איך מתכננים משכנתא בצורה חכמה ומשתלמת?

משכנתא. מילת המפתח לנכסים של רוב הישראלים בארץ. גם אנשים שיש להם שני מיליון שקלים במזומן, לא ירצו לשלם על הבית שלהם בצורה כזו. אלא, הם יעדיפו לקחת משכנתא ועל ידי ההון הנותר, לרכוש עוד נכס. וכך, על ידי ההכנסות מהשכירות לשלם את המשכנתא. אבל בואו נודה באמת, לרוב האנשים פשוט אין מאיפה "להקריץ" הון גדול כל כך גם למטרה גדולה וחשובה כמו קניית דירה. משכנתא זו ההחלטה הכלכלית החשובה ביותר בחיי רוב אזרחי ישראל. ההחלטות שלכם עכשיו יכולות  להשפיע לטוב או למוטב על המשכנתא שלכם בעתיד. 

 

אבל לצערנו המציאות לא מראה את ההבנה של אנשים בנושא. זוגות קובעים חתונה, ממהרים לסגור על דירה והתכנונים לגבי המשכנתא העתידית נדחקים לקרן זווית. כך יוצא שרבים לא מתכוננים כראוי לשלב בחירת מסלולי המשכנתא ולקראת ההתקדמות בכל השלבים עד לקבלת האישורים הנדרשים למשכנתא.

אז מה צריך לעשות?  

כדי למקסם את יעילות המשכנתא שלכם, יש צורך לחלק את ההתנהלות לשניים. א' – תכנון העתיד לפני שלב החתימות על שטרות המשכנתא שלכם. ב' – התחשבות בשינויים עתידיים, בהתחשב בחלוף השנים של תשלומי המשכנתא. 

א' תכנון העתיד לפני שלב החתימות

כמו שכבר הסברנו, המשכנתא היא חלק בלתי נפרד משלב רכישת הבית. הדבר הראשון שמוטל עליכם להחליט, זה באיזה בנק אתם מתכננים לקחת את המשכנתא. כעת עליכם להפנים היטב לקראת מה אתם הולכים. אל תדמיינו את עצמכם בבית יוקרתי. כי אי אפשר להתחייב למשכנתא יותר גדולה מההכנסות שלכם. אתם צריכים להבין כי גם אם אתם היום זוג צעיר מלאי כוונות טובות, בעוד כמה שנים תמצאו את עצמכם מנהלים משפחה לתפארת ועם משכנתא אדוקה חזק מדי, סביב צווארכם.  

כאן בדיוק מגיע המקום של יועץ המשכנתאות שלכם. יועצי המשכנתאות בחברת המפתח צברו ניסיון בתיקי משכנתאות רבים וכיום הם מומחים בתכנון עתיד כלכלי של לקוחותיהם.  

מה שמומלץ לכם לעשות בשלב זה, זה לתת את הנתונים שלכם ליועץ משכנתאות, והוא, על פי גובה ההון העצמי שלכם וגובה הכנסות מול הוצאות, יגיד לכם איזה סדר גודל של דירה אתם יכולים להרשות לעצמכם לקנות כך שתשארו עם נשימה חוץ מהמשכנתא החודשית שלכם. 

חשוב שתשלימו קצת מידע בנושא המשכנתא. 

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

  • ככל שההון העצמי שלכם יותר גבוה, כך הריביות במשכנתא יהיו זולות יותר. הבנק אוהב איזון, ולכן ככל שתשתתפו יותר בסכום הדירה הוא יבוא לקראתכם עם הפרמיה.

     

  • ככל שאחוזי המימון יהיו נמוכים יותר, כך יעלו הסיכויים שהבנק יאשר לכם משכנתא בקלות מירבית.

     

  • אזור הנכס משפיע גם הוא על המשכנתא. אל תשכחו שאתם עושים פה עסקת חליפין. הבנק מביא לכם כסף, אתם מביאים לבנק בטוחה, דירה. עם הדירה נמצאת במקום מאוד לא טוב, כמו למשל, מעבר לגבולות הקו הירוק, הרי לא בטוח שזה בטוחה שווה כנגד הכסף שהבנק מביא לכם, ולכן הוא יימנע מלאשר משכנתא. אפילו דירה בפרויקט תמ"א עלולה להוות בעיה מבחינת אישורי משכנתא והשמאות.  
  • צבירת ותק במקום עבודתכם, תשפיע על המשכנתא שלכם לטובה.

     

  • אם אתם נשואים תהיה לכם משכנתא בתנאים טובים יותר מאשר רווקים. 

מבחינת בנק ישראל יש אפשרות לאשר משכנתא גם על 75% מימון. אבל ככל שההון שלכם יתפוס אחוזים נרחבים יותר במשכנתא לעומת הקרן, יהיה זה הרווח כולו שלכם. אם אתם משקיעים בדירה, אזי אחוזי המימון שיאושרו לכם על ידי בנק ישראל לא יהיו יותר מ 50%. 

ב' התחשבות בשינויים עתידיים

בשלב זה תצטרכו להחליט איך אתם רוצים לחלק את ההלוואה. האם אתם רוצים אותה לשלושים שנה עם סכום נמוך ככל הניתן, או שתעדיפו לקצר את המסלולים היקרים כך שההחזר החודשי יעלה אבל במצטבר תחסכו עלויות של ריביות יקרות. זה התפקיד אותו תשאירו ליועץ משכנתאות. הוא יבנה מספר סוגים של משכנתאות וייתן לכם לבחור את תמהיל המשכנתא שנראה לכם טוב יותר מכולם. 

על מנת להרכיב תמהיל משכנתא מוצלח יש להיכנס לנעליים שלכם בעוד מספר שנים קדימה. את מצבכם היום אתם מבינים עוד איכשהו אבל על מנת להצליח לתכנן את העתיד עשרות שנים קדימה,  חייבים לקבל עזרה מקצועית. 

אם למשל אתם יודעים שבעוד מספר שנים יהיה לכם סכום כסף נזיל שמחכה לכם, יועץ המשכנתאות יסחט עבורכם את התמהיל הכי טוב עם הנתון הזה. כך זה. יש מסלולים אבל המומחיות זה יצירת הקוקטייל המושלם. 

לסיכום,

לא יודעים מאיפה להתחיל? חוששים להתחיל לחפש דירה, כדי לא להסתבך עם משכנתא? 

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. המפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

יש הרבה מאוד מה לדבר על המשכנתא שלכם. 

למרות שהיום כולם לוקחים משכנתא, זה לא מוריד מערכה של המשכנתא ומהאחריות המוטלת על לוקחי המשכנתאות. על מנת שתחושו את טעם ההצלחה בפה, אנו ממליצים בחום להיעזר בשירותי יועצי המשכנתאות שלנו ממנו תקבלו ליווי לאורך כל התהליך עד לקבלת המפתחות. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: