מהי הדרך להתאים את המשכנתא למצב החיים הנוכחי?

כאשר זוג לוקח משכנתא, הוא לוקח על עצמו עול מטורף לעשרות שנים הבאות. איך בן אדם מסוגל לקחת על עצמו עול גדול כל כך? נתוני החיים שלו השתנו בצורה כזו שקשה לו פתאום לשלם את המשכנתא. בדיוק לכזה מצב יש אפשרות למחזר את המשכנתא. מחזור משכנתא זוהי פעולה דרכה ניתן לערוך שינויים במשכנתא כאילו היא נלקחת עכשיו לראשונה. 

יכול להיות שאתם יכולים לחסוך כסף

כאשר לווה מגיע לבנק לבקש הלוואה הוא כפוף לריביות שנותן בנק ישראל. אבל, מה קורה אם יש לו משכנתא כבר מספר שנים? אם נתוני הריבות שבנק ישראל מאפשר לקחת כיום, טובים יותר לעומת נתוני הריביות שנתן בנק ישראל לקחת בתקופה בה הוא הוציא את המשכנתא מהבנק, הרי שיכול להיות שאם הוא ימחזר את המשכנתא הוא יכול לצמצם את הריביות במשכנתא ולחסוך בכך הרבה מאוד כסף. 

נתונים אישיים שלכם יכולים להשתנות מקצה לקצה

כאשר אתם לוקחים את המשכנתא נתוני החיים שלכם יכולים להשתנות מקצה לקצה. אין לכם שום אפשרות לדעת מה יהיה אתכם. הרי כל העשירים הגדולים לא ידעו שהם עתידים להיות עשירים. ולהיפך, כל העניים שאתם מכירים לא ידעו שהם עתידים לרדת במהלך החיים שלהם מתחת לקו העוני. לכן, אם קרה לכם אחד משני הדברים האלה, הרי שנתוני המשכנתא כבר לא מתאימים לכם משום כיוון. אם מצבכם הכלכלי משופר, הרי שאתם יכולים להחזיר הרבה יותר כסף בחודש ובכך לצמצם את אורך חיי ההלוואה. דמיינו את עצמכם עוד עשר שנים, שיש לכם עוד עשר שנים ארוכות נוספות לשלם משכנתא… אם יש לכם אפשרות לשלם יותר מדי חודש, תמיד יהיה עדיף לכם לקצר את תקופת ההלוואה כדי לשפר את איכות החיים שלכם. כי אין כמו לחסל את המשכנתא כמה שיותר מהר. ככל שאתם מסיימים יותר מהר עם המשכנתא, הבית הופך מהר יותר לשלכם. 

ואילו אם מצבכם הכלכלי הורע, אתם יכולים לפרוס יותר את המשכנתא למספר שנים רב יותר ובכך להנמיך את ההחזר החודשי שאתם משלמים לבנק מדי חודש. כך תקלו מעליכם את המעמסה החודשית. המסקנה היא שהחיים דינמיים. אין אפשרות לקחת משכנתא היום בלי יכולת לשנות אותה במהלך שלושים השנים הבאות. מה שנשאר לנו זה לאחל לכם שהחיים שלכם יהיו דינמיים אבל רק לטוב.  

ריבית הפריים גרמה להרבה מחזורי משכנתאות

לפני תקופה, במהלך תקופת הקורונה בנק ישראל אישר שינוי מרחיק לכת במסלול ריבית הפריים. הרי ריבית הפריים היא הריבית האהובה ביותר על יועצי משכנתאות ולקוחות כאחד, אך לא אהובה במיוחד על הבנקים. ריבית זו חוסכת כסף רב למי שמממש אותה במשכנתא שלו. השינוי בריבית בא לטובת הלקוחות ולרעת הבנקים. שינוי זה גרם ללקוחות רבים לבצע מחזורי משכנתא כדי לנצל את השינוי. סתם בשביל שתבינו באילו הזדמנויות אנשים ממחזרים את המשכנתא שלהם.

האם המחזור חייב להתבצע בבנק בו כבר קיימת המשכנתא? 

אילו הבנקים היו מתנהלים ללא פיקוח וללא סדר יכול להיות שהם היו אוסרים על מעבר בין בנקים לצורך מחזור משכנתא. אבל מה לעשות שבנק ישראל הוא המפקח על הבנקים כדי שלא יעשו פה שטויות. וכדי שהבנקים ישרתו את הלקוחות יותר מאשר את האינטרסים שלהם, אין אפשרות להגביל לקוח לא לזוז מבנק אחד לבנק אחר. חשוב שתדעו כי מחזור פנימי – מחזור תוך בנקאי, עשוי להיות פשוט יותר מאשר מחזור חיצוני – מחזור בין שתי בנקים. וזאת למה? כי מחזור משכנתא בתוך בנק בו אתם כבר לקוחות הינו הרבה יותר פשוט. תחשבו לבד בהיגיון. הרי שם אתם כבר מוכרים, ואין צורך לבדוק אתכם מהיסוד כמו שבדקו אתכם בתחילת השלבים של לקיחת המשכנתא. 

רוצים לבצע מחזור משכנתא? לא יודעים אם זה יהיה לכם שווה?

אנו במפתח משכנתאות פתח תקווה מתמחים במיחזורי תיקי משכנתא של לקוחות. כי אין כמו לדעת שהתיק שלכם נמצא אצל מומחים שמבטיחים לכם את הריביות הטובות ביותר הקיימות היום בשוק הישראלי. כי אין מה לעשות, מומחיות זו הדגל שלנו. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: