איך אפשר לקחת משכנתא בגיל מבוגר?

משום מה זה נשמע שלמבוגרים כבר אין חלומות, ואין להם מה לעשות עם כסף. הפוסט הזה פונה למבוגרים הצעירים שבינינו, שלמרות גילם המתבגר הם מעוניינים להיות חיוניים ולעזור לילדים שלהם לרכוש דירות, או לחילופין, לממן טיפולים. בואו ללמוד איך ללוקחים משכנתא המיוחדת לגיל המבוגר הנקראת משכנתא הפוכה. מה היא משכנתא הפוכה? המשיכו לקרוא ותהיו חכמים יותר אחרי קריאת הפוסט הבא. 

מה ההגדרה של משכנתא הפוכה? 

זו משכנתא לכל דבר ועניין. אבל יש בה כמה דברים ההפוכים מכל משכנתא אחרת. מה למשל? קודם כל זו משכנתא המיועדת רק לבני גיל 60 ומעלה, זה הדבר הראשון ההפוך. 

משכנתא הפוכה אינה מסולקת מדי חודש אלא אחרי מות הלווים, זה גם נתון מרעיש שהופך את כל מה שידענו עד היום על משכנתא. 

האם יש כבר אזרחים שלקחו משכנתא הפוכה? 

שבו על הכיסא. יש כבר מעל 1,000,000 אזרחים שיש להם משכנתא הפוכה. המומחים הפיננסים משערים כי מדי שנה תחול עלייה ניכרת במספר הזה, כתוצאה ממודעות הציבור שהולכת וגדלה. 

איך מחושבות הריביות של משכנתא הפוכה? איך מסלקים אותה?

לפני שאנחנו מסבירים על משכנתא הפוכה, בואו נסביר רק רגע על משכנתא רגילה. כאשר זוג צעיר מגיע לבנק לקחת משכנתא, הבנק בודק את הנתונים, הזוג מחליט לכמה שנים הוא רוצה לקחת את המשכנתא, ועל פי זה נקבעות הריביות. יש מסלולים שאם פורסים אותם על יותר מ- 20 שנה, משלמים המון כסף עבור הריבית שלהם, ויש מסלולים שזה לא כל כך נורא. 

אבל איך בודקים את גובה הריבית במשכנתא הפוכה, כאשר קודם כל כלל לא משלמים את המשכנתא מדי חודש כמו שהסברנו למעלה, ואין דרך לדעת כמה שנים תהיה המשכנתא, כך שאין דרך לדעת אילו ריביות לוקחים על הלוואה כזו. 

התשובה לכך היא כזו. למשכנתא הפוכה, יש מלכתחילה ריביות מאוד מאוד גבוהות. זאת בגלל השירות יוצא הדופן שהיא מספקת למשתמשים בה. ובאמת אין דרך לדעת כמה ריביות יהיו על המשכנתא. אז מה כן יודעים? בכל חודש שעובר בחייו של הלווה, גדלה יתרת הריביות לחובת הלווה. ואז אם הלווה חי עוד עשר שנים אחרי שלקח את ההלוואה, יעשו תרגיל פשוט של ריבית X מספר החודשים של הלוואה. מדובר במשכנתא יקרה. אין על כך עוררין.

תכל'ס איך מחזירים את הכסף? 

נכון שאחרי המוות, אבל מי עושה את זה? יש כמה אפשרויות. הבנק יכול למכור את הבית על ידי כונס נכסים, לכסות את החוב שנוצר, ואת היתרה לתת ליורשים. או שהיורשים מוכרים את הדירה ומביאים את יתרת החוב שלהם לבנק, או שהיורשים מביאים הון עצמי ומסלקים את ההלוואה, ומסירים את הערת האזהרה שיש על הדירה והיא חוזרת להיות שלהם. ויש גם אפשרות למחזר את המשכנתא למשכנתא רגילה ולשלם עליה כל חודש. 

רוצים לדעת עוד? 

הקליקו כאן לתזמון פגישה ללא עלות כדי לבדוק איך אתם יכולים לקבל שירותים בנקאיים וחוץ בנקאיים בצורה הזולה ביותר. כי יש דרכים להוזיל את המשכנתא. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: