איפה כדאי לקחת משכנתא?

אפשר לומר כי זוהי השאלה. כל כך הרבה אנשים עומדים על הפרק של חיפוש דירה ובמקביל של איתור הבנק המתאים להם ביותר. אבל צרת רבים זו רק חצי נחמה. לכן, ננסה לפרט איפה כדאי לקחת משכנתא ואיך עושים את זה נכון. 

 

כידוע משכנתא זו הלוואה לטווח ארוך, מה שאומר שהבנק הולך להיות חלק מחיי היום יום שלכם למשך עשרות השנים הקרובות. אין דרך להתחמק מזה שהבנק הולך להיצמד אליכם. לכן, מאוד חשוב לדעת איך להתאים בנק ועל איזה דרישות יש לעמוד בעת בחירת הבנק למשכנתא שלכם. כמובן שבסופו של יום, מה שחשוב יותר מאיזה בנק לבחור זה איפה תקבלו את מסלולי המשכנתא האטרקטיבים ביותר. 

למה קניית דירה היא עסקה רצינית

רוב רובם של רוכשי הדירות העתידיים, אינם יכולים להיסתדר לבד. לא מהבחינה שהם לא מספיק חכמים, אלא, פשוט כי יש להם תיק אשראי מסובך מעט, אין מספיק הון עצמי, הדירה לא רשומה כמו שצריך בנסח טאבו ועוד. לבד הם פשוט לא יקנו דירה. יועץ משכנתאות מומחה ייקח אותם ויעביר אותם שלב אחרי שלב על מנת להגיע לנכס משלהם בצורה הטובה והתקינה ביותר.

 

חוץ מהקושי לקנות דירה כאשר ההון עצמי הוא לא גדול, יש את הקושי של יוקר הריביות של הבנקים. הבנקים עושים על כל אחד מקהל לקוחותיהם בדיקה מעמיקה כדי לראות האם הם יכולים לייקר את הריביות למשכנתאות ולתת מרווח גדול יותר לטובתם. לבנק יש אינטרס אחד, להרוויח כסף, ליועץ משכנתאות יש אינטרס אחר, לחסוך במשכנתא של הלקוח שלו. זו מלחמה שמתנהלת במהלך הוצאת תיק המשכנתא עד לשלב החיתום, זהו השלב בו כבר ברור מה הוא תמהיל המשכנתא והאם זו משכנתא המשרתת את האינטרס הבנקאי או את האינטרס של יועץ המשכנתאות.  

איך מאזנים משכנתא יקרה?

לוקחים ייעוץ משכנתאות. זה אולי נשמע כמו תוכן שיווקי, אבל זו ממש לא הכוונה. תארו לעצמכם שבן אדם שלא מבין כלום ברפואה שואל מנתח, יש לי משהו בלב איך אני יכול להסתדר עם זה לבד? המנתח יגיד לו כמובן: רק עם מנתח רציני וטוב. זה לא תוכן שיווקי. 

 

בעבר הבנקים היו ממש מרובעים ורוב המשכנתאות היו נראות ממש זהות אחת לשניה. לעומת זאת, כיום הבנקים מציעים מגווון כה רחב של מסלולי משכנתא הניתנים לשילוב בכל משכנתא ומשכנתא, עד כדי כך שאין משכנתא אחת הדומה לשניה.

 

החיסרון מבחינתכם זה שאי אפשר לקחת היום משכנתא בלי יועץ משכנתאות מומחה שידע איך וכיצד לנצל עבורכם את מסלולי המשכנתא על פי היכולות הכלכליות והאישיות שלכם בצורה הטובה ביותר. אבל לקרוא לזה חיסרון, זה ממש מגוחך כי אולי יועץ משכנתאות עולה כמה אלפי שקלים, אבל הוא חוסך עשרות ומאות אלפי שקלים במשכנתא! ולא בצחוק. 

מהן הטעויות שאנשים מרבים לחזור עליהן במשכנתאות?

  • נשאל שאלה כזו, מי לוקח משכנתא? מי שרוצה לקנות בית. פעמים רבות אנשים בשלב הזה רואים דירה, מתלהבים מהמחיר, מהגודל או מהנוף ורצים להוציא אישורי משכנתא. אין להם זמן לנסות אפילו להתמקח על הריביות מול הבנק או לנסות לשנות משהו בתמהיל המשכנתא שיועץ המשכנתאות הבנקאי תקע להם. ואנו מקווים שאתם מבינים כי יועץ המשכנתאות הממונה מטעם הבנק לתפקידו, מקבל תגמולים נאים במיוחד על כל משכנתא יקרה שהוא דוחף ללקוחות. לכן זו טעות נפוצה במיוחד, הלחץ של אנשים לסגור על דירה. תחשבו על זה שאם קניתם דירה זולה ושילמתם על משכנתא יקרה, לא עשיתם כלום.

     

  • אנשים לא מספיק יודעים לתכנן את עתידם המשפחתי ולהתאים את המשכנתא שלהם על פי זה. אם אתם זוג צעיר ומשערים כי בעשור הקרוב המשפחה שלכם עומדת לגדול, אין לכם אפשרות לחסל את המשכנתא על ידי החזר חודשי גבוה כי אתם צריכים להתחשב בעצמכם ובצרכים שלכם לעתיד. יועץ משכתנאות שזהו תחום עיסוקו, יודע למפות את תמונת החיים שלכם כיום ובעתיד עד כמה שניתן ועל פי הנתונים הללו הוא יתפור לכם תמהיל משכנתא מדיוק ככל הניתן.

     

  • דירה יקרה מדי. העולם שלנו היום הפך לכזה שהכל בו אפשרי. אין הגבלה על מקום, זמן רצונות, הכל ניתן להשגה בקליק וזה משפיע כמובן על כל תחומי החיים. גם כאן לענייניו אנשים פשוט לא חושבים שיש מגבלה על מחיר הדירה שהם יכולים לרכוש והם פשוט בלי חשבון בוחרים יקר שעל מנת להצליח לכסות את המשכנתא עליה הם יצטרכו להיקרע יותר מכפי יכולתם. יועץ משכנתאות טוב יעזור לכם לפני לקיחת המשכנתא בייעוץ והכוונה על פי הזנת הנתונים שלכם במחשבון משכנתא מתקדם במיוחד, איזה בית אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש. 

מסלולי המשכנתא

דבר נוסף שמשפיע מאוד על המשכנתא ועל העלויות שלה זה מסלולי המשכנתא הנבחרים. וודאי אתם שואלים למה לא כולם עושים את המסלולים הזולים. אז התשובה היא כזו: קודם כל, לא כולם יודעים את זה. כן כן, ממש כך. אנשים הולכים לבנק מבקשים לקחת משכנתא, פקיד המשכנתאות מוציא להם אישור עקרוני, והלווה שמח ומאושר. בלי לבדוק, בלי לעשות סקר שוק. זה הזוי. 

יש כיום מסלולי משכנתא רבים דרכם ניתן להוזיל את הריביות בצורה משמעותית. מסלול אחד לדוגמא זהו מסלול הפריים. מסלול הפריים מציע ריבית זולה מאוד. כיום הוא ניתן לניצול על פני שני שליש מהמשכנתא. מסלול אחר יקר לדוגמא הוא מסלול קל"צ – ריבית קבועה צמודה למדד. אומנם זה מסלול יציב שלא מעמיד את סכום הקרן שלכם בסיכון כמו מסלולים אחרים אבל על כל דבר טוב משלמים ביוקר. ולכן, מי שמשלב את מסלול זה על כל סכום הקרן שלו, מייקר את המשכנתא שלו במאות אלפי שקלים. 

ההחזר החודשי שלנו ממש לא מתאים לנו, מה אפשר לעשות?

ניתן למחזר משכנתא. מחזור משכנתא זו בעצם הפעולה של אתחול מחדש. לוקחים את תיק המשכנתא ליועץ משכנתאות כדי שיסדר אותה מחדש ויראה להתאים אותה למצב האישי והפיננסי של הלווים כיום. כיום הנושא של מחזור משכנתא הפך לפופולרי במיוחד מאחר שרבים הם האנשים שנעשו מודעים לכך שעל ידי מחזור נכון ניתן להוזיל את המשכנתא בעשרות אלפי שקלים. במהלך הקורונה בנק ישראל הקל על מגבלת הפריים במשכנתאות והתיר לשלבה על שני שליש המשכנתאות הנלקחות והממוחזרות. הדבר גרם לדיבורים רבים ולתועלת אדירה לציבור. 

רוצים למחזר משכנתא? הקליקו כאן. המפתח למשכנתאות פתח תקווה ישמח לארח אתכם במשרדים הנגישים שלו על מנת לחסוך לכם כמה שיותר כסף בכמה שפחות מאמצים מצדכם. כי אצלנו אתם במקום הראשון.    

 

     

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: