האם ניתן לעזור לילדים לממן חתונה על ידי משכון דירה?

 

יש במדינה שלנו אנשים עם לב טוב שרוצים לעזור לילדים שלהם להגיע לחתונה עם כסף ביד. איך עושים את זה? הרי בקרוב כבר לא יהיה ניתן למשכן דירה אחת כדי להוציא ממנה הון עצמי לדירה אחרת. האם התקנה החדשה אמורה להפריע להורים להמשיך לעזור לילדים שלהם להגיע לחתונה מצוידים? 

על איזו תקנה חדשה אנחנו מדברים? 

ב- 30/09/21 נכנסה לחוק תקנה חדשה שאומרת שיותר לא ניתן למשכן דירה אחת כדי שההלוואה כנגדה תשמש כבסיס להון עצמי עבור דירה אחרת. מדינת ישראל מנסה לעשות הכל כדי להפחית את כמות רכישות הדירות בארץ. איך היא עושה את זה? היא מקשה על משקיעים רבים להצליח לעשות את ההשקעות הראשונות שלהם, כך פחות אנשים יקנו דירות. כך לפחות חושבת מדינת ישראל. 

האם לדעת המומחים זה יעזור כדי להרגיע את שוק הנדל"ן? 

לא. ולמה לא? כי רק 1%-2% מרוכשי הדירות בישראל רוכשים את הדירות שלהם על ידי משכון דירה אחרת. מה שאומר שהשינוי בפועל, גם אם יבוצע, לא יזיז הרבה את השינויים בפועל. חוץ מזה שאת התקנה תיקן בנק ישראל ולכן, רק הבנקים יהיו מוכרחים להיות כפופים לתקנה הזו. לעומתם, חברות הביטוח הרבות שכבר נכנסו עמוק לשוק המשכנתאות, לא יצטרכו לעצור את הגלגל בגלל התקנה החדשה של בנק ישראל. 

כמה מרוכשי הדירות בישראל הם משקיעים? 

למעשה כרבע מרוכשי הדירות בישראל הם משקיעים. אבל כנראה שהמספרים לא נכונים כי אנשים רבים אינם רושמים את הדירה שלהם על שמם כחוק כדי להימנע מלשלם את מס הרכישה המוטל על משקיעי נדל"ן בישראל. ומתוך כל המשקיעים, על כל עשרה או תשעה משקיעים יש אחד שממשכן דירה אחת כדי להוציא ממנה הון עצמי לדירת ההשקעה שלו. 

האם הורים לא יוכלו למשכן את הדירות שלהם כדי לעזור לילדיהם? 

אז זהו שלא. הורים יוכלו להמשיך לעזור לילדים שלהם גם אם הילדים שלהם יקנו עם הכסף הזה דירה. מבחינת המדינה משכון לשם רכישת דירה לצורך עצמו אינו מותר. אבל משכון דירה כדי לעזור לילדים מותר בכל מקרה ואין זה משנה מה הילדים יעשו עם הכסף שהם קיבלו מההורים. אבל אתם צריכים לדעת שזה לא יהיה משכנתא לצורך דיור אלא בצורה של הלוואה לכל מטרה. ולמה זה משנה לכם? כי הלוואה לכל מטרה זו אחת ההלוואות היותר יקרות ואילו הלוואה לצורך רכישת בית זו הלוואה עם ריביות זולות יותר. לכן, יהיה הרבה פחות שווה לעשות את זה מהיום. אבל אין מה לעשות כדי לשנות את המציאות. 

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה

אנו חברה של יועצי משכנתאות העוסקים בתחום הפיננסי. חברתינו יכולה לעזור לכם להגיע למשכנתא הכי אטרקטיבית שאתם יכולים למצוץ מהבנקים. אנו לוקחים את כל המסלולים הכי משתלמים שקיימים כיום בשוק, בודקים אילו מהם אנו יכולים לנצל לטובתכם, ואחר כך פשוט מתחרים עליכם בבנקים כדי להוזיל את הריביות הנמוכות גם כך עד לסכום הכי מינימלי שיש. המומחים שלנו יעזרו לכם בכל דבר בדרך למשכנתא שלכם. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה.  

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: