כמה הון עצמי אתם צריכים בשביל המשכנתא שלכם?

מזל טוב! הגעתם אל אחד התהליכים הכי משמעותיים בחיי רובם של אזרחי ישראל. רכישת בית, אינה עוד דבר, אלא הדבר בעצמו. אבל איך תדעו כמה הון עצמי אתם צריכים בשביל לרכוש בית? כמה כסף מוכן לתת הבנק כדי להשלים לסכום של דירה. 

 

קודם כל אתם צריכים להבין שאין מספרים אלא יש אחוזים. הבנק פועל לפי הנתונים האישיים שלכם. כבר מהאישור העקרוני אתם צריכים להכיר לבנק מי אתם וכמה אחוז הון עצמי את הולכים להביא בשביל הדירה שלכם. 

הון עצמי באחוזים

ההון העצמי שאתם מביאים נגזר מאחוזי המימון של הבנק. מה אומר המושג של אחוזי מימון – סכום המשכנתא שהבנק יתן לכם כדי להשלים לשווי הדירה שלכם. אם כן איך מחשבים את ההון העצמי שלכם? על ידי חישוב פשוט: סכום דירה- משכנתא = הון עצמי. 

אחוזי המימון שהבנק מאשר:

בדירה ראשונה- 75% 

דירה חלופית- 70%

דירה להשקעה- 50%

מה ההגדרה של כל אחת מהקטגוריות? 

דירה ראשונה- אין צורך בהסברים.

דירה חלופית- הכוונה למשפרי דיור שמוכרים דירה אחת וקונים דירה שניה. בסופו של תהליך הם נשארים עם דירה אחת ביד. איך הבנק יודע שאתם משפרי דיור ולא משקיעים? בתהליך החיתום של המשכנתא, תצטרכו לחתום לבנק שאתם מתחייבים למכור את הדירה ממנה אתם עוברים תוך תקופה מסוימת. כמובן שרשות המיסים תעקוב אחריכם לבדוק אם אכן מכרתם את הדירה. אם לא היא מייד תדרוש ממכם מס שדורשים ממשקיעים. 

דירה להשקעה- דירה שניה ומעלה, זו דירה להשקעה. כדי להצליח לרכוש נכס להשקעה תצטרכו להביא מהבית 50% הון עצמי. זהו סכום גבוה מאוד. 

איך מגייסים הון עצמי? 

כדי להתחיל לחלום על הכיוון של רכישת אתם חייבים לבנות לעצמכם תוכנית איך אתם מגייסים הון עצמי. יש לנו בשבילכם כמה נקודות שיכולות לעזור לכם. קודם כל מתחילים לחסוך. לא. אתם לא צריכים לחיות חיי קמצנות. מה שכן, חשוב מאוד שתתחילו להוריד עלויות קבועות המיותרות לכם. כמו מנויים לכל מיני עיתונים וכו'. נקודה נוספת, בקשו עזרה מההורים. אם להורים שלכם יש הון משלהם, יכול להיות שהם ישמחו לעזור לכם להגיע לדירה משלכם. נקודה שלישית, נסו להגדיל את ההכנסה שלכם. יש שתי דרכים להגדיל הכנסה או על ידי מיצוי הפוטנציאל שלכם במקום העבודה שלכם. או על ידי תוספת הכנסה מהצד. 

למה חשוב להגיע לרכישת דירה עם כמה שיותר אחוזים של הון עצמי?

נניח שיש לכם הון עצמי של חמש אלף שקל. לכאורה אתם יכולים לרכוש איתו דירה ששווה שני מיליון שקלים. אבל הריביות שהבנק ידרוש ממכם לשלם על משכנתא כל כך גדולה (גדולה- אין הכוונה לסכום הגדול אלא לאחוזי המימון הגבוהים), יהיו מאוד מאוד יקרות. אם אתם רוצים לנהוג בחוכמה אתם מוזמנים לחפש לכם בית בשווי של 1.2 מיליון שקלים, ואז אחוזי המימון יהיו 58%. באחוז מימון כזה אתם עתידים למצוא את עצמכם עם משכנתא מאוד מאוד זולה. 

תוציאו את המשכנתא שלכם אצל מומחים

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. אנחנו מתמחים בעזרה לגיוס הון עצמי וכלכלת משפחה, וכן בהוצאת תיקי משכנתא. ריביות המשכנתא שלכם יכולות להיות אטרקטיביות. בואו לחוש את זה על בשרכם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: