלב שלב מה עליכם לעשות כדי למכור את הדירה בהצלחה. 

בשורה התחתונה - האם ניתן למכור דירה מושכרת? 

אפשר גם אפשר. אבל צריך להבין, שאם הרוכשים שלכם, הם לא משקיעים, הם ירצו לעבור לדירה כמה שיותר מהר. ואם הם ישמעו שהדירה שלכם מתפנה משוכרים רק בעוד תקופה ארוכה, אתם עלולים להתקשות למצוא רוכשים לדירה שלכם. 

מבחינת השוכרים לא אמורה להיות בעיה שהדירה נמכרה. בסך הכל, הם יתחילו לשלם שכירות למישהו אחר. 

המומחים של חברת המפתח יכולים לעזור לכם בכל הלבטים שלכם. אנו מתמחים בתחום הנדל"ן. כל מה שנותר לכם כדי להצליח בקלות להתגבר על כל המכשולים, זה פשוט להקליק כאן כדי לקבוע פגישה עם המומחים שלנו שיתנו לכם יד תומכת ומלווה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: