רוצים למכור את הדירה שלכם? רגע! בדקו כמה היא שווה

כל אחד מאיתנו שמוכר דירה רוצה למכור את הדירה הכי יקר שאפשר. עכשיו בלי קשר לשאיפות שלכם, אתם צריכים להכיר את נתוני השוק לפני שאתם מוכרים דירה בכל מחיר שעולה לכם לראש. איך יודעים מה מחיר הדירה בשוק החופשי? איך תדעו להעריך את שווי הדירה שלכם? הפוסט הזה יעזור לכם. 

לפי מה מתמחרים דירה? 

יש כמה פרמטרים שקובעים באופן גורף את מחיר הדירה שלכם. הנתון שהכי משפיע על מחיר הדירה שלכם, זה נתון השוק. כלומר, בכמה נמכרו דירות ברחוב שלכם, בשנה האחרונה. אבל למעשה זה לא הדרך המקצועית לעשות את זה. יש דרכים להכיר את מחיר הדירה שלכם באופן מקצועי יותר. 

  • שמאות – העבודה של שמאי זה להעריך שווי. הזמינו שמאי מקרקעין שיעריך את שווי הדירה שלכם בצורה הכי מקצועית. אגב זה יעזור לכם כבר למשכנתא שלכם (בכל הנוגע למכתב כוונות וסילוק המשכנתא שלכם).

  • מתווך נדל"ן – העבודה של מתווך היא סביב מכירת דירות. אין כמו מתווך כדי לדעת בדיוק כמה הדירה שלכם שווה בשוק. 

  • סקר שוק באופן עצמאי- אתם יכולים להגיע לבד למחיר הגיוני לדירה שלכם. פשוט תעשו סקר סביבכם. הרי דירות זה דבר שכל הזמן נמכר… 

הדבר העיקרי ממנו אתם צריכים להיזהר כאשר אתם קובעים את מחיר הדירה אותו אתם הולכים לדרוש, שאתם לא מוכרים את הדירה שלכם יותר מדי בזול. כי אין שום סיבה שלא תקבל כמה שיותר כסף על הדירה שלכם. מכירים את המשפט שאומר שלא צריך יותר מפרייאר אחד? נסו למכור את הדירה שלכם במחיר גבוה יותר ממחירה, אם יהיה מי שיסכים לשלם עליה את המחיר שקבעתם תרוויחו. 

אילו נתונים משפיעים על מחיר הדירה שלכם? 

למרות שזה נשמע שכל אחד יכול למכור את הדירה שלו באיזה מחיר שרק ירצה, עדיין יש נתונים שמשפיעים על מחיר הדירה שלכם וכדאי לכם להכיר אותם. כעת נעבור לרשימת הנתונים המשפיעים על מחיר הדירה שלכם. 

  • איפה הדירה שלכם – המיקום המדויק של הדירה שלכם זה הנקודה שמשפיעה על מחיר הדירה שלכם. נתחיל מזה שבין שתי ערים יכולים להיות הבדלי מחירים של מיליוני שקלים, על דירות זהות. אבל אפילו אם נלך על אותה עיר ועל אותו אזור. חמש דקות לכאן וחמש דקות לכאן עלולים להשפיע עשרות ומאות אלפי שקלים על מחיר הדירה שלכם.

  • מצבה של הדירה- תכל'ס, איך הדירה שלכם נראית? יש לה תריסים חדשים/ישנים? ריצוף חדש/ישן? מטבח חדש/ישן? אלו הם נתונים שמפיעים על מחיר הדירה. אנשים שיש להם דירה מתוחזקת, יכולים לדרוש יותר על דירתם.

  • זכויות ואחוזי בנייה – גם אם בעוד שנה מתחיל בבניין שלכם פרויקט של תמ"א, או פינוי בינוי, אתם כבר עכשיו יכולים להרים את מחיר הדירה שלכם על החשבון.

  • שטח הדירה שלכם – בסופו של דבר, שטח הדירה שלכם הוא עוד נתון משמעותי שמשפיע על מחיר הדירה, כי על זה בדיוק משלמים. אתם יכולים לבדוק מה הממוצע של האזור שלכם עבור מטר, כך יהיה לכם קל יותר להגיע למחיר הדירה שלכם. 

רוצים לדעת עוד? 

חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה תעזור לכם בכל השלבים של מכירת הדירה ורכישת הדירה החדשה שלכם. כי זה המקצוע שלנו. בואו תנו לנו לעזור לכם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: