איך תצליח המדינה להוריד את מחירי הדיור?

מחירי הדיור בארץ, הם אחת הצרות הגדולות ביותר שמדינת ישראל לא מצליחה להתמודד מולן. מה אמורה לעשות המדינה שאולי יעזור כדי להוריד מחירים? יש דבר שיכול לעזור להוריד את מחירי הדיור אבל משום מה מדינת ישראל לא חושבת שזה דבר נכון לביצוע. מה הוא הדבר? הורדה במיסי הדיור. אומנם המדינה עושה את זה כדי להפחית את כמות רוכשי הדירות בישראל, וכדי לדלל את ציבור המשקיעים במדינת ישראל. אבל על הדרך היא פוגעת בכל הרוכשים שכל מה שהם ביקשו זה לרכוש לעצמם דירה ולא יותר מזה. 

הידעתם? 70% ממשקי הבית בישראל חולמים על רכישת דירה

מבחינתכם זו לא ידיעה מרעישה אבל כדי שנבין עד כמה זה לא מובן מאליו. כדאי שנדע שבארצות רבות אחרות רוב האזרחים כלל לא רוכשים דירות עד סוף ימיהם. הם גרים בשכירות, וטוב להם בשכירות שלהם. הם לא רואים כל היגיון בתשלומי משכנתא גבוהים מדי חודש, בעוד שאפשר לגור באותו בית ולשלם שכירות נמוכה יותר. נכון ישראלים זה סוג של אופי? אז זהו אחד הדברים שטמונים באופי שלנו. כאלה אנחנו. אנחנו אוהבים לגור בדירות שלנו ואנחנו משלמים על כך מחיר כבד, תרתי משמע. 

נוצר לחץ חברתי הזוי שאומר: חייבים לקנות דירה בכל מחיר ובכל מקום שהוא. וזה בדיוק מה שגרם לכך שאפילו במקומות יותר חלשים והרבה פחות נעימים למגורים, מחירי הדירות עולים מיום ליום בלי פרופורציה למה שאמור להיות. כל היום אנחנו רואים פרסומים על משכנתאות, ועל דירות מדהימות שאפשר לקנות וזה מכניס לנו לא רק את הצורך לקנות דירה אלא גם לקנות את הדירה הכי יפה והכי טובה והכי גדולה שיש. 

 שוק השכירות אינו מפותח בארץ?

במדינות חו"ל בהם אנשים רבים רואים את עצמם גרים בשכירות עד 120 שנה, יש חסר של דירות להשכרה בעל מיני תנאים, גדלים ואזורים שונים. אבל בארץ, יש קצת פחות מ-750 אלף דירות שעומדות להשכרה. זה כלום. אנשים שרוצים לגור בשכירות אפילו לתקופה קצרה, מתקשים מאוד למצוא את הדירה הנחשקת והנכונה עבורם. 

כל מה שעושים או לא עושים במדינת ישראל - רק מעלה את מחירי הדיור

בינתיים, עם כל פעולה שבנק ישראל או מדינת ישראל נקטו, הם רק גרמו לעוד גל של עליית מחירים בכל אזורי הארץ. כאשר אנחנו אומרים עליית מחירים זה לא אומר שיש איזו קבוצה של אנשים שמחליטה יחד לעלות את מחירי הדירות. אלא כל מוכר ומוכר לחוד פתאום חשים כי למרות שהם יעלו את מחיר הדירה שלהם בעוד מאה אלף שקלים, הם יצליחו למכור את הדירה שלהם. תנו סיבה אחת שאנשים לא ימשיכו לעלות את מחירי הדירות אם הם גם מצליחים למכור אותן בכאלה סכומים? באמת שאין סיבה. 

אם יש מחיר דירה יקר, לפחות שהמשכנתא תהיה זולה

רוצים משכנתא זולה? זה התחום שלנו. אנחנו בחברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה מקבלים פרטים ממכם מוציאים לכם אישור עקרוני ואחר כך יושבים אתכם לתכנן אתכם את העתיד בצורה שהכל יהיה בנוי ונכון ועבורכם ורק עבורכם. כי משכנתא טובה זה משכנתא זולה ועוד יותר מזה משכנתא המותאמת באופן מושלם ללווה. 

מוזמנים להקליק ולתזמן לעצמכם פגישה עם המומחים שלנו. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: