האם תוכנית מחיר מטרה אכן יוצאת אל הפועל? כנראה שלא ממש

כאשר חוקקו את הכללים של תוכנית מחיר מטרה אחרי מסקנות מתוכנית מחיר למשתכן, ערכו בה שינוים מרחיקי לכת. אחד השינוים המאוד משמעותיים קובע שלא כל עיר תוכל להשתתף במכרזים של התכנית אלא רק ערים בהם המחיר הממוצע למטר הוא מתחת לעשרים אלף שקלים. 

גם אם יש פרויקט בעיר העונה על הכללים בגלל האזור האיכותי שלו, אם המחיר של הדירות בשוק החופשי היו אמורות להיות יותר מעשרים אלף שקלים, עדיין זה לא אמור להוריד את הזכות לרכוש דירות בפרויקט זה דרך תוכנית מחיר מטרה. אבל על פי מה שנאמר לפני כן מעל כל במה אפשרית, הבסיס הוא הכלל הקובע שהעיר בה מוקם הפרויקט לא נחשבת לעיר יוקרתית.

למה שתוכנית מחיר מטרה לא תצא אל הפועל? 

לא אמרנו שלא. אבל אחרי ששר השיכון נאם בכל הזדמנות כי תוכנית מחיר מטרה עומדת להיות בכל עיר ועיר בה היא יכולה להתקיים מבחינת התנאים, אפשר לומר שהוא אכזב. 

הכל התחיל עם פרויקט בנתניה שהיה אמור להיות בין הפרויקטים הראשונים שמגלמים את תוכנית מחיר מטרה. מדובר בפרויקט הממוקם במקום מאוד מבוקש, צמוד לחוף הים עם נוף ופוטנציאל מדהים. 

אם הפרויקט הזה היה קם דרך תוכנית מחיר מטרה, מדינת ישראל הייתה מפסידה מיליון ושש מאות אלף שקלים מהרווחים שלה, לעומת מכירת דירות בפרויקט במחיר של השוק החופשי. 

איך התקדם הפרויקט הזה?

בינתיים מה שקרה, המגרש עליו אמור להיות מוקם הפרויקט הוצע למכרז, אך לא עבור תוכנית מחיר מטרה.  60% מהדירות היו אמורות להימכר בהנחה משמעותית של 20%. ולא במחיר הרגיל של דירות יוקרה באזור טוב שכזה. אבל, הפרויקט מתקדם אבל לא לטובת הזוגות הטריים, אלא לרעתם. זוגות רבים שרצו מאוד לגור בנתניה כי ההורים שלהם מתגוררים בעיר, או בגלל עבודה טובה בה צברו ותק, לא יכולים לרכוש דירה, כי ההנחה בסוף לא עומדת להיות מיושמת בעתיד הקרוב. 

למה הפרויקט לא הוצע למכירה בתוכנית מחיר מטרה? 

זאת השאלה שכולנו שואלים ולא מוצאים את התשובה. למשרד השיכון דווקא יש תשובה אבל היא אבסורדית לגמרי. משרד השיכון טוען שמאחר והדירות הללו הן דירות יוקרה שמחירן למטר רבוע עולה על 20,000 שקלים למ"ר, אין באפשרותו להציע את הפרויקט במחיר מוזל עבור הזוגות הזכאים לדיור במחיר מטרה. 

כדי שתבינו למה התשובה של משרד השיכון כל כך אבסורדית, כדאי לכם לעלות לפסקה הראשונה של הפוסט הזה ולהיזכר מה הוא הכלל הבסיסי שאמור להנחות את מבצע מחיר מטרה. 

מאוכזבים מתוכנית מחיר מטרה? יש תקווה! הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה

אנו מתמחים בכל התחום הפיננסי של מדינת ישראל ובעיקר בשוק המשכנתאות. אם אתם שוקלים מהיכן תצליחו לחלץ לעצמכם משכנתא, כאשר מחירי הדיור במדינת ישראל נמצאים על גרף מלחיץ של עליית מחירים, פנו אלינו ואנו נעזור לכם למצוא את הפתרונות המתאימים לכם עד כמה שאפשר.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: