תחילת 2022 והריביות רק מתחילות לעלות

בנק ישראל צופה כי ריביות המשכנתא יעלו מאוד במהלך השנה הקרובה. כבר בסוף שנת 2021, ריביות המשכנתא עלו בצורה מגמתית. אבל עכשיו, מדובר במשהו רציני יותר. אם לקחתם משכנתא צמודת מדד (לא משנה איזה מדד, כי כולם בעלייה), אל תחכו שיהיה מאוחר מדי. לכו כבר עכשיו למחזר את המשכנתא שלכם ולשנות את מסלולי המשכנתא שיהיו נתונים לשינויים בעקבות השינוי המתרחש במשק הישראלי. 

אילו ריביות עומדות להשתנות? 

קודם כל נדבר על משכנתאות ישנות. ריבית קבועה לא צמודה, נשארת בדיוק כמו שהיא מיום חתימת המשכנתא. ולכן, ממנה אתם יכולים להיות רגועים. כמובן שאם הריבית הזו יקרה, בגלל שלא ידעתם להתמקח נכון, משתלם להוזיל גם אותה ולחסוך הרבה מאוד כסף. כל שאר הריביות מושפעות מעליית הריביות. ריבית הפריים לדוגמא, מתעדכנת מדי חודש מחדש. למה כולם אדישים מולה, אם היא משתנה כל כך הרבה? בואו נדייק – עד היום היא אומנם התעדכנה כל חודש, אבל כמעט לא נרשמו בה שינויים. ואם היו שינוים, הם היו לטובת הלווים, כלומר היא רק ירדה. אבל כרגע בנק ישראל צופה שאפילו ריבית הפריים, ממנה כולם היו רגועים כל כך, גם היא הולכת להתייקר ולשנות את מאזן המשכנתאות בישראל. 

מה אפשר לעשות כדי להתמודד מול עליית הריביות? 

אם יש לכם כסף נזיל, אתם מוזמנים לפרוע כמה שיותר מהר את מסלולי המשכנתא שלכם, אבל אנו מאמינים כי סעיף זה אינו רלוונטי לישראלים רבים. מחצית מאזרחי ישראל גומרים את החודש במינוס, כך שלכל הפחות, מחצית ממכם, לא יכולים לעשות זאת, גם אם מאוד ירצו, הלאה. 

ממחזרים את המשכנתא למשכנתא בטוחה, שאין בה הרבה הצמדות למדד. הבעיה במסלולי צמודי מדד, שהקרן עצמה – כלומר ההלוואה שלקחתם מתייקרת. כאילו לא ביקשתם מהבנק הלוואה של מאתיים אלף שקלים, אלא של מאתיים חמישים אלף. 

מה בנק ישראל מציע בנדון? 

כבר לפני תקופה, עוד לפני שדובר ברצינות גבוהה כל כך על עליית הריביות, הציע בנק ישראל להכניס לחוק הבנקאות, התנהלות חדשה של הבנקים מול לקוחותיהם. הבנקים יצטרכו לתת אישור עקרוני בנוסח אחיד וקריא. מה זה יתן? גם לווים שלא מבינים גדולים במשכנתאות, יוכלו להבין איזו מבין שלל ההצעות שקיבלו, היא ההצעה הטובה ביותר. קיימים עוד סעיפים שבנק ישראל מעוניין לשנות, כדי לעזור ללווים להגיע למשכנתאות זולות ככל הניתן. 

מה אתם עושים בנדון? 

פונים לחברה מקצועית העוסקת בייעוץ משכנתאות! לפני שאתם הולכים לבנק לבד וחושבים שחסכתם בזה כמה אלפי שקלים בודדים, אתם צריכים להבין שיועץ משכנתאות חוסך לכם במשכנתא, עוד לפני שלב המיקוח הסופי, עשרות אלפי שקלים (ולא מדובר במשכנתאות של חמש מיליון, ממש לא). 

הקליקו כאן כדי לפגוש את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה,בזכותכם תוכלו גם אתם ליהנות מחיסכון משמעותי במשכנתא.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: