רוצים לשעבד דירה כדי לגייס הון עצמי לרכישת דירה נוספת? החגיגות לקראת סיום

מכירים אנשים שיש להם הרבה נכסים בארץ? תשאלו אותם איך הם הצליחו לקנות את הנכס הראשון שהם קנו להשקעה, הם יגידו לכם באופן ברור שהם שיעבדו את הדירה שלהם וכך התחילו עם מעגל שלם של השקעות ושעבודים וקנו עוד ועוד נכסים. כיום אותם משקיעים מרוויחים כסף רב בלי לעבוד עליו בחיי היום יום שלהם. 

בקרוב בנק ישראל הולך להגביל את ההלוואות כך שרק משפרי דיור יוכלו לקחת הלוואות לרכישת הדירה המשופרת שלהם. כמובן שכל זה בתנאי שהם מתכוונים למכור את הנכס שלהם בעתיד הקרוב. משפרי דיור יכולים לשעבד את הדירה הקיימת שלהם ולקבל הלוואת גישור עד ליום בו ימכרו את הדירה שלהם. זו פגיעה חמורה במשפרי הדיור כי אם עד היום הם יכלו לקבל הלוואה לצורך גיוס הון עצמי עם תנאי משכנתא, הרי שהם יוכלו לקבל אך ורק הלוואת גישור. כידוע לכם הלוואת גישור זו הלוואה יקרה מאוד ולכן, זה יפגע במשפרי דיור ובמשקיעים. 

למה משפרי דיור צריכים לקחת הלוואה?

נניח שיש לכם דירה קטנה ואתם רוצים לקנות דירה יותר גדולה. במשך תקופה אתם מחפשים למכור את הדירה שלכם ולקנות דירה שמתאימה לצרכים שלכם היום. ואז, אחרי תקופה של חודש וחצי של חיפושים משני הצדדים, הצד של חיפוש דירה השיג את הצד של חיפוש קונים לדירה שלכם. מה תעשו? אתם לא רוצים לוותר על דירה שמתאימה לכם ולצרכים שלכם במחיר טוב. לכן, אתם יכולים לקחת הלוואה וביום בו תצליחו למכור את הדירה שלכם תוכלו להחזיר את ההלוואה ולמכור את הדירה שלכם. 

למה בנק ישראל צריך לעשות את ההגבלה הזו? 

ישנם שתי סיבות עיקריות בשלן עומד בנק ישראל להכניס לתוקף את המגבלה החדשה. 

סיבה אחת- בנק ישראל קבע כחוק בל יעבור שאין לקחת משכנתא של יותר מ-75% בשום פנים ואופן. אבל בפועל, ההוראה הזו של בנק ישראל לא השתקפה במציאות. ולמה? כי אנשים שרצו לקנות עוד דירה להשקעה חוץ מהדירה שלהם, לקחו משכנתא על הדירה במקסימום ניצול ואחרי זה גם לקחו הלוואה בשביל ההון העצמי שלהם. מה קרה? אמנם את המשכנתא הם לקחו רק לפי מה שבנק ישראל מאשר, אבל בפועל הם כיסו את מחיר הדירה לפי הוראות בנק ישראל. ולכן, כדי לשמור על האיזון הכלכלי של מדינת ישראל, בנק ישראל עושה סדר ולא נותן יותר לקחת הלוואה לטובת נכס על ידי שיעבוד נכס כדי לכסות הון עצמי. 

סיבה שניה- ניסיון שוא להוריד את מחירי הדיור בארץ. מחירי הדיור בארץ במהלך העשורים האחרונים נמצאים בעליה מתמדת. כל חצי שנה שאתם מתכננים לקנות דירה ועוד לא עשיתם את זה, אתם נמצאים בפיגור של ממש. וזאת למה? כי מחירי הדירות נמצאים על ציר של עליה ואין להם שום תכנון להיעצר. 

איך נוצרת מגמת עלייה שכזו? כאשר יש הרבה קונים לעומת קצת דירות העומדות למכירה, יש עליית מחירים. לעומת זאת, כאשר יש הרבה מוכרים לעומת מעט אנשים שרוצים למכור, נוצרת ירידת מחירים. בנק ישראל נוטה לחשוב שאם הוא יקשה על רכישת דירות בארץ, כמות חוזי הרכישה הנחתמים מדי יום בארץ, ירדו ומחירי הדירות יגיעו לאיזה קו משווה של נורמליזציה. בינתיים יש כל כך הרבה חוזים שנחתמים על דירות ראשונות כך שאנו לא יודעים מדוע חושב בנק ישראל שהוא יכול להתערב בדרכו של עולם, אבל בואו ניתן לו להבין לבד שהוא מנסה לייבש את הים.

חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה היא הכתובת שלכם

חברתינו עוסקת בליווי של זוגות בדרך להגשמת המטרות העסקיות, הכלכליות והאישיות שלהם. אנו נשמח להכיר לכם את היועצים שלנו. ובעצם את מי שהולך להיות אתכם בקשר רציף עד להגשמת המטרות שלכם. כי עם מומחים בתחום אתם יכולים להגיע לכל מיני חלומות שכל מה שמנע ממכם להגשים אותם זה הקטע הכלכלי של העניין. אנו מאמינים כי לכל זוג מגיע להגיע לדירה משלו. ולכל זוג שכבר יש דירה, מגיע להחזיק בדירה אחת להשקעה שתכניס לו מדי חודש אחוזי תשואה גבוהים. 

גם אני רוצה לפגוש את המומחים שלכם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: