יש לכם שאלות על הנושא של רכישת קרקע להשקעה? יש לנו תשובות

כאשר מתחילים להתעניין בנושא של רכישת קרקע מתעוררות שאלות רבות. מכיון שאינה דומה רכישת קרקע לרכישת דירה למגורים לעומת השקעה בדירה לעומת רכישת דירה למגורים. הפוסט הזה יעזור לכם להבין טוב יותר מה צריך לדעת על רכישת קרקע להשקעה. 

מהם הסיכונים והסיכויים ברכישת קרקע? 

הסיכונים ברכישת קרקע הם: כאשר רוכשים קרקע שמים את הכסף על קרן הצבי, ותרחישים שונים עלולים לגרום לקרקע להישאר תקועה באותו מצב בו היא נמצאת. לא מופשרת לבנייה וכדו', במקרה הטוב. ובמקרה הגרוע ביותר הם עלולים לגרום לקרקע שלכם להוריד את ערכה. 

לעומת זאת, יש גם סיכויים: כאשר רוכשים קרקע להשקעה וההשקעה אכן מצליחה, כלומר הקרקע הופשרה לבניה לאחר תקופת זמן מסוימת, הקרקע שרכשתם מכפילה את ערכה פי כמה וכמה ואתם הרווחתם מאות ואפילו אלפי אחוזי תשואה. ככל שאתם רוכשים קרקע במקום מבוקש יותר, כך אחוזי התשואה הצפוים לכם יהיו גבוהים יותר (למרות שהקרקע עלתה יקר). כדי להבין נמיר את מה שאמרנו למספרים. רכשתם יחידת קרקע במאה אלף שקלים. לאחר חמש שנים הקרקע הופשרה לבניה וערך הקרקע שלכם הכפיל את עצמו פי שש. כלומר, הקרקע שווה היום שש מאות אלף שקלים. אחוי התשואה שעשיתם הם לא פחות מ- 600%. לידיעתכם כאשר רוכשים דירה להשקעה במדינת ישראל אחוזי התשואה שעושים הם בסביבות 2.5%!

אחרי שהקרקע מופשרת - כמה כסף מפסידים על הפקעות והיטלים? 

למדינת ישראל יש רשות להפקיע קרקעות בלי לבקש רשות מבעליהן. כאשר קרקע מופשרת לבניה, תמיד חלק מהשטח יהיה מופקע לטובת צרכי ציבור. בדרך כלל המדינה מפקיעה עד 40% משטח הקרקע. 

בנוסף לכך, בכל השקעה שהיא הרוויחה לכם, אתם חייבים לשלם למדינה מס שבח. הרי לא תאכלו לבד את כל העוגה. לפעמים מס שבח עלול להגיע גם עד 50% משווי הנכס! אבל לא כדאי לכם לסגת בגלל סיבה זו אחורה. גם אחרי שתשלמו מס שבח כל כך יקר למדינת ישראל, ישאר לכם בכיס הרבה מאוד רווח על ההשקעה המוצלחת שלכם.

מה המחיר של דונם חקלאי? 

מחיר דונם במרכז הארץ נע בין 500 אלף שקלים לבין 1.2 מיליון שקלים. במקומות דרומיים וצפוניים המחירי הם בין 150 אלף שקלים לבין 600 אלף שקלים. חשוב לדעת, כאשר רוכשים קרקע להשקעה, בדרך כלל לא קונים דונם שלם אלא יחידת קרקע. 

האם השקעה בקרקע היא השקעה נכונה? 

זאת שאלה שאין עליה תשובה. אם תשאלו משקיעים, אחד יגיד לכם – "אתם חייבים להשקיע בקרקע את כל הכסף שלכם, אני השקעתי רק קצת כסף ועד היום אני מתחרט על זה". ושני יזעק לכם – "לעולם אל תגעו בתחום הקרקעות של מדינת ישראל. כל כך הרבה שנים חיכיתי ובסוף הפקיעו ממני את כל השטח". 

ובקיצור באמת שאין לנו תשובה על שאלה כזו. השקעה בקרקע היא בעלת סיכונים רציניים מצד אחד, ובעלת סיכויים גבוהים מצד שני. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח שיעזרו לכם להבין איזו השקעה היא הנכונה ביותר עבורכם בהתאם למצבכם הכלכלי.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: