באיזו הזדמנות נכון לרכוש דירה על ידי לקיחת משכנתא חוץ בנקאית?

יש לכם חלום גדול לרכוש דירה משלכם? לא הצלחתם להשיג אישור משכנתא בגוף בנקאי? בעולם המתקדם של 2022 כל חלום אפשר להגשים, רק צריך לראות איך עושים את זה בצורה נכונה. למה לא כדאי לקחת משכנתא חוץ בנקאית מלכתחילה? ומתי נכון לקחת משכנתא חוץ בנקאית? כל התשובות בכתבה הבאה. 

מה זה משכנתא חוץ בנקאית? היכרות עם המושג

מדינת ישראל הקימה גופים מטעמה שיתנו שירות בנקאי לאזרחי המדינה. גופים אלו מהווים עמוד הטווח של המדינה, ולכן יש עליהם ריגולציה מוקפדת מאוד. בנק לא יכול לאשר משכנתא, אם היא לא עונה על כל הכללים המחמירים של בנק ישראל. 

הגופים החוץ בנקאים נועדו כדי לתת מענה לכל האזרחים שלא קיבלו את השירות בבנקים. מדוע המדינה מאפשרת לגופים החוץ בנקאים לבצע דברים שהם מעבר לריגולציה הבנקאית? הגופים הבנקאים, הם חלק בלתי נפרד מהמדינה. אם בנק יקרוס, זה עלול לפגוע אנושות במדינה. לעומת זאת הגופים החוץ בנקאיים, אינם משפיעים על המדינה, גם אם מעמידים קרנות של מיליארדים. 

למה לא כדאי לקחת משכנתא חוץ בנקאית? 

משכנתא חוץ בנקאית, יש בה את כל המעלות – אחוזי מימון גבוהים, פריסת תשלומים נוחה יותר מהבנקים, לקיחת סיכונים גבוהים ועוד. אבל מנגד עומד חיסכון אחד משמעותי וגדול במיוחד – משכנתא חוץ בנקאית, היא משכנתא יקרה מאוד. החיסכון הזה מכניס בכיס הקטן שלו את כל המעלות גדולות ככל שיהיו. 

לכן, אם יש לכם אפשרות לקבל משכנתא מהבנקים, עליכם לעשות שמיניות באוויר כדי להימנע מלקיחת משכנתא בגוף חוץ בנקאי. ההבדל בין החזר משכנתא בבנק לעומת גוף חוץ בנקאי עלול להתבטא באלפי שקלים מדי חודש, למרות שסכום ההלוואה זהה!!!

מי אם כן עושה שימוש בשירות חוץ בנקאי? 

מקרים חריגים ביותר שאין כאן המקום לפרטם, עושים שימוש בלקיחת הלוואות חוץ בנקאיות. וכן מסורבי משכנתא. מסורבי משכנתא שקיבלו סירוב בעקבות דירוג אשראי נמוך, ולחוצים לרכוש דירה כמה שיותר מהר, יכולים לקחת הלוואה חוץ בנקאית, ואחרי שעברה תקופה בה דירוג האשראי שלהם תוקן, ימחזרו את ההלוואה שלהם מגוף חוץ בנקאי, לגוף בנקאי. 

סתם לידיעה: לגופים חוץ בנקאיים יש עבודה רבה, ורוב מי שעובד איתם, זה לא אזרחים רגילים, אלא חברות גדולות. 

מרגישים שגדול עליכם? לא יודעים ממי לבקש את המשכנתא? מבולבלים בתוך ים ההיצע? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם לתכנן עתיד טוב יותר.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: