הבנק דורש ביטוח משכנתא, מה עושה חולה לב? הכל על פוליסת ביטוח חיים לחולי לב

אנשים רבים וטובים חולים במיטב שנותיהם במחלות לב שונות. מחקרים מראים כי אחרי מחלת הסרטן הנמצאת במקום ראשון לתמותה בישראל, במקום השני מדורג הלב ומחלותיו. אין סיבה שהחיים יעצרו בשל כך. 

כבר שמענו על אנשים צעירים ממש שחלו בחסימת עורקים, בעיות בשריר הלב, דום לב ועוד מחלות שונות לא עלינו. התמותה מכל המחלות שמנינו עכשיו היא גבוהה מאוד. 

כיום יש פתרונות למחלות שונות מה שבעבר הלא רחוק כל כך לא חלמו שזה אכן יקרה. ההתפתחות הטכנולוגית הביאה בכנפיה בשורות רבות וטובות לחולים במחלות שונות. אך עם כל ההתקדמות בעניין, חולה לב לא יוכל לקחת משכנתא בזו קלות. 

מכירים את זה כאשר מתרחשת  טרגדיה ובן אדם צעיר נפטר, מפטירים כולם, נו, לפחות נמחקה להם המשכנתא? מה זאת אומרת נמחקה להם המשכנתא? 

אלא שכאשר בן אדם מגיע להלוות כל כך הרבה כסף מהבנק, הבנק לא מוכן לקחת סיכון, אף לא סיכון קלוש, כי יום יבוא ויכולת ההחזר של הלקוח עלולה להיפגע. כתוצאה מפגיעה או ממוות של אחד מבני הזוג. ולכן הוא דורש כחלק מהתנאי לאישורי משכנתא, לרכוש פוליסת ביטוח חיים. 

פוליסת ביטוח חיים מבטחת את הכסף שהבנק נתן לכם. כך שאם אחד מבני זוג מוצא את מותו בגיל צעיר כאשר עדיין יש להם משכנתא, הביטוח משלם לבנק את כל יתרת ההלוואה. הבנק מסיר את הערת האזהרה שלו והמשכנתא נעלמת כלא הייתה. 

מה אנו לומדים מכאן? שאדם חולה או מבוגר יתקשה לקבל אישור מחברת הביטוח לרכוש פוליסת ביטוח חיים. כי למה שהביטוח ייקח על עצמו סיכון גדול כל כך? הרי יכול מאוד להיות שחייו בסכנה והוא ימות וחברת הביטוח תישאר עם חוב של מאות אלפי שקלים כלפי הבנק. 

על זה בדיוק נדבר בכתבה הבאה. 

מה אומר על כך החוק?

לפני חמש שנים עודכן החוק למען זכויות אזרחים שיש להם מוגבלות שמקצרת חיים. עד אז מוגבלים עם מחלות מקצרות חיים, לא הורשו לרכוש פוליסת ביטוח חיים – החוק בא להגנתם. 

העדכון היה בשנת 2017. החוק קבע כי על חברות הביטוח חלה חובה לתת שירות גם לבעלי מוגבלויות. החוק אומר כי מאז גם חולי לב וחולים במחלות אחרות יוכלו ליהנות מרכישת פוליסת ביטוח חיים למשכנתא. הפוליסה שמיועדת עבורם שונה מפוליסת הביטוח הרגילה ועל החולים לעמוד בתנאי החברה. 

בפועל, מה זה אומר?

אם עמית סורב לקבל פוליסת ביטוח חיים בגלל מוגבלות שלו עקב מחלה מקצרת חיים, חברת הביטוח תציע לו ביטוח חיים מיוחד לאנשים כאלה. 

מה מאפיין ביטוח חיים המיוחד לאנשים עם מחלות לב? 

  • מאפיין ראשון, מחיר- קודם כל, המחיר. ביטוח חיים זה יקר בהרבה ביחס לביטוח חיים רגיל. אבל לאחר רכישת פוליסה זו, לא יהיה לבנק סיבה לסרב למשכנתא והחולה יוכל לקנות בית ולהתחיל לשלם את תשלומי המשכנתא. בלי ביטוח חיים לא תהיה משכנתא. נציין כי גם המשכנתא הנלקחת על ידי אדם צעיר ובריא, לא תאושר משכנתא בלי ביטוח חיים.

  • מאפיין שני, גובה קרן- חברות הביטוח לא מאשרות ביטוח על יותר מ- 500,000 ש"ח, יש חברות שמסכימות 600,000 ש"ח, אבל אף חברה לא יותר מכך. מה זה אומר? שאם אתם חולי לב המעוניינים לקנות בית בשווי של 2,000,000 ש"ח, ויש לכם הון עצמי של 7,00,000 ש"ח – סביר להניח שמשכנתא כזו לא תאושר על ידי הבנק. כי חברת הביטוח לוקחת חסות רק על 5,000 אלף מתוך 1.3 של סכום הקרן.

    אבל מה שבטוח, זה ששום דבר הוא לא שחור לבן. אם אתם מוכיחים יכולת החזר טובה, והבנק רואה בכם לקוחות טובים, יש מצב שתהיה משכנתא, אבל בוא נגיד, אל "תבנו" על זה.

  • מאפיין שלישי, זכאות- אתם זכאים לסיוע של 300 ש"ח מהממשלה מדי חודש בחודשו.

  • מאפיין רביעי, אכשרה- קופת האכשרה של המבוטח היא ארוכה למדי, שנתיים וחצי. כלומר, אם הלווה נפטר לאחר שנה מתחילת תקופת ההלוואה הוא לא יהיה זכאי לכיסוי החוב על ידי חברת הביטוח, למרות ששילם במשך שנה תמימה, תשלומים תמורת הפרמיה הביטוחית שלו. ולכן זה מוריד עוד את הסיכוי שהבנק יאשר הלוואה כזו. 

האם אנשים חולי לב מצליחים לקחת משכנתא? 

החוק אומנם כתוב שחור על גבי לבן, בכוח זה קיים אבל את הדרך מהכוח אל הפועל הוא עדיין לא סיים. למעשה חולי לב רבים, עומדים מאחורי דלתות הבנק ומצפים שתאושר להם משכנתא לדירה. אם החולה הוא עם מחלת לב חמורה מאוד, אנו מאוד מצטערים אבל מירב הסיכויים כי הוא יקבל סירוב משכנתא מוחלט. 

כמובן שניתן לקחת הלוואה חוץ בנקאית ולמצוא עוד פתרונות שיעזרו לכם להתגבר על המכשול בדרך לבית שלכם. הקליקו כאן לתזמון פגישה. 

אנו במפתח למשכנתאות פתח תקווה נשמח לתת לכם שירות אישי וזמין. נשב יחד ונציע בפניכם את כל מה שאנו יכולים כדי להגיע למצב בו יש לכם דירה משלכם. 

אנו מאחלים לכם בריאות שלמה וחיים ארוכים.  

 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: