המדריך המלא להוצאת אישור משכנתא לנכים

כאשר מגיעים להוציא אישור משכנתא נתקלים בדרישה הזויה של הבנק. הבנק דורש, שכל מי שמוציא אצלו אישורי משכנתא יהיה בן 25, יכניס כל חודש שלושים אלף שקלים, ושלא יהיה לו אף לא מחלת רקע אחת. אבל מה לעשות שיש במדינת ישראל רבים וטובים שמחזיקים בבעלותם תעודת נכות וגם רוצים לזכות להוציא משכנתא? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. המשיכו איתנו. 

 

אם פעם הבנק היתה הבעיה העיקרית לאי יכולת להוציא אישורי משכנתא, הרי שהיום הקושי טמון בהוצאת אישורים לביטוח חיים מחברת הביטוח. כי אם הלווה מסיים את חייו באופן בלתי צפוי באמצע תקופת ההלוואה, מי שמפסיד את כל הכסף שהוא נשאר חייב, זה לא הבנק אלא, חברת הביטוח שמביאה את כל הסכום במלואו לבנק. לכן, לבנק לא אכפת לאשר לכם משכנתא בתנאי שיש לכם ביטוח חיים מקיף. אבל מה לעשות שלא תמיד יש ביטוח חיים כזה ואז עלולים להיתקל בסירוב בנקאי. 

 

המדינה שראתה את הקושי ורצתה לבוא לקראת, חוקקה חוק חדש. החוק החדש אומר כי גם נכים יוכלו להוציא לעצמם אישורי משכנתא. או יותר מדויק, גם אם אין לנכה המבקש להוציא לעצמו משכנתא, כיסוי מלא בפוליסת ביטוח חיים, הבנק יהיה חייב לאשר לו משכנתא. 

מהיום גם נכים יוכלו להגשים חלומות

לפני שלוש שנים חל מפנה דרמטי מטעם לשכת הכספים של מדינת ישראל. ועדת הכספים הוציאה הודעה שהדהימה את כל מי שמבין בתחום. ההכרזה היא כדלהלן: מהיום, לא משנה מה אורך החיים של הנכה המבקש להוציא משכנתא מהבנק, גם אם אורך החיים שלו קצר משמעותית מאורך החיים הארצי של מדינת ישראל, הוא יהיה זכאי לקבל משכנתא ולרכוש בית. מאותו יום הנכים חשו שווים בין שווים ולא חשו באפליה הלא הוגנת שהיתה כנגדם במדינת ישראל. 

אך חשוב שתדעו שהכללים לא חופפים לכללים של כלל האוכלוסייה. יש מספר נקודות חשובות שנשים עליהם דגש בשורות הבאות. 

  • נכה לא יכול לקבל משכנתא של יותר ממיליון שקלים. בוא נגיד שזו לא צרה כזו גדולה כי בשביל להוציא משכנתא של מיליון צריך לרכוש יקר יותר. אנו מאמינים כי תצליחו להסתפק בפחות מכך.

     

  • ביטוח רכב. כל לווה ממוצע במדינת ישראל צריך להוציא ביטוח על הרכב. גם כדי להצליח להוציא הלוואה מגוף מממן. וגם כדי להבטיח את הביטחון הכלכלי שלו. תאונות במדינת ישראל הן דבר שכיח ולכן, למה לא לבטח את עצמכם על כל צרה שלא תבוא. אבל בעוד שכל אחד חייב לחתום מנגד הפוליסה שלו גם על הצהרת בריאות כתנאי לקבלת החזר מהביטוח ביום פקודה, הרי שנכים לא חייבים לחתום על הצהרת בריאות כחלק מתנאי הוצאת הביטוח. למה? כדי להקל על עצמם את קבלת הכיסוי הביטוחי. כמובן, שחברות הביטוח התקוממו אבל, לא היתה להם ברירה אלא, לכופף את ראשם אל החוק.

     

  • במשכנתא לדיור, ההחזרים החודשיים יהיו גבוהים מאוד כי אין אפשרות לנכים לפרוס את המשכנתא על יותר מ-15 שנים. ביחס למשכנתא לדיור זו תקופה קצרה ממש שתדרוש מהלווים לעבוד קשה כדי להצליח להגיע להכנסה פנויה מספקת בשביל אישור משכנתא.

     

  • תקופת אכשרה. פוליסת הביטוח לא מגנה על המשכנתא מהיום בו אתם מוציאים אישור לביטוח חיים אלא, המבוטח צריך לעבור תקופת אכשרה של מספר שנים עד שהביטוח יהיה ממשי. וזה דבר שעלול למנוע מהבנקים לרצות לאשר לכם משכנתא. וגם אם כן יאשרו לכם משכנתא, הם עלולים לקחת לכם ריביות גבוהות במיוחד.

     

  • נכים רבים זכאים לקבל סיוע של 300 שקלים מדי חודש בתשלום המשכנתא. לכן, אם אתם כבר משלמים משכנתא ואתם לא מקבלים את המענק הזה, אתם חייבים לבדוק איך אתם מוציאים את זה לעצמכם כמה שיותר מהר.

     

  • מי שקיבל את נכותו במהלך עבודתו, יוכל לקבל הנחות משמעותיות מאוד בתשלום המיסים והעמלות הרבות שנצברות לסכומים לא מבוטלים. על מנת להוציא לעצמכם את ההנחה הזו, אתם צריכים לפנות ללשכת רישום המקרקעין של מדינת ישראל שם יקבלו את פנייתכם ויוציאו אותה מן הכוח אל הפועל.

הכירו את חברת המפתח

אנו במפתח למשכנתאות פתח תקווה נותנים שירותים של ייעוץ משכנתאות מתקדם ללקוחות מוגבלים ולכל מי שמעוניין להוזיל לעצמו את המשכנתא בצורה משמעותית. אנו נשמח לעזור גם לכם להגיע לליגה של המשכנתא שלכם. כי אתם יכולים להיות עם נכס מדהים ברשותכם אבל עם משכנתא גרועה, אבל לעומת זאת, אתם יכולים להיות עם משכנתא מוצינת שמאפשרת לכם להמשיך לחסוך כסף במקביל לתשלומי המשכנתא הקבועים שלכם. הקליקו כאן לתזמון פגישה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: