זה לא מסוכן לקנות דירה מקבלן! רק צריך לדעת איך עושים את זה

כדי לקנות דירה מקבלן כאשר העסקה נקיה מסיכונים, יש צורך לעבוד קשה. לבדוק שאכן הכל על מכונו בשלום, שכל הסעיפים בחוזה, תקינים וכו'. מה צריך לבדוק? אילו סעיפים חשובים במיוחד? הפוסט השבועי של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

קודם כל בודקים מי הקבלן

קבלנים הם עם שצריך בירור. לפני שאתם חותמים חוזה מול קבלן, תבדקו שהוא אמין. לפני שאתם קונים מכונת כביסה ב- 5,000 שקל, אתם מבררים איזו מכונת כביסה היא הטובה ביותר? קל וחומר כשמדברים על סכומים של מאות אלפי שקלים. 

איך בודקים אמינות של קבלן? קודם כל תבדקו עליו ברשתות החברתיות ובגוגל. מיד כשתזינו את שמו של הקבלן, או את שם החברה שלו, תגלו אם יש עליו תיקים משפטיים וגם אם אין אז מה הציבור חושב עליו. 

אחר כך לכו לפרויקטים שהוא עשה ובקרו בתוך הבתים, תוך כדי שאתם בודקים את טיב הבניה ואת רמת הגימורים, תחקרו את הדיירים אם הם מרוצים מכל ההתנהלות של הקבלן במהלך הבניה. אם הם מספרים לכם סיפורי זוועות, אתם מחפשים קבלן אחר עוד באותו יום. אבל אם הסיפורים שהם מספרים, מקובלים בקרב הקבלנים, אתם יכולים להמשיך בתהליכים איתו. 

תבינו שקבלן שאינו אמין, הינו סכנה מוחשית ליציבות הכלכלית שלכם, ולכן גם אם האזור של הפרויקט מאוד מדבר אליכם, זה פשוט מסוכן מכדי ללכת על זה.

הקרקע צריכה להיות נקיה מכל שיעבוד

כאשר רוכשים דירה יד שניה, בודקים האם יש על הדירה הערות אזהרה פרט להערת אזהרה של הבנק בו יש לבעל הדירה משכנתא. אם יש עוד שיעבוד על הדירה, פשוט הולכים לחפש את הדירה הבאה. בדיוק כך ואף יותר מכך צריכים לבדוק על הקרקע. הקרקע צריכה להיות משועבדת אך ורק לטובת הבנק המלווה את הפרויקט ולא לעוד גורמים. גם אם הקבלן מנסה לתרץ לכם בכל מיני תרוצים את השעבוד של הדירה, אל תתפתו לרכוש דירה בסיכון כל כך גבוה. 

יש מקרה יוצא דופן – עסקת קומבינציה. מה זה עסקת קומבינציה? אם בעל הקרקע לקח קבלן כשכיר כדי שיבנה לו את הקרקע, השעבוד יהיה לטובת הבנק ולטובת בעל הקרקע, ולא לטובת הקבלן. בכל מקרה לא אתם אלה שעורכים את הבדיקות החשובות האלה, אלא עורך הדין שלכם, אבל  אנחנו עדיין ממליצים לכם להיות שותפים בכל התהליך של בדיקת הנתונים. 

הקפידו לבדוק את הנקודות הבאות:

  • מחיר הדירה שלכם מוחלט? כי אם הוא לא מוחלט, הקבלן עלול לבקש ממכם להוסיף עוד סכומי כסף כדי לעשות לכם את האינסטלציה וכו'. מחיר דירה סופי לא מבטיח שהקרן לא תהיה מוצמדת למדד תשומות הבניה. 
  • הימנעו מסעיפים שאינם מוגדרים – לפעמים כאשר יש סעיף שכתוב בצורה מעורפלת, זו דרך של הקבלן להתחמק מהתחייבות. בסופו של דבר, אם הסעיף לא כתוב בצורה ברורה, ואינו מביע את מה שאמור להביע, לא יהיה לכם פתחון פה נגד הקבלן. 
  • הגדרת תאריך מסירת הדירה- יש לשים לב שיש תאריך ברור והגיוני למסירת הדירה, ולדרוש על כל חודש של עיכוב פיצויים טבין ותקילין. 
  • שטח הדירה – אחת מנקודות התורפה שמוצאים אצל קבלנים, זה אי עמידה במטרז' המדויק של הדירה. אל תהיו תמימים ותבדקו אחרי שהקבלן בנה לכם את הדירה, שאכן המטרים הינם כפי ההתחייבות. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם להבין איך אתם יכולים למקסם את שטח הדירה שלכם כדי להגדיל את שוויה לפני מכירתה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: