משכנתא למשפרי דיור

קונים דירה שניה ומוכרים את הראשונה? עוברים לבית גדול יותר במטרה לשדרג את התנאים הקיימים? 

אם כך, קטגורית משפרי דיור כוללת גם אתכם.

בוודאי הינכם מוצפים בשאלות רבות כמו: מאין יהיה לכם הון עצמי? איך לוקחים משכנתא כשיש לכם כבר כזאת על שמכם? מה עושים קודם קונים\מוכרים? כמה מס צריך לשלם על כל הפרוצדורה הזו?

בכתבה הבאה נשתדל לענות שאלה אחר שאלה. 

ממה נהנים משפרי דיור?

קודם כל, אל דאגה, אם יש קטגוריה כזו, כנראה שיש בה גם כללים מיוחדים לגביכם. כמובן שאם כל המדיניות הייתה נתונה בידי הבנקים, הם היו מצליחים לקחת ממכם עמלות יקרות ככל הניתן ברכישת הדירה השניה.

הרגולציה באה לעזרתכם:

לצורך כך באה המדינה והעמידה את הרגולטור, המחוקק, לשמירה על האיזון הפיננסי במדינה ולהגנת האזרח. אם אתם מצהירים שהדירה היא דירה חלופית ואין בכוונתכם להחזיק בשני נכסים, תוכלו לקבל 70% מימון. כך תוכלו להשתדרג ולהגיע אל המנוחה בצורה הבטוחה ביותר.

כיצד מוכיחים נזילות עבור ההון העצמי?

בקניית דירה שנייה ומכירת הראשונה, דורש הבנק הון עצמי של 30% משווי הבית. אם במהלך התקופה האחרונה גדלה ההכנסה החודשית שלכם והצלחתם להגיעה לחיסכון משמעותי, מצוין. תוכלו להביא את המזומנים הללו לטובת ההון העצמי.

ואם לא?

תוכלו לקחת הלוואת בלון/גרייס עבור ההון העצמי.

מהי הלוואת בלון?

זוהי הלוואה לטווח קצר של עד 3-4 שנים. בהלוואה כזו משלמים את הקרן בסוף התקופה בתשלום אחד. תוכלו לבחור מתי לשלם את הריביות. בצורה זו תוכלו לקבל הון עצמי ולהחזירו מיד עם מכירת הדירה הראשונה. אם יש באמתחתכם פתרון אחר, תהיה עדיפה לכם ההימנעות מהלוואה בלון, בגלל עלויותיה הגבוהות יחסית.

מהי הלוואת גרייס?

הלוואה זו דומה יותר למשכנתא רגילה. מה שמייחד אותה זהו פסק הזמן (עד 3 שנים) בו נותן לכם הבנק אפשרות לשלם רק את הריביות. ואילו את הקרן תתחילו לשלם בסוף תקופת הגרייס (-החסד). תקופת הגרייס נכללת בתוך טווח השנים של פריסת התשלומים הכוללת של כל המשכנתא. מה שאומר שבעקבות דחיית תשלומי הקרן יעלה במקצת גובה ההחזר החודשי. 

בתקווה שהבנתם לעומק את שני סוגי ההלוואות, אם לא, תוכלו להבין לעומק במילון מושגים למשכנתא*.

ו… בלי להיגרר יותר, נעבור לתהליך גרירת משכנתא.   

מהי גרירת משכנתא?

כשמה כן היא, המשכנתא "נגררת" מנכס אחד למשנהו בתנאים הקיימים. כתוצאה ישירה של גרירת המשכנתא נגררת גם הערת האזהרה, המסלולים, תקופת ההלוואה… ובקיצור, הכל.

שימו לב! גרירת המשכנתא תביא אתכם לחיסכון רב. במידה שהמשכנתא שלקחתם על הדירה הראשונה נעשתה על ידי בעל מקצוע כמובן ובתקופת מיתון במשק הישראלי, שווה לכם לשמור על התנאים הקיימים על ידי גרירת משכנתא.  

כיצד תוכלו לגרור את המשכנתא כשעוד לא מצאתם רוכשים לדירה ממנה אתם עומדים להשתדרג? ובתוך השאלה הזו נציף גם את שאלת השאלות:

כיצד נמנעים ממס רכישה?

כאשר תצהירו בבנק על מסמך המגדיר אתכם כמשפרי דיור, תצטרכו להתחייב שתוך שנתיים מעת חתימת התצהיר תמכרו את הדירה שלכם. בתמורה לכך לא תחויבו במס רכישה. ותוכלו לקבל אחוז מימון גבוה בהתאם לאחוזי המימון במשכנתא למשפרי דיור. אחוז המימון יכסה מקסימום 70% ממחיר הנכס.

 כך גרירת המשכנתא תוכר בבנק כהליך המכין את הקרקע (פשוטו כמשמעו) לקראת הדירה הבאה.

כיצד נמנעים ממס רכישה?

לשפר דיור זו לא פרוצדורה כזו רצינית. העיקרון דומה לרכישת נכס ראשון. בעיקר בגלל המשכנתא המשונעת מן המשכנתא הקודמת ללא כל שינויים משמעותיים כל שהם.

השתדלו לא להתעכב עם מכירת הדירה הראשונה. 

ו… תהנו  מהשיפור המשמעותי אותו אתם חווים עכשיו.

אנו בחברת המפתח למשכנתאות שיפרנו לעשרות לקוחות מרוצים יחד עם הדיור גם את תנאי המשכנתא, על ידי מצוי כל זכויות הלקוח.  נשמח ללוות אתכם יד ביד בכל ההליכים עד לקבלת כל האישורים המתאימים. מטרתנו היא אחת! לראות אתכם חוסכים ובגדול. בואו להגדיל את החיסכון שלכם. כי החיסכון שלכם = הניצחון שלנו!!! 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: