יש לכם חריגות בניה ללא אישורים? לא תוכלו למכור כך את הדירה

למה חריגות בניה מקשות על מכירת דירה? מה אפשר לעשות כדי להסדיר את העניין? את כל התשובות הרלוונטיות עבורכם תמצאו בכתבה הבאה. 

 

יש כל מיני סוגים של תוספות בניה. אם בניתם פרגולה, או סגרתם מרפסת על ידי סככה או תריס, תוכלו לסדר את העניין בצורה די מהירה דרך הגשת בקשה לרשות המקומית. אבל אם יש לכם חריגה משמעותית של חדר שלם שהוספתם או שבניתם על חצר קיימת, זה כבר עלול להיות מסובך ממש. 

למה תוספות בניה לא מאושרות מקשות על תהליך מכירת דירה? 

במקומות שונים בעולם, אנשים רוכשים אחד מהשני דירה בלי מעבר  דרך רישומים ממשלתיים. אבל בארץ, כדי למכור ולקנות דירה, יש צורך להעביר הערת אזהרה, לגשת ללשכת הטאבו דרך עורך דין ולעבור עוד פעולות רבות. אם הוספתם לדירה שלכם חדר בלי אישורים, נסח הטאבו לא ישקף את המציאות בשטח, והבנק לא יאשר משכנתא על דירה כזו. מאחר וכמעט לא שומעים על אנשים שרוכשים היום דירות ללא משכנתא, לא תוכלו למצוא  מישהו שיקנה ממכם את הדירה בצורה כזו. 

מה קורה במכירת דירה לאחר תוספת בניה מאושרת?

גם אם העירייה אישרה לכם את הבניה שביצעתם בדירה שלכם, תצטרכו לשלם לרשות המקומית היטל השבחה לרשות המקומית. מדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שתצטרכו לשלם, ואתם צריכים להתכונן לכך מבחינה כלכלית. בעיקר אם אתם מוכרים את הדירה ואתם מתכננים לשפר דיור ולהגדיל את ההוצאות שלכם לקראת רכישת דירה חדשה ומשופרת יותר. 

מה זה היטל השבחה? כאשר הרשות המקומית מנפיקה אישורי בניה לנכס, מבחינתה הערך של הנכס עלה, למרות שהאישורים עוד לא מומשו. על זה דורשת הרשות המקומית, מס.  

כמוכרי הדירה, עליכם להיות מודעים כי היטל השבחה מוטל כמעט תמיד על המוכרים ולא על הרוכשים. 

הכירו את המומחים בתחום!

מרגישים שגדול עליכם כל הסיפור הזה? לא יודעים איך להתחיל ומול מי אתם צריכים להתנהל כדי להצליח למכור דירה עם חריגות בניה? פנו למומחים של חברת המפתח שיתנו לכם יד וילוו אתכם עד להשגת היעדים. 

חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה היא חברת בת לחברת המפתח הארצית העוסקת בתחומים פיננסים שונים. לקבלת שירות מקצועי העונה למקרה שלכם תוכלו לפנות למומחי החברה. כי נותנים למקצוענים לעבוד בשבילכם. 

המומחים נמצאים בשוק הישראלי כבר שנים עם נוכחות מול בנקים וגופים חוץ בנקאיים. כל מה שתצטרכו בהקשר של מכירת הדירה שלכם, תוכלו למצוא בחברה. הגיע הזמן להגשים חלומות… האינטרס של המומחים זה החיסכון וההצלחה שלכם. צרו קשר עוד היום לקבלת פרטים.

 הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: