איך חוסכים בביטוח משכנתא?

נתחיל בזה שכולם לוקחים היום משכנתאות בלי יוצא מן הכלל. כי אם בעבר משכנתא היתה נשמעת כמעט כמו קללה לבית, היום משכנתא זו הדרך הכי נורמלית לקנות בית. מי שיש לו הרבה כסף, יעשה בו דברים נוספים חוץ מלקנות דירה למטרת מגורים. בן אדם עם 600,000 אלף ש"ח הון עצמי, לא ישים את כל הכסף על דירה למטרת מגורים, כי עם 400,000 אלף שקלים ביד אפשר להוציא דירה בכיף, ועם עוד 200,000  ש"ח נותרים אפשר לקנות דירה להשקעה שהשכירות תכסה את המשכנתא.

 

למסקנה, אין היום מושג כזה של בית הנרכש ללא משכנתא. על המשכנתא כבר בטח עשיתם קצת שיעורי בית. כעת נעבור על גרורות המשכנתא. אחרי שמתעסקים עם סכומים אדירים של מאות אלפי שקלים, פתאום זה נשמע מגוכך לדבר על ביטוחים הניתנים לחיסול בצורה קלה בלי השוואה למשכנתא הגדולה והמורכבת. אבל מי שלא מרים גרוש לא שווה גרוש. אנחנו יחד ננסה לראות איך מרימים כל גרוש על מנת שלא תבזבזו אף לא שקל אחד מיותר על פרמיות יקרות שלא מגיע לכם לשלם אותן. 

האם ביטוח משכנתא הוא ביטוח חובה?

היעד של הבנקים זה להגיע לכמה שיותר תיקי משכנתאות שמתקתקים בלי שאף אחד מפריע להם. אבל יש דברים רבים המפריעים לבנקים להגיע ליעדם. זה יכול להיות תאונות דרכים הגורמות לאנשים לאבד את כושר עבודתם, תאונות עבודה, מקרים של מוות בגיל צעיר וכו'.

בנק ישראל שתפקידו זה גם להגן על האזרח הפשוט וגם לשמור על האיזון הכלכלי של המדינה, אינו מאשר לקחת משכנתא בלי שהלווה מבוטח מכל הכיוונים. שני הביטוחים הנדרשים הם ביטוח חיים וביטוח מבנה. כך שגם אם הלווה מת חלילה ואין לאלמן/ה אפשרות להמשיך לשלם את המשכנתא, הביטוח יכסה את כל החוב שנותר בבנק במנה אחת. גם אם היתה שריפה בדירה, הביטוח יכסה את כל הוצאות השיפוצים על מנת להחזיר את הבית למיטבו.

שימו לב! קיימים הבדלים בין פוליסות הביטוח השונות

משום מה אנשים חושבים כי חברות ביטוח הן עמותת חסד שהמדינה העמידה על מנת לעזור לאזרחים לכסות מקרים מצערים, ממש לא. חברות ביטוח מתנהלות ממש כמו כל גוף מסחרי אחר. לכן, גם אם נראה לכם שההצעה שהביאה לכם חברת הביטוח שלכם היא ממש בסדר והיא לא נראית לכם יקרה, תמיד תקחו בחשבון שאפשר להוזיל עלויות.

מה ההבדל בין ביטוח לביטוח?

ההבדלים יכולים להיות במגוון מישורים: 

בעלות הביטוח, בכיסוי הביטוחי ובתנאים שונים. 

  • עלות הביטוח יכולה להיות לפעמים יקרה פי שניים רק בגלל שהלקוח לא עשה סקר שוק והסכים למחיר בלי למצמץ. קחו בחשבון שגם אם המחיר תמורת פוליסות משכנתא הוא 40 ש"ח בחודש, אתם הולכים לשלם אותו לשלושים שנה, וזה המון זמן. למרות שאי אפשר להתכחש לעובדה שהסכום הראשוני אותו אתם מתחילים לשלם עם תחילת החזרי המשכנתא, אמור ללכת ולרדת ככל שסכום הקרן ילך וירד. אבל כידוע לוקח זמן עד שמתחילים לנגוס מהקרן כי בהתחלה קודם כל משלמים ריביות. 
  • בכיסוי הביטוחי. יש מקרים שתופתעו לגלות כי המחיר הוא ממש זול אבל אם תקחו את הפוליסה המוצעת לכם לאיש מקצוע שיברר לכם לכבוד מה הפרמיה שלכם כה נמוכה, הוא יגלה כי אין פה כלל את הכיסוי המלא המסופק לביטוח משכנתא. כבר היו מקרים של אנשים שהתפתו לבחור בפוליסות זולות ואז אחד מבני הזוג נפטר והמשכנתא נשארה לעול על השאירים! לא כדאי לזלזל בביטוח משכנתא.

השפעה לטובה על החומר כבד עליכם יתר על המידה? הייתם רוצים שבפועל משהו אחר יעשה לכם את העבודה?

אנו במפתח למשכנתאות פתח תקווה נשמח לעזור לכם להשלים את המשכנתא שלכם על הצד הטוב ביותר. אין כמו להיות בטוחים שהתיק שלכם בידיים מנוסות. אנו מאמינים כי יש לכל אזרח את הזכות להגיע לנכס משלו בלי להקיז על כך דמים מרובים. אצלינו תהנו משירות טוב תוך שמירה על האינטרס שלכם ועל החיסכון שלכם. אתם מוזמנים לפרגן לעצמכם את הדבר הטוב באמת.  

  

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: