מהם כללי והגבלות בנק ישראל על המשכנתאות הנלקחות בפועל?

תמיד ידענו שיש אנשים שאלופים בלעגל פינות ויש את אלו המרובעים ההולכים לפי הכללים. כאשר מדברים על משכנתאות, יש דבר אחד שצריך לדעת. יש רגולציה (פיקוח) רצינית על המשכנתאות בישראל. ולא רק שיש רגולציה, בנק ישראל גם אוכף אותה כמו שצריך. כמובן שמי שמאוד מאוד רוצה תמיד ימצא דרכים לעבוד על הבנק אבל איך אומרים? יש גבול לכל תעלול…

מהן הגבלות בנק ישראל על המשכנתאות? 

כמות הכסף שהבנק מלווה למשכנתא

משכנתא זו הלוואה לטווח ארוך הניתנת תמורת שיעבוד נכס מקרקעין. אי אפשר לקבל את ההלוואה אם אין לכם הון עצמי. כלומר, אתם צריכים להיערך מראש לכך שבנק ישראל לא מביא לכם הלוואה כשווי הדירה אותה אתם רוצים לקנות. אלא, הבנק שולח שמאי שיבדוק עבורו את שווי הנכס והוא מחליט כמה כסף הוא מוכן לתת תמורת דירה ששווה סכום מסוים. זה נקרא אחוזי המימון שהבנק מאשר לעסקה. אחוזי מימון אלו אינם נקבעים על פי טיב הלקוח אלא על פי מדרגות מסוימות. כמו דירה ראשונה, משפרי דיור וכן דירה להשקעה. 

אם זו הדירה הראשונה שלכם, מדרגת המימון של הבנק היא הגבוהה ביותר- 75% מימון. אם לא תנצלו את כל אחוזי המימון הללו תקבלו באופן אוטומטי הוזלה בריביות המשכנתא שלכם. ולכן, אם יש לכם הון עצמי גבוה ומספק, אל תחשבו פעמים ותקזזו את הלוואת המשכנתא. 

אם זו דירה שאתם קונים לאחר מכירת דירה אחרת, מדרגת המימון תהיה דומה, 70% מימון. מעט פחות מן המדרגה הקודמת. אם אתם קונים דירה במחיר שאינו יקר יותר מהדירה שנמכרה, ההון העצמי שיהיה עליכם להביא לא יהיה כל כך גבוה. ברור שזה המון כסף, אבל עדיין עוד הגיוני לקנות דירה באופן כזה. 

כאשר רוכשים דירה להשקעה- כלומר מדירה שניה ואילך, ניתן לקבל משכנתא הלוואה של רק עד חצי משווי הבית. את כל השאר יהיהי עליכם להביא כהון עצמי. לכן הרבה אנשים לא מצליחים להשקיע בדירות. 

התקופה לה תוכלו לפרוס את ההלוואה

מקסימום מספר השנים שאתם יכולים לפרוס את ההלוואה שלכם זה שלושים שנה. אין אפשרות להאריך את תקופת ההלוואה יותר מזה, גם אם לקחתם באמצע תקופת גרייס, אורך חיי ההלוואה לא ישתנו מהיום בו הבנק שחרר לכם את ההלוואה ועד ליום בו תחזירו את השקל האחרון. 

הרכב תמהיל המשכנתא שלכם

בעבר יכלו לקחת הלוואה שלמה של משכנתא במסלול של ריבית מסוג אחד. אבל היום יש המון מסלולים ואי אפשר למצוא הלוואה אחת שנראית כמו הלוואה שניה. בנק ישראל נותן הגדרות ברורות איך אמור להיראות תמהיל המשכנתא שלכם ומאילו מסלולים הוא אמור להיות מורכב. אנחנו ממליצים לכם להיעזר ביועץ משכנתאות שיעזור לכם לנצל את מקסימום ההטבות מכל המסלולים תוך כדי שהוא יכופף את המשכנתא לתנאי בנק ישראל.

כמה כסף יכיל ההחזר החודשי שלכם

ראיתם בית יפה? התלהבתם? גם אם יש לכם מספיק הון עצמי עדיין לא בטוח שתאושר לכם משכנתא. ההחזר החודשי של המשכנתא שלכם לא יכול להיות גבוה יותר משליש מההכנסה הפנויה שלכם. גם אם אתם מוכיחים לבנק שאתם מסתדרים נהדר עם מעט כסף מדי חודש ואתם לא מעוניינים להכניס ערב משלם למשכנתא שלכם, זה לא יעזור לכם. את הבנק לא מעניין סיפורים, הוא רוצה לראות שני שליש הכנסה פנויה לעומת סכום ההחזר החודשי שלכם. 

רוצים לדעת עוד? 

בואו להכיר את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. אתם לא יכולים גם לרצות לחסוך המון כסף וגם לחסוך את הכמה אלפי שקלים של דמי ייעוץ משכנתאות. כי כך זה בחיים. משלמים ליועץ משכנתאות והוא חוסך לכם במשכנתא עשרות אלפי שקלים, אם לא יותר מכך.

אני רוצה להיפגש עם חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: