מהי המערכת לאיסוף נתוני אשראי של מדינת ישראל?

מדינת ישראל כל הזמן מתקדמת עוד ועוד. כל דבר טוב שאפשר לעשות למען האזרחים, היא עושה. ובמיוחד כאשר מדובר על מערכת מיוחדת שתעזור למערכות הבנקאיות. בואו ללמוד יחד איתנו על מערכת זו של איסוף נתוני אשראי. 

מה תפקיד מערכת איסוף נתוני אשראי? 

תפקיד מערכת זו היא לאסוף את כל הנתונים האשראים של האזרחים במדינת ישראל. כלומר, כל פעולה בנקאית או אשראית שעוברת תחת ידכם, מתועדת. כל צ'ק שחזר בזמן או לא בזמן, כל הלוואה שיש לכם על כל מסלוליה ואורך חייה. בקיצור הכל. אחרי שיש עליכם נתונים, הבנקים בודקים לקוחות עתידים על ידי בדיקת הדירוג שלהם בדו"ח האישי שלהם. 

על איזה דירוג אתם מדברים? 

אל תיבהלו. המערכת מנגישה את המידע שאספה עליכם, בדו"ח מסודר. בדו"ח זה לא כתוב הרבה מלל עליכם, אלא כתובים מספרים. מספרים אלה מראים את הכל למי שיודע לקרוא אותם. ככל שהדירוג האשראי שלכם יהיה טוב יותר, כך מספר הנקודות שיהיה רשום בדו"ח יהיה גבוה יותר. הניקוד נע בטווח של בין 0 ל-1000 נקודות. ההתנהלות שלכם ורק היא משפיע על דו"ח זה. 

אין לכם הרבה כסף? עדיין אתם יכולים לצבור 1,000 נקודות

פשוט מאוד. כפי שאמרנו למעלה, המערכת בודקת את אזרחי ישראל אך ורק על פי ביצוע פעולות, ועמידה בהתחייבויות. ולכן, גם אם אין לכם יתרה גבוהה בחשבון הבנק שלכם, אבל כל הוראות הקבע שלכם משולמות בזמן, כל הצ'קים שנתתם כובדו, אף פעם לא חרגם מתחת למינוס, אתם יכולים בקלי קלות לקבל ניקוד גבוה מאוד, כמו של ביל גייטס. כי זה לא משנה כמה כסף יש לכם, אלא משנה מה אתם עושים איתו. מקווים שזה משמח אתכם. 

למה דבר זה נכנס לחוק? 

לקוחות טובים שזכאים לקבל ריביות טובות, מעולם לא יכלו להגיד את זה לבנקים. היום, לווה יכול להתמקח עם הרבה אומץ על ריביות, מאחר ויש לו זכות ויש לו נקודות גבוהות. חוק זה בא להגן על הלקוחות הטובים שמתנהלים בצורה תקינה ומגיע להם שיכירו בזה. זה לטובת הלקוחות. יש גם את הצד של הנוחות של הבנקים. כאשר לקוח מגיע לקחת משכנתא מבנק, איך ידע הבנק האם לקוח זה יעמוד בהחזרי התשלומים שלו, או שאולי לא כדאי לאשר לו משכנתא? על ידי בדיקת דו"ח נתוני האשראי.

כדי שהבנק יוכל לבדוק אתכם דרך דו"ח חיווי האשראי האישי שלכם (כך נקרא דו"ח זה), אתם צריכים לחתום לו על מסמך בו אתם מאשרים לו להציץ על הדו"ח שלכם.

מעניין אתכם לבדוק את עצמכם? 

אתם מזומנים להיכנס לאתר של בנק ישראל ולהוריד את דו"ח חיווי האשראי שלכם. ו… רגע, תכינו 50 שקלים אם כבר לקחתם הלוואה השנה. טופס זה ניתן להוריד אותו פעם אחת בשנה, יותר מזה, יש לשלם על פעולה זו, 50 שקלים. 

הקליקו כאן ותגשו עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם להגיע למספר הנקודות הגבוה ביותר.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: