האם שווה להשקיע בקרקע במדינת ישראל?

אם להשקיע בדירה על הנייר זה נשמע מעט מפחיד, אז קל וחומר כאשר משקיעים בקרקע. אבל השאלה היא לא עד כמה מפחיד להשקיע בקרקע, אלא אם יש לי הון עצמי, מה הדרך שלי להניב ממנו הכי הרבה כסף? האם קרקע היא השקעה מוצלחת? המשיכו איתנו. 

לפני שאנחנו שואלים האם קרקע היא השקעה מוצלחת ומניבה, ודאי אתם רוצים לשמוע שזה בטוח להשקיע כסף בקרקע. אז כך. נציין זאת עכשיו: קרקע היא השקעה בטוחה. 

האם בכל מצב קרקע היא השקעה בטוחה? 

זה כמו לשאול על דירה, האם בכל מצב השקעה בדירה, זו השקעה בטוחה? יכולות להיות שתי דירות זהות, אך באזורים שונים כשנקודת ההשקעה שבהם אינה זהה כלל. שורה תחתונה, קרקע היא השקעה בטוחה אם היא ממוקמת במקום טוב, ואם קרוב היום בו יבנו עליה. 

חשוב לדעת – קרקע מניבה זו קרקע המיועדת לבניה. את הרווחים מהשקעה בקרקע רואים הכי מהר בטווח של 10 שנים מהיום בו השקעתם את הכסף. לא משנה אם מדובר בסוג של אדמה פוריה או לא. אתם צריכים לבדוק מה מצב אישורי הבניה על הקרקע המדוברת ברשות המקומית. אם אתם שומעים שעדיין האישורים רחוקים ויכול להיות שבסוף הקרקע שמציעים לכם לא תהיה מיועדת לבניה, אתם מוזמנים לסגת מההשקעה הזו.

מדוע חשוב לדעת מהו שלב ההפשרה? 

קרקע מופשרת הכוונה לקרקע שאוטוטו עומדים לגדר אותה ולהתחיל לבנות עליה. ככל שהקרקע יותר מופשרת, הכוונה לכך שהאישורים יותר מתקדמים לקראת הבניה העתידית, היא תשתלם יותר. כאשר מציעים לכם קרקע שהמחיר שלה יקר מדי, אתם עלולים להירתע, כי למה לכם לשם יקר כשאפשר למצוא קרקע באותו גודל במחיר זול יותר. אבל לפני שאתם עושים את בדיקות המחירים של הקרקעות המוצעות לכם, אתם מוזמנים לבדוק מהו שלב ההפשרה שלהן. אם אתם מוצאים קרקע אחת שהמחיר שלה יקר מאוד אך האישורים מתקדמים, היא תהיה עדיפה עשרת מונים על פני קרקע אחרת זולה יותר שהאישורים שלה לא ממש מתקדמים. 

קרקע היא השקעה מניבה?

נשווה את ההשקעה בקרקע להשקעה בדירה. דירה על הנייר ודירה בנויה – באיזו דירה יותר שווה להשקיע? כולם עונים פה אחד, בדירה על הנייר. כי דירה על הנייר נמכרת במחיר נמוך משמעותית מכפי השווי שלה, כך ניתן אחרי הבניה להשכיר את הדירה ולהרוויח עליה אחוזי תשואה גבוהים יותר לעומת דירה שמשלמים עליה מחיר מלא בה אחוזי התשואה יהיו נמוכים יותר. אם יש לכם הון עצמי ובאותה מידה יש לכם גם סבלנות להמתין מספר רב של שנים עד לתוצאות, אנו ממליצים לכם מאוד להשקיע דווקא בקרקעות.

מה עושים עם מעט הון עצמי, אך עם רצון להשקיע בקרקע? 

מה עושים אם אין לכם הרבה כסף להשקיע ואתם בכל אופן מעוניינים להיכנס לתחום? אתם יכולים להשקיע בקרקע שהאישורים שלה עדיין לא מתקדמים. קרקע כזו, תמיד תהיה זולה יותר. אבל מה לגבי מה שדיברנו קודם? אתם צריכים לקחת בחשבון, שייקח לכם הרבה מאוד זמן עד שתתחילו ליהנות מהרווחים של ההשקעה שלכם. אבל כדי לוודא שאכן יום יבוא והקרקע תהיה מיועדת לבניה, עליכם לעשות סקר שוק מעמיק לגבי קרקעות נוספות בסביבה. אם אתם מגלים שהשטח מיועד למגורים, אתם צריכים להבין כי זה המקום הנכון להשקיע. 

המומחים שלנו יעזרו לכם להגשים חלומות

פתח תקווה זו עיר הנמצאת על ציר התפתחות מדהים. אנו ממליצים לכם להתחיל לחשוב על רעיון ההשקעה 

בקרקע בעיר. רוצים להוציא משכנתא ולהיכנס בגדול לתחום? 

הקליקו כאן לתיאום פגישה ללא עלות.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: