איך מחשבים את המטרים בדירה שלכם?

כאשר אתם מגיעים לקנות דירה ובעלי הדירה אומרים לכם "בדירה שלנו יש 110 מטרים מרובעים", אתם צריכים לקחת את הדברים שלהם בערבון מוגבל. ולמה? כי יש דרכים רבות לחשוב מטרים בדירות. סביר להניח שמספר המטרים שבעלי הדירה מנו לכם, הם לא מספר המטרים האמיתי הקיימים בדירה. מה שמעניין אתכם, זה לדעת כמה מטרים יש בפועל בפרוזדורים, בחדרים ובמטבח. אבל בטאבו רשומים גם המטרים של חדר המדרגות הסמוכים לדירה שלכם, רשום גם שטח המעלית ולא רק הוא. 

למה השטח של הדירות בארץ נתון לשינויים?

יכול להיות שישנם שני פרויקטים בארץ בהם הדירות בנויות על ידי אותו קבלן ושטחם זהה, אבל בטאבו הם יהיו רשומות בצורה שונה וכל זאת בגלל שיטות המדידה השונות הקיימות בארץ. יש דירות בהם שטח הנטו של הדירה רשום על פי מדידת המטרים מקיר לקיר, יש פעמים בהם המטרים נמדדים מקיר לקיר אך בשונה מהמדידה הקודמת כאן נמדדים המטרים מהקירות החיצוניים של הבניין, מה שמוסיף עוד מטרים רבים לדירה שבפועל אינם קיימים. 

אם יש לכם חניה הרשומה על שמכם יכול להיות שגם היא רשומה בטאבו על שם הדירה ממש. לכן, אם אתם מתעתדים לקנות דירה ואתם מעוניינים שהדירה שלכם תכיל מספר מטרים מסוים, אל תסמכו על מה שרשום בטאבו, מדדו את הדירה באופן עצמאי. 

דירה יד שניה לעומת דירה מקבלן

כל עוד אתם קונים דירה יד שניה זה לא כל כך משנה. אבל אם קניתם דירה מקבלן ורק אחרי שהוא סיים לבנות ואחרי שאתם כבר כמה שנים מתבשלים עם חלום הבית שלכם, מגלים כי הדירה בעצם אינה אותה דירה כמו שמבחינתכם חתמתם בחוזה – כאן מתחילות הצרות הגדולות. 

אתם צריכים לדעת את הזכויות שלכם. על הקבלן חלה חובה לפרט חוץ משטח הברוטו של הדירה וחוץ משטח הנטו של הדירה מקיר לקיר גם את השטח הנטו בפנים הדירה. כמו שבתלוש משכורת אפשר לראות שכר נטו ואחר כך שכר נטו לתשלום, כך גם בחוזה הרכישה שלכם צריך להיות מפורט מפרט הדירה הכי מדויק שיש. 

מקרה שקרה עם שטח דירה

לפני תקופה קרה מקרה בו רוכשי דירה על הנייר גילו בעת קבלת המפתחות כי הדירות עליהם חתמו מול הקבלן לפני הבניה והדירות שקיבלו אחרי הבניה, אינן אותן דירות. ירד להם מספר מטרים משמעותי משטח הדירה. הקבלן לעומתו טען כי הוא החתים את הרוכשים שיכולות להיות סטיות במספר המטרים בדירות. וכן הוא המשיך לטעון כי יש באפשרותם לבטל את החוזה בלי לשלם את הקנסות המקובלות, אם הם רוצים בכך.  

הרוכשים פנו לבית המשפט ובית המשפט קבע כי הרוכשים לא יכלו לבטל את החוזה מאחר שהם השקיעו כבר כסף וזמן רב מדי בדירה. וזה שהקבלן כתב בחוזה את הדברים הנ"ל, לא יכול לאשר לו לגרוע מהרוכשים שלו שישה מטרים תמימים (!). ולכן, הקבלן יהיה חייב לפצות את הרוכשים במספר המטרים עליהם שילמו הרוכשים בעת חתימת החוזה אך לא קיבלו אותם בעת קבלת המפתחות. 

יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת 

אחד הדברים שקורים הכי הרבה במדינת ישראל זה מכירת ורכישת דירות. אבל הכמות הגדולה לא מורידה מהאיכות שזה צריך להיות. אתם לא יכולים לקנות דירה בלי ידע מקדים על חשבון זה שיש הרבה אנשים שעושים את זה מדי יום ולמה אתם לא יכולים. 

אתם מוזמנים להיפגש עם המומחים של חברת במפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם להגיע לרכישת הדירה שלכם מתוך יכולת אמיתית לרכוש דירה ולהוציא משכנתא מושלמת. הקליקו עכשיו לתזמון פגישה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: