רוצים לרכוש דירה עם שותפים? לפניכם השאלות והתשובות להם חיכיתם!

כל אחד רוצה להשקיע בנדל"ן. אבל מה עושה מי שאין לו יכולת כלכלית כדי לרכוש לבד דירה? קונה דירה יחד עם שותף. זה פתרון, אבל צריך לדעת איך משתמשים בו. כמו בכל תחום עסקי, כאשר עושים עסקה יחד עם שותף, הכל יכול להיות בסדר, אבל גם יכול להיות גרוע מאוד. כדי למנוע הפסדים ועוגמת נפש בהמשך, אתם צריכים להבין טוב טוב לקראת מה אתם הולכים, ואיך אתם צריכים להתנהל מול שותף, בעת רכישת נכס נדל"ן. 

שאלה - מה קורה עם מס הרכישה בקניית דירה משותפת?

אני ועוד חבר עומדים לרכוש יחד דירה להשקעה. הבסיס להון העצמי שלנו זה על ידי שיעבוד שתי דירות והוצאת משכנתא עליהן, האחת שלי והשניה שלו. האם אנחנו נחויב לשלם מס רכישה? 

תשובה

בעיקרון כל מי שקונה דירה בישראל, צריך לשלם מס רכישה למדינה. אלא מה? יש כאלה שיש להם פטור מתשלום מס זה. אחד התנאים לקבלת הפטור זה שהדירה הנרכשת, זו הדירה היחידה של הקונה. אין לכם דרך להימלט מלשלם מס רכישה. יש שני דברים שאנחנו רוצים שתדעו: 

  1. אתם יכולים למשכן רק עד תקרה של 50% משווי הנכס. אם יש לכם דירה של מיליון שקלים אתם יכולים לחלץ ממנה משכנתא של 500 אלף שקלים. 
  2. ב- 30/09/2021 עומדת להיכנס תקנה חדשה מטעם בנק ישראל שתאסור למשכן דירה אחת כדי להוציא עליה משכנתא שתהווה הון עצמי לדירה נוספת. אין לכם זמן להספיק לעשות את מה שאתם רוצים בלי שבנק ישראל יתערב לכם בזה, תצטרכו עזרה של יועץ מקצועי. 

שאלה - האם צריך לשלם מס רכישה על רכישת דירה נוספת לדירה המשותפת?

קיבלתי ירושה יחד עם שני אחים שלי, כלומר שלושה שותפים בדירה אחת. הדירה מכניסה לנו דמי שכירות מדי חודש. כעת אני עומד לקנות דירה למגורים בשבילי בשווי של 2.4 מיליון. השאלה היא האם אני צריך לשלם מס רכישה? 

תשובה

בגלל שהדירה שנתנה לכם בירושה שייכת לכם רק בשליש ממנה, אתם לא אמורים לשלם מס רכישה. אבל, הדירה שאתם עומדים לקנות נחשבת ליקרה ומבחינת בנק ישראל גם אם זו הדירה הראשונה שלכם אתם תצטרכו לשלם מס רכישה. עד 1.7 מיליון שקלים עוד פטורים ממס רכישה. לכן אתם עומדים לשלם מס רכישה רק על ההפרש שבין 1.7 לבין 2.4 מיליון שקלים. זה ייצא לכם מס בגובה של 18 אלף שקלים. 

שאלה - האם הבנק יסרב לתת משכנתא לבעל דירה משותפת?

בתור יורש המחזיק בשליש דירה, יכול להיות שהבנק יסרב לי לקחת משכנתא? האם יכול להיות שהבנק יאשר לתת לי משכנתא נמוכה יותר ממה שאני צריך בפועל כדי לרכוש את הדירה? 

תשובה

החלק שלכם בדירה, אינו מזיז כלום מעצם היותכם רוכשים דירה ראשונה. ולכן אם העו"ש שלכם בסדר אנו לא רואים סיבה שהבנק יסרב לכם למשכנתא. ובקשר לאחוזי המימון, אתם זכאים לקבל 75% מימון ממש כמו כל אחד אחר שאין לו כלל וכלל דירה. 

כמה שאלות בשבילכם - 

רוצים לקחת משכנתא? רוצים שהמשכנתא שלכם תהיה עם הריביות הכי זולות שקיימות בשוק? יש לנו תשובה אחת בשבילכם – הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. אנחנו מתמחים בהוצאת אישורי משכנתא אטרקטיביים. המטרה שלנו זה לראות את הלקוחות שלנו חוסכים כמה שיותר כסף. אנחנו לא מתפשרים על פחות מזה. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: