איך ומאיפה זוגות צעירים לוקחים משכנתא?

כל זוג שמתחתן רוצה לדעת שיש לו סיכוי להגיע לדירה משלו. לפני שמבינים בדירות ובמחירים, זה ברור שאפשר לקחת משכנתא ולהגשים איתה חלומות. אבל אחרי שמגיעים לשלב הבוגר יותר של החיים, פתאום קולטים מה זה אומר לקנות דירה. זה אומר שצריך להשיג לפחות שלוש מאות אלף שקלים כדי להגיע לבית בעיר מרכזית. איך מגיעים לזה? גם אם תעבדו כל היום וכל הלילה, כדי להגיע לשלוש מאות אלף שקלים צריך לחסוך מדי חודש 8,000 ש"ח מדי חודש. ואז, אחרי שלוש שנים ארוכות של חיסכון הזוי, מגיעים לשלוש מאות אלף שקלים. וזה עדיין דירה פיצית בלי שיפוץ. איך אם כן זוגות צעירים שבקושי התחתנו עושים את זה? 

חוץ מהשלב של רכישת הדירה, אתם צריכים לזכור שהחיים צריכים להמשיך כרגיל. יכול להגיע ילד לעולם, והילד צורך מוצרים, טיטולים, עגלה ועוד. פתאום החישובים של כמה כסף תצליחו לחסוך, מאבדים מערכם. כי התוכניות הם לא ממש כמו של זוג צעיר. אז אחרי ניכוי כל ההוצאות, מאיפה הדירה? 

מחירי הדיור בארץ יקרים

מחירי הדיור בארץ הם מהמחירים היקרים ביותר בעולם. לכאורה רק זוגות שמקבלים גב כלכלי מההורים בדמות עזרה בגיוס ההון העצמי שלהם, יכולים להגיע לדירות משלהם. אבל אם אתם רוצים מאוד לקנות דירה ולהורים שלכם קשה בעצמם לסגור את החודש. מה אז? צריך לוותר על החלום? 

המשיכו איתנו ותבינו איך אפשר לקנות דירה למרות הכל. 

המדינה באה לקראתכם

אל תחשבו שהמדינה מחלקת מענקי ענק לכל מי שמעוניין לקנות דירה ואין לו גב כלכלי מההורים שלו. אבל מה שכן, חשוב שתבינו שלמדינה יש אינטרס שלכל אחד מאזרחי ישראל תהיה דירה משלו. ולכן, היא רוצה לעשות בשביל זה הכל. אבל מה לעשות שהיא לא יכולה לעשות בשביל זה הכל? היא עושה מה שהיא כן יכולה לעשות. מדינת ישראל מעמידה כל מיני קטגוריות דרכם יכולים אזרחי ישראל להיעזר כדי להגיע לדירות משלהם. 

מי זכאי לסיוע בשכר דירה? 

משרד השיכון רוצה לעזור לכם. אם אתם עומדים על אחת מהקטגוריות הבאות, אתם זכאים לסיוע בשכר דירה. 

  • מי שאינו נשוי מעל גיל שלושים ועדיין אין לו דירה על שמו. 
  • זוגות נשואים טריים.
  • מי שיש לו היסטוריה של שירות צבאי או שירות לאומי. 
  • נשואים על פי מספר שנות הנישואין. 
  • אחים ואחיות. ככל שיש לכם יותר אחים ואחיות, הזכאות שלכם תלך ותגדל. 
  • זוגות ידועים בציבור. 
  • זוגות העומדים שלושה חודשים לפני הנישואים שלהם. 

מי שמקבל לפחות 600 נקודות זיכוי, יהיה זכאי למסלול זכאות במשכנתא שלו וכן יהיה זכאי להיכנס להגרלות של פרויקטים של מחיר למשתכן. בנוסף לנקודות הזיכוי יש גם את "תוכנית 10+"- דרך תוכנית זו כל מי שיש לו לפחות עשר שנות נישואין, גר בארץ לפחות עשר שנים ויש לו קצבה חודשית מביטוח לאומי על גידול של 2 ילדים לפחות, יהיה זכאי לקבל הנחות והטבות של עד 132,000 ש"ח. 

איך מחשבים את נקודות הזיכוי? 

קודם כל אנו רוצים שתבינו שמי שזכאי לעזרה, זה לא אומר עליו שהוא נמצא בדרגה פחותה יותר משאר אזרחי המדינה. אם תתעמקו בתנאים שגורמים לזכאות, תיראו כי זה אכן כך. בסך הכל מי שנשוי, מי שיש לו אחים ואחיות, מי שעשה שירות צבאי ועוד דברים מן הסוג הזה. לא היה אף לא תנאי אחד של מי שלא סוגר את החודש (לא משנה שכיום מאוד פופולרי לא לסיים את החודש אבל לא כאן המקום לדבר על כך). 

כדי לקבל את תעודת הזכאות אתם צריכים להגיש בקשה לזכאות. חישוב הנקודות הוא מורכב. אבל אחרי שתתקבל תוצאה, תוכלו לגשת לבנק ולבקש ממנו לתת לכם את האפשרות לקחת משכנתא עם מסלול זכאות במשכנתא. 

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה

לפני שאתם מחליטים אם לקחת משכנתא בלי מסלול זכאות, כדאי שתחשבו על זה עוד פעם. כי אתם יכולים להיות די מופתעים מההטבות שמתרחשות בפועל במשכנתאות שמשולב בהן מסלול זכאות. קחו למשל דוגמא קטנה: מי שמשולב לו מסלול זכאות במשכנתא, לא יצטרך לשלם כלל עמלת פירעון מוקדם ביום בו יחליט להחזיר חלק מהמשכנתא או למחזר את המשכנתא.

אני רוצה להכיר את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: