איך מונעים מצב של אי יכולת לשלם את המשכנתא? ומה עושה מי שמגיע למצב הזה?

אין מי שלא מפחד מצמד המילים "כונס נכסים". אבל זה מה שקורה למי שלא מתכנן את המשכנתא שלו כמו שצריך. על פי הנתונים שמפרסם בנק ישראל, רובם של אלה שלא הצליחו לשלם את המשכנתא שלהם זה כאלה שפשוט לא תכננו את המשכנתא שלהם בצורה נכונה. כי תהליך פיננסי המתוכנן בצורה טובה, אינו אמור להגיע למצב של איבוד עשתונות. 

איך מתכננים את המשכנתא בצורה טובה? 

קודם כל, אתם לא יכולים לשלם החזר חודשי בלי גבול. כלומר? זה נכון שככל שמשלמים החזר חודשי גבוה יותר, כך אתם יכולים לסיים עם המשכנתא שלכם כמה שיותר מהר, וגם להוזיל את הריביות בצורה משמעותית. אבל כנראה שיש עוד דברים במשכנתא חוץ מלסיים איתה. 

כדי לבנות תמהיל משכנתא עם החזר חודשי נוח, אתם צריכים לדעת מה בערך אתם מתכננים לעתיד. אם אתם חולמים על משפחה גדולה, קחו את זה בחשבון כבר עכשיו. כי מחזור משכנתא בבוא היום, הינו סתם תהליך יקר ולא כדאי לבנות על כך מראש. ברור שאם בשעת מעשה ההחזר החודשי לא יהיה לכם נוח, תוכלו תמיד למחזר משכנתא, אבל לא כדאי להסתמך על זה מראש. 

לוקחים משכנתא עם ריביות אטרקטיביות ולא מסוכנות

יש שני ערכים במשכנתא שאינם קשורים אחד לשני. והם – ריביות אטרקטיביות, וריביות שאינן מסוכנות. לפעמים הריביות המסוכנות ביותר, הם דווקא הריביות הכי אטרקטיביות. התפקיד שלכם זה לא לקחת את הריביות הכי זולות. אלא את הריביות שלא יהוו עבורכם סיכון. כי בסופו של דבר, עדיף לשלם משכנתא יקרה, אך יציבה, ולא משכנתא שעלולה ביום אחד להתייקר בלי גבול. 

את כל הקטע של ריביות תצטרכו לבצע יחד עם יועץ משכנתאות (כמובן לא יועץ משכנתאות מטעם הבנק שכל מה שהוא רוצה זה להביא לכם את המשכנתא הכי יקרה שיש!). שימו לב שסביבת הריבית היום במדינת ישראל מאוד נמוכה, וזה גורם לאנשים לטעות ולקחת חלקים גדולים מהמשכנתא שלהם בריביות הנמוכות האלה, אבל כל עוד חלק מהריביות האלה נמצאות בסיכון גבוה, גם הם יהיו 0% לא יהיה לכם כדאי לקחת אותם במשכנתא שלכם. הכלל אומר שמשכנתא טובה זו משכנתא עם תנאים טובים. ולאו דווקא המשכנתא הכי זולה שיש. 

הגעתם להליך משפטי עם הבנק? 

קודם כל אתם צריכים לפנות לעורך דין שמתחה בהליכים מול הבנק. בגדול, כמה שבנק עלול להיות גוף מאיים, אין לו עניין לראות אתכם עוזבים את הבית שלכם. אם אתם יכולים להגיע לאיזשהו הסדר עם הבנק כך שתוכלו להמשיך לשלם את המשכנתא שלכם, הבנק ישמח לעזור לכם לעשות זאת. וגם אם הבנק לא ישמח, בית המשפט יחייב אותו לעזור לכם לעשות הכל, העיקר שלא תצטרכו להגיע למצב של כונס נכסים. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של המפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: