איך רוכשים דירה בלי הון עצמי או כמעט בלי הון עצמי?

מי שיגיד לכם איך קונים דירה בלי הון עצמי, יהיה האדם הכי עשיר, כי אנשים יסכימו לשלם מאתיים אלף שקלים, על שעה של ייעוץ. אבל דווקא תופתעו לשמוע יש לנו תשובות. אומנם אף תשובה שלנו, לא תעזור לכם פלאים כמו קסם באמצע הלילה, אבל נשתדל לתת לכם את המענה המושלם. 

מה עושים עם בעיית ההון העצמי?

שאלה: האם יש דבר כזה לקנות דירה ללא הון עצמי או עם הון עצמי מאוד נמוך של מאה אלף שקלים? 

תשובה: כדי לרכוש דירה בלי הון עצמי, צריך להצליח למנף מהבנק משכנתא של 100% על הדירה. הלכתם לראות דירה, הלכתם לבנק, הוצאתם משכנתא, והנה יש לכם דירה. בלי לשלם על כך טיפת הון עצמי. השאלה היא האם אפשר בכלל לעשות דבר כזה. אז לא. אי אפשר בימינו לרכוש דירה בלי הון עצמי. במדינות בהן הבנקים אפשרו משכנתאות של 100% מימון, הכלכלה פשוט קרסה. 

ובקשר לשאלה אם אפשר לרכוש דירה עם הון עצמי נמוך, אז התשובה היא כן. בעיקרון הבנקים דורשים שתביאו אתכם לכל עסקה 25% משווי הנכס (ברכישת דירה ראשונה). ולכן, ברוב רובם של המקרים אנשים נדרשים להביא אתם מהבית הון עצמי של 300 אלף שקלים, ואף יותר מכך. אבל מי שקונה דירה בערי הפריפריה או מי שקונה דירה בפרויקטים של מחיר מטרה ומחיר למשתכן, זה לא עובד להם כך. 

איך זה יכול להיות? לגבי ערי הפריפריה, המחירים של הדירות שם מאוד זולים. ולגבי מחיר מטרה ומחיר למשתכן, מקבלים הנחה מאוד משמעותית של הדירות, וההון העצמי הנמוך ביותר שאפשר לשלם על דירות הינו 100 אלף שקלים. 

שאלה: איך אפשר לקנות דירה בזול? 

תשובה: כולם מרבים להתלונן על כך שהדיור במדינת ישראל יקר. אבל אנחנו רוצים שתצאו מהפוסט הזה עם הבנה שאתם יכולים לקנות דירה בזול, אם רק תרצו. קבלו רעיונות:

  1. קונים דירה בפריפריה – יש לכם מגוון ערים, מהדרום ועד הצפון בהן אתם יכולים לרכוש דירות בזול. תבינו שאם יש לכם הון עצמי מעט יותר גבוה לעומת ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה בערים אלו, אתם יכולים לעשות לעצמכם שם בתים כהוות נפשכם ללא מגבלה של תקציב. זה מדהים. חלק מהערים הן: קרית אתא, אור עקיבא, עכו, נשר, אשקלון, דימונה, חריש, עפולה ועוד. 
  2. קנו דירה על הנייר – בפרויקטים של התחדשות עירונית מציעים עוד לפני תחילת הבניה, לרכוש דירות על הנייר. לרוב דירות אלה נמכרות בהנחה משמעותית ממחירן לאחר הבניה. 
  3. רוצים לרכוש דירה להשקעה – קנו דירה בחו"ל. אחוזי התשואה בארץ, לא שווים את כל הבלאגן שסביב רכישת דירה. לעומת זאת בחו"ל אנשים מרוויחים ים כסף על נדל"ן. כמובן התייעצו עם מומחים לפני שאתם קופצים למים כל כך גבוהים. 
  4. קנו דירה בפרויקט של קבוצת רכישה – בפרויקטים מעין אלו, תמיד ההנחה תהיה הנחה כמו ברכישת דירה על הנייר + חיסכון של יזם, כי אתם היזמים של עצמכם. 

רוצים לדעת עוד על הדרכים לגיוס הון עצמי? הגעתם אל הכתובת הנכונה. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של ההמפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: