רוצים לקחת משכנתא גרייס? בואו ללמוד מה זה

גרייס זה לא סוג של משכנתא אלא עוד אופציה במשכנתא שלכם. גרייס באנגלית זה חסד. הבנק מציע לכם במקרה של קושי כלכלי או כל צורך אחר, לקחת לעצמכם תקופה של חסד באמצע המשכנתא שלכם. מה זו אותה תקופה של חסד? כמה זמן היא יכולה להימשך? כמה צריך לשלם עליה? את כל התשובות תמצאו בכתבה הבאה. 

מה זה תקופת גרייס?

תקופת גרייס זו תקופה בה אתם מפסיקים לשלם את המשכנתא שלכם. יש אפשרות לבצע גרייס מלא או גרייס חלקי. מה זה גרייס מלא? כאשר אתם מפסיקים לתקופה מסוימת של מקסימום שנתיים לשלם את תשלומי המשכנתא, זה גרייס מלא. מה זה גרייס חלקי? כאשר אתם לא משלמים את הקרן בכל תקופת הגרייס, אך כן משלמים את הריבית, זה גרייס חלקי. 

הבנק עושה חסד רק בתשלום, איך משלמים על גרייס? 

נניח שלקחתם גרייס לשנה שלמה. על תקופה זו יהיו לכם קרן וריביות כפול שתיים. איך זה עובד? כל התקופה של השנה, לא תשלמו כלום, אבל בינתיים הריביות ממשיכות להירשם לכם כיתרת חוב. אחר כך כאשר חוזרים לשלם את המשכנתא יש לכם גם ריבית על תקופת הגרייס, וגם ריביות על הקרן שאתם הולכים לשלם. ובקיצור על תקופה של שנה בסופו של דבר אתם משלמים ריבית והצמדה. 

האם אורך חיי ההלוואה משתנה בגלל ההפסקה? 

הרי כאשר חתמתם על המשכנתא חתמתם על שלושים שנים בידיעה שאתם הולכים לשלם מדי חודש את ההחזר החודש. אך עכשיו, לאחר שניצלתם את האפשרות לקחת תקופת גרייס במשכנתא שלכם, ונוצרה לכם הפסקה של שנה בתשלומי המשכנתא, בטח אתם חושבים שהמשכנתא שלכם תהיה באורך של 31 שנים. אבל לא. זה לא הולך כך. אין זה משנה אם המשכנתא שלכם היא 30 שנה (שאת התקופה הזו בכל מקרה אין אפשרות לעבור), או 25 שנה. בכל מקרה ההלוואה שלכם תישאר באורך המקורי. אלא מה? ההחזר החודש שלכם יעלה בגלל שתקופה של שנה מצטרפת לכם על פני התקופה הנותרת. ככל ששילבתם את הגרייס שלכם בתקופה יותר מוקדמת במשכנתא שלכם, כך תחושו פחות את השינוי בהחזר החודשי לאחר מכן. 

למי כדאי להשתמש במסלול גרייס? 

כל אחד שנתקל בצורך לשלם גם שכירות וגם משכנתא, תקופת הגרייס עשויה להיות גלגל ההצלה שלו. אבל לא רק. אם נתקלתם בקושי כלכלי שאתם צופים שהוא עתיד להסתיים בשנה הקרובה, אתם יכולים להנות מניצול תקופת הגרייס במשכנתא שלכם. 

שימו לב!

תקופת גרייס יכולה להיות במשכנתא אחת מקסימום שנתיים. אין אפשרות לשלב שנתיים של תקופת גרייס בשנתיים הראשונות ואחרי חמש עשרה שנים עוד חצי שנה. אלא המקסימום הגבוה ביותר לכל אורך חיי ההלוואה זה שנתיים. 

רוצים לקחת משכנתא בכיף שלכם? 

פנו למומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם להבין טוב יותר מה אתם צריכים לעשות כדי להגיע למשכנתא אטרקטיבית. ודאי אתם כבר יודעים שלא לכל אחד יש משכנתא עם ריביות טובות. אבל לא כך במחוזותינו. אתם מוזמנים לפגישה ללא עלות עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: