ביטוח חיים למשכנתא

כשאומרים משכנתא אומרים ביטוח חיים, כשאומרים ביטוח חיים אומרים ביטחון הבית, כשאומרים ביטחון הבית, אומרים הכל.

כל כך התרגלנו לכל הנושא של משכנתא וקניית בית באמצעותה, שאולי כדאי לחזור אחורה במנהרת הזמן ולהיזכר מה היה פעם בכל הקשור לרכישת בתים בארץ. 

מצד הבנקים, הם לא היו מאשרים משכנתאות כל כך מהר ומצד הלקוחות לא היה מתנדב שיסכים לקחת משכנתא בגלל הפחד העצום מההתחייבות אותה דורשת משכנתא.

בעבר מי שקנה בית זה אמר שהיה לו את הסכום הדרוש לרכישת הבית. היום, מי שקונה בית זה אומר שהצליח להשיג את האישורים הדרושים לרכישת בית.

 

כאן מגיע המקום והכבוד לביטוח חיים ולכל השינויים שהביא עימו.

מדוע עושים ביטוח חיים?

כאשר הבנק מאשר משכנתא, הוא שם הון עתק על קרן הצבי. איך זה שאין לו חששות לגבי ביטחון הנכס המשועבד? יש לו. 

ולכן, קמו חברות ביטוח, חברות הביטוח כשמן כן הן. לוקחות חסות על ההלוואה, כך שבכל מקרה היא תחזור לבנק גם במצב של מוות, חלילה, של אחד מבני הזוג המנהלים את המשכנתא. בהתבסס על כך שרק חלק קטן מהממשכנים לא יוכלו להחזיר פתאום את ההלוואה.

אחרי שחובת ביטוח חיים נכנסה לנורמה בכל משכנתא מקובלת, יותר ויותר אנשים החלו להרשות לעצמם לקחת משכנתא.  

מה קורה במקרה של פטירה?

במקרה בו אחד מבני הזוג שבק חיים או אפילו "רק" כושר התפקוד שלו ניפגע וההכנסה הקבועה שלו ירדה מיחס ההחזר החודשי, תבוא חברת הביטוח ותכסה בפעימה אחת גדולה את יתרת הקרן, את סכום ההלוואה שהלווה נותר חייב לבנק.

ביטוח חיים- מה בודקים וכמה משלמים?

בוא נגיד שביטוח חיים זה עדיין לא משכנתא אבל גם זה מוצר שמשלמים עליו ואין מצווה לשלם יותר ממה שצריך. 

  • איך תהיו בטוחים שבמקרה של תביעה לא תהיה לחברת הביטוח שום עילה לנסות לבטל את רוע הגזירה ולנפנף ממנה את חובת תשלום ההלוואה?
  • מה נחשב לתשלום הגיוני בביטוח חיים?
  • הנקודות החשובות בהן יש צורך לטפל בכובד ראש.

מהן הנקודות החשובות ברכישת ביטוח חיים?

שימו לב- מה עתיד התשלומים:

חברת הביטוח אוהבת מאוד להרשים במחירים נמוכים בשנה שנתיים הראשונות ואחר כך בלי כל הודעה מוקדמת, היא מעלה את המחירים. ייתכן שאתם כבר שכחתם שיש לכם ביטוח על שמכם והפסקתם לעקוב אחריו. 

כמובן שאם תבואו על כך בתלונה לחברת הביטוח, היא תוציא לכם מהגנזך מסמך שמראה כי חתמתם שהינכם מודעים לעליית המחירים בהמשך. אל תחשדו בסוכן הביטוח שיטרח לעדכן אתכם בזה, אולי עם זכוכית מגדלת היה ניתן לשים לב לכך.

לכן, על מנת למנוע עוגמת נפש, יש להוציא מחברת הביטוח לוח תשלומים המראה את סידרת ההחזרים החודשיים לאורך כל חיי ההלוואה.

שימו לב- שהקרן והביטוח תואמים:

הפרמיה אותה אתם משלמים לחברת הביטוח היא בתמורה לגובה ההלוואה אותה עדיין לא כיסיתם עד כה. לכן, חשוב מאוד לעשות פעם בשנה בדק בית ולראות שאכן התשלומים הולכים ופוחתים כמו שאמור להיות. כי טעויות כשהן קורות, באורח פלא הן תמיד יהיו לרעת הלקוח.

שימו לב- שהצהרת הבריאות שלכם מושלמת:

במקרה בו חברת הביטוח נדרשת לשלם לבנק את יתרת ההלוואה עבור תביעה של לקוח, חברת הביטוח תעמיד צוות שלם של קומבינטורים על מנת למצוא היכן יש טעות בהצהרת הבריאות והיכן היא נקודת התורפה בה לא מילאתם ביושר גמור את הטפסים, כך שהיא תהיה פטורה מלכסות את חובכם כלפי הבנק. לכן חשוב שההצהרה תהיה אמיתית כדי שבמקרה תביעה לא יצוצו אי אלו טעויות.

שימו לב- לעשות סקר שוק:

תשלום הביטוחים יוצא מהבחינה החודשית באזור ה 100 ₪ לחודש. אומנם, זה לא סכום שגורם לאדם שלוקח משכנתא ליפול מהכיסא (בעיקר לא אחרי שרכשתם דירה במיליון+). אבל, אם תגלו כי דרך חברת ביטוח אחרת תוכלו לקבל הוזלה של 20 ₪, מצידכם זה לא דבר של מה בכך. אבל זה לא רק זה, זה הרבה יותר מזה. 

קחו את אותם 20 ₪ דלוחים ותכפילו אותם בתקופת הלוואה ממוצעת, תוכלו ליצור מאותו סכום קטן קופת חיסכון משמעותי של 6,000 ₪ למה לפרגן אותו לחברת הביטוח? 

לפני שאתם ממהרים לחתום על ביטוח חיים, בדקו הצעות מחיר נוספות. ולכו על הביטוח המקיף ביותר והזול ביותר. 

לסיכום:

ביטוח חיים הוא אמנם רק עוד פרט אחד מתוך טופס טיולים למשכנתא, אבל ניתן לומר שהוא החשוב והמשמעותי ביותר וכמעט דבר בפני עצמו.

רוצים עזרה?

צוות המומחים שלנו ישמח לענות על כל שאלה ולתת לכם את התמיכה הכל כך דרושה בכל התהליך של רכישת דירה ולקיחת המשכנתא. השאירו פרטים והם יחזרו אליכם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: