תקנה חדשה מבנק ישראל עלולה לסרבל ולייקר את שירות ייעוץ המשכנתאות

עד היום כל מי שרצה לקחת יועץ משכנתאות כדי שיגיש אותו לכמה בנקים ויערוך עבורו את שלב ההתמקחויות ויעשה לו את כל העבודה הקשה של לפני הוצאת אישורי המשכנתא, היה צריך לתת ייפוי כוח רגיל. מדובר במסמך פשוט המלווה במספר חתימות כך שהלווה מייפה את כוחו של יועץ המשכנתאות שמולו על שהוא יכול לפעול בשמו בבנקים השונים. ואילו עכשיו, בבנק ישראל שוקלים על הוצאת הוראה חדשה שעלולה לעלות את המחיר אותו יצטרכו לשלם לקוחות על שירות זה של ייעוץ משכנתאות. ולמה? על פי התקנה, יועץ משכנתאות שרוצה לפעול בשמו של הלקוח שלו, חייב להחזיק ביד אישור עורך דין או נוטריון שמאשר את ייפוי הכוח של הלקוח שלו. כך בדרך יצטרכו לפרנס גם את עורכי הדין. 

על מה הרעש הגדול?

מטרתה של התקנה היא בעיקר לגרום להגבלת מסירת נתוני האשראי ללא אישור נוטריון שמאשר שהלקוח הבין שיועץ המשכנתאות הולך לחשוף את הפרטיות שלו על ידי הוצאה של מאגר נתוני האשראי שמופיעים עליו במערכת איסוף נתוני האשראי הישראלית. 

ומה עם הצעת המחיר? 

כדי להוציא אישור עקרוני חייב יועץ המשכנתאות גישה חופשית למאגר נתוני האשראי של הלקוח. בעצם כל השלבים אותם מעביר יועץ המשכנתאות את הלקוח שלו זה עם אותו מסמך של דירוג האשראי ונתוני האשראי שלו. לכן, אין אפשרות אף לא לקבל הצעת מחיר בלי שנפגשתם אתם ויועץ המשכנתאות שלכם אצל עורך דין שמאשר את ייפוי הכוח בו אתם נותנים ליועץ המשכנתאות שלכם יד חופשית. 

התקנה מסרבלת את התהליך של ייעוץ המשכנתאות

התהליך עלול לקחת יותר זמן, אנרגיות, ועצבים לכל הנוגעים בדבר. כמובן שעורכי הדין מבסוטים לגמרי מהעניין כי להם הזדמנה כעת עבודה חדשה שהם עתידים לקחת תמורה תשלום אך ללא הרבה מאמץ מצדם. זה לא אמור לקחת יותר מרבע שעה כל הסיפור הזה מבחינת עורך הדין. חשוב שתבינו כי העלויות הם בסדר גודל של מאות שקלים ולא אלפי שקלים. אבל עדיין, למה צריך להוציא עוד כסף בדרך היקרה ממילא?!

איך נודע הדבר בציבור? 

בנק ישראל פרסם טיוטה של ההוראה כך שהציבור וכל מי שיכול להגיב עליה יוכלו להגיב עליה עוד בטרם תיכנס לתוקף מלא כולל אכיפה. בינתיים הקולות שנשמעים מקרב הציבור הם כולם נגד החוק החדש. בסך הכל עד היום לא היה שום עלילה פלילית של יועץ משכנתאות שעשה משהו עם ייפוי הכוח שניתן לו על ידי הלקוח שלו, לרעה. אנשים טוענים כי החוק שפורסם בעבר שאומר שחור על גבי לבן כי בנק ישראל לא צפוי לדרוש להראות את ייפוי הכוח בכל אחד מסניפי הבנקים לחוד על מנת לקבל ממנו את מאגר נתוני האשראי של הלקוח, עדיף בהרבה. כלומר, אין שום סיבה להגביל את הלקוחות ואת יועצי המשכנתאות בנושא הזה, כל עוד זה היה טוב עד היום ולא הפריע לאף אחד. אלא אם כן, יש למישהו עניין לסרבל עוד את התהליך המסורבל ממילא של לקיחת משכנתא. 

חשוב שתבינו כי מאגר נתוני האשראי של מדינת ישראל מכיל בתוכו את המידע הסודי ביותר שקיים במדינה, זוהי הפרטיות שלכם ושל כל אזרחי ישראל. אף אחד מכם לא רוצה שמישהו יגלוש בטעות למקום בו הוא יכול למצוא בדיוק את ההתנהלות שלכם במסגרת האשראי שלכם. 

מבולבלים? לא ידועים איך לקחת משכנתא שתחסוך לכם כסף? מוזמנים לפנות למומחים בתחום. אצלינו תקבלו ליווי בכל הקשור למשכנתא שלכם. מוזמנים לקבל תשובות.

אנו במפתח למשכנתאות פתח תקווה מתמחים בהוצאת אישורי משכנתא אטרקטיבים. אצלינו תכירו את הצד היפה ביותר של המשכנתא. אין סיבה שהמילה משכנתא תעורר בכם חלחלה כמו שהיא מעלה לאנשים רבים אחרים. אנו דוגלים שלכל אחד ממכם יש את הזכות לחיות חיי רוגע ושלווה בבית משלו. איך עושים את זה? מצד אחד לוקחים משכנתא כדי להגיע לדירה משלכם מבעוד מועד בלי לבזבז כסף רב מדי על שכירות בדרך, וחוץ מכך דואגים שאותה משכנתא לא תהיה גרועה. איך גורמים לה להיות ידידה שלכם? אנו נשב יחד אתכם נמפה את הנתונים שלכם היום, משכורות, הוצאות, שאיפות לעתיד, תוכניות לחופשות ועוד. יחד נבין מהי המשכנתא אותה אתם יכולים לשלם בפן החודשי בלי להרגיש שאתם נקרעים עליה יותר מדי. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: