איך לוקחים משכנתא לדירה בהנחה? כל מה שרציתם לדעת על משכנתא לדירות במחיר מטרה

זוגות צעירים רבים מגיעים לשלב בו הם מעוניינים לרכוש דירה משלהם. אבל אז, הם מגלים שמחירי הדירות בארץ, פשוט איומים. זוגות שאין להם תמיכה מההורים, או לא הספיקו לצבור מספיק חסכונות, אין להם סיכוי לרכוש דירות באזורים נחשבים. מחיר מטרה מאפשר לכם להגשים חלומות, גם באזורים מבוקשים. 

עדיין לא ברור מתי יוקם הפרויקט של מחיר מטרה בפתח תקווה. פתח תקווה היא עיר מאוד מפותחת מבחינת דיור. אבל, ישנן עוד ערים נוספות שנחשבות למפותחות מאוד ולמרות זאת המדינה החליטה לקדם בהן פרויקטים של מחיר מטרה. 

איך נראית המשכנתא של רוכשי הדירות במחיר מטרה? 

היא נראית טוב מאוד… הדירות במסגרת תוכנית מחיר מטרה זולות באופן משמעותי מדירות במחיר השוק. לכן, עוד לפני שאנחנו מדברים על תנאי משכנתא, המשכנתא היא קטנה ביחס לגודל הדירה ורמת הפרויקט היוקרתי.

מה שגורם בעיקר לכך שזוגות צעירים מצליחים לרכוש דירות בפרויקטים של דירה בהנחה ומחיר מטרה, זה המחיר הנמוך, אבל הרבה יותר מכך, זה אחוזי המימון הגבוהים. למה? ישנם זוגות צעירים רבים שמכניסים יחד הרבה מאוד כסף. מבחינתם, אם הם היו יכולים לקחת מהבנק משכנתא על 100% משווי הדירה, הם היו שמחים לעשות זאת, אבל אי אפשר. יש כאלו שיש להם את היכולת לשלם החזר חודשי גבוה על מנת לכסות משכנתא באחוז מימון גבוה כל כך, אבל בנק ישראל אינו מאפשר בשום פנים ואופן למנף משכנתאות גבוה יותר משבעים וחמישה אחוזים ממחיר הדירה. 

למה משכנתא למחיר מטרה משתלמת? 

חשוב לזכור: מחיר הדירה הוא נמוך יותר ולכן הלווה יצטרך פחות משכנתא. בנוסף, אחוזי המימון הגבוהים מאפשרים לרכוש דירה עם הון עצמי נמוך. איך זה עובד? בכל נתינת משכנתא הבנק מאפשר אחוזי מימון של עד 75% ממחיר הדירה. כאן במסגרת תוכנית מחיר מטרה, הבנק מאפשר עד 75% משווי הדירה בשוק החופשי. ואם תזכרו, הדירה נמכרת במחיר מופחת. בצורה כזו זוגות צעירים רבים, שאין להם בסיס, מצליחים לרכוש דירות חדשות מקבלן עם הון עצמי של מאה אלף שקל. 

כל המטרה של הממשלה בפרויקטים אלו, זה לאפשר לזוגות צעירים, להצליח להגיע לדירות משלהם. כאן זה מתחיל. 

רוצים לדעת עוד? אין לכם מושג מאיפה מתחילים להירשם, ומה צריכים לעשות כדי להתקדם ברכישת דירה בפרויקט של מחיר מטרה? הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת מהפתח למשכנתאות פתח תקווה יתנו לכם יד בכל התהליך עד לרכישת הדירה שלכם. 

 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: