למה דחוף לשלב מסלול זכאות במשכנתא?

כאשר תגיעו לקחת משכנתא ראשונה יועץ המשכנתאות מנסה דבר ראשון לבדוק אם אתם יכולים לקבל תעודת זכאות. תעודת זכאות מאפשר לכם לשלב מסלול זכאות במשכנתא שלכם. למה דווקא למי שמוציא משכנתא ראשונה? מה נותן מסלול זכאות במשכנתא? את כל התשובות תמצאו בפוסט הזה, אז בואו נתחיל. 

למה רק במשכנתא ראשונה? 

אחד התנאים לקבלת זכאות היא שלרוכש אין עוד דירה בעברו. ולכן, תמיד כאשר לוקחים משכנתא ויש סיכוי לקבל תעודת זכאות, מדובר במשכנתא ראשונה. אבל שימו לב, גם אם רכשתם דירה בעבר ללא משכנתא (דירה באזור הפריפריה), לא תוכלו לקבל תעודת זכאות על המשכנתא הראשונה שלכם על הדירה הבאה, בגלל שזו לא הדירה הראשונה. 

מה נותן מסלול זכאות במשכנתא? 

למסלול זכאות יש מעלות רבות. אנשים שיכולים להוציא לעצמם תעודת זכאות ולא עשו זאת כנראה לקחו את המשכנתא הראשונה שלהם בלי יועץ משכנתאות ולא היו מודעים לאפשרויות שנותן מסלול הזכאות. שימו לב, יועץ המשכנתאות הבנקאי לא ימליץ לכם לבדוק אפשרות לזכאות, בגלל שהמטרה שלו זה לגרום למשכנתא שלכם להיות כמה שיותר רווחית לבנק ולא לכם. 

למה כדאי לנצל את מסלול הזכאות?

  • ריבית זולה – הריבית במסלול זה נמוכה בחצי אחוז מהריבית המקובלת בשוק המשכנתאות. כיום, לאחר שיש עליית ריביות, ההנחה הזו היא מאוד משמעותית. 
  • אי אפשר לפנות אתכם מהדירה – בעלי דירה שיש להם מסלול זכאות במשכנתא שלהם, יהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לפנות אותם מהבית. 
  • סבסוד בעלות השמאות – אם יש לכם תעודת זכאות, תוכלו לקבל את שירות השמאי בעלות מוזלת. אומנם שמאי זה לא סיפור כל כך יקר, אבל בהוצאות הרבות הקיימות במעבר דירה, זה משמעותי. 
  • אין עמלת פירעון מוקדם – אפשר לומר שזו "ה"מעלה הגדולה ביותר של מסלול זכאות. בעולם הדינמי של ימינו, כמעט אין מי שלא ממחזר משכנתא אחת לתקופה. אבל עם כל זה שמחזור משכנתא זהו תהליך כדאי ללווים רבים, צריך לשלם על פעולת המחזור הרבה מאוד כסף. במקרים מסוימים מגיעים גם לסכומים של למעלה מעשר אלף שקלים. אבל ברגע שמשולב באחד ממסלולי המשכנתא מסלול זכאות, ניתן לקבל עליו פטור מוחלט על עמלת הפירעון המוקדם, ולא רק עליו, אלא על כל המסלולים האחרים. מה שאומר שברגע שאתם יכולים לגרום לשינוי קטן לטובה במשכנתא שלכם, אין מה שיניע אתכם מלעשות זאת. 

רוצים לדעת עוד על משכנתא אטרקטיבית? 

אנו בחברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה מלווים לקוחות רבים בדרך אל איכות חיים טובה יותר. רוצים לבדוק אפשרות לשפר את המשכנתא שלכם? השאירו לנו פרטים ואנו נשמח להכיר לכם עולם טוב יותר עם ריביות משכנתא נמוכות יותר. אז לפני שאתם ממשיכים לסדר יומכם, הקליקו כאן לקבלת שיחה חוזרת מנציג מומחה בתחום.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: