קרקע חקלאית / סקירה כללית

כאשר רוצים להשקיע כסף ולהרוויח ממנו, מחפשים את תחום ההשקעה המניב ביותר. השקעה בקרקע נחשבת בימינו להשקעת הנדל"ן הכי מניבה שקיימת. אנשים רוכשים קרקע, כאשר הנפח שלה קטן. ואז כאשר הקרקע מופשרת לבניה והנפח שלה גודל (כלומר היא הופכת מקרקע, לבניין רב קומות), מוכרים את הקרקע שלהם ליזם ומרוויחים עליה המון המון כסף. 

מה הסוד של השקעה בקרקע? 

"השקעה בקרקע. או שזה מצליח. או שלא". זה הסוד. נשמע מפחיד? אבל כך זה. 

התהליך של השקעה בקרקע הוא כזה:

  1. רוכשים קרקע חקלאית. 
  2. ממתינים תקופה ארוכה עד שיש אישורים לבנות על הקרקע – בשפת המשקיעים, עד שהקרקע מופשרת לבניה. 
  3. מוכרים את הקרקע ליזם שקונה את הקרקע המחיר של קרקע עבור בניה (מחיר קרקע חקלאית לעומת מחיר קרקע לבניה – כמעט כמו ההבדל בין אור לחושך). 

זה שקניתם קרקע זה לא אומר שאכן יום אחד יהיו האישורים הנכספים. יש משקיעים רבים שממתינים כבר עשרים וחמש שנה, ואף יותר מכך, שהקרקע שלהם תופשר. אבל אם בסוף זה קורה, כל ההמתנה הייתה שווה. 

לא כל אחד יכול להשקיע בקרקע

קודם כל תנאי הבסיס בשביל להשקיע בקרקע, אתם חייבים הון עצמי לצורך כך. אומנם הון עצמי עבור השקעה בקרקע הוא אינו גדול כמו עבור רכישת דירה (תלוי כמובן בגודל הקרקע שאתם מתעתדים לרכוש). אך עדיין, כדי לרכוש קרקע וולהרוויח עליה משהו, אתם צריכים להשקיע לפחות מאתיים אלף שקלים. 

דבר שני למה לא כל אחד יכול להשקיע בקרקע. השקעה בקרקע, היא השקעה בסיכון גבוה. אם אין לכם עוד השקעות, לא כדאי לכם לשים את ההשקעה היחידה שלכם בסיכון. זה לא ראש קטן זו הסתכלות נבונה. כי בן אדם שיש לו כמה השקעות והשקעה אחת נפלה, זה לא כל כך נורא. ואילו בן אדם שהשקעתו היחידה נפלה, זה ממש צרה צרורה. 

אילו סיכונים קיימים בתחום ההשקעות בקרקעות? 

  1. הקרקע עלולה להיות מופקעת על ידי המדינה. אם המדינה צריכה פתאום שטח לצורך מדינת ישראל, היא פשוט מפקיעה את האדמות מבעליהן. המדינה משלמת פיצוי כספי על ההפקעה, אך זה לא מכסה את ההשקעה שלכם. 
  2. הקרקע יכולה להישאר לעולם קרקע חקלאית. הרווח הוא למכור את הקרקע אחרי שהיא כבר בנויה, ולא בטוח שזה יקרה אי פעם. 
  3. שינוים מסויימים עלולים להוריד את ערך הקרקע. 

בעצם אפשר להשוות את ההשקעה בקרקע לרכישת דירה על הנייר. ככל שהדירה יותר על הנייר, כך רוכשים אותה יותר בזול. אך במקביל יש גם יותר סיכונים. רק שאם בדירה על הנייר זה כך, אז בקרקע על אחת כמה וכמה. 

מה הם השלבים המפורטים של הפשרת קרקע?

הקליקו כאן והמומחים של חברת המפתח יעזרו לכם להבין איך אתם יכולים לממש את הפוטנציאל שלכם ושל הכסף שלכם. אצלינו כל המומחים מתעסקים שנים בכל הנושא הפיננסי החל מהשקעות עסקיות, הלוואות, ייעוץ עסקי לעסקים ועוד. לכם נותר רק לתזמן לעצמכם פגישה כדי להיפגש עם המומחים שלנו. אז קדימה

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: