איך משתלבת משכנתא עם חופשת לידה?

חופשת לידה היא אומנם דבר צפוי, אבל המשכנתא פחות צפויה. פתאום מצאתם דירה שאתם לא מוכנים לוותר עליה בשום פנים ואופן. מה עושים? חותמים חוזה ובחוזה מוסיפים סעיף כי לרוכשים עוד אין אישור עקרוני ולכן הם לוקחים תקופת המתנה ארוכה מעט עד שישלמו את הסכום הראשון למוכרים? האם לבנק יש בעיה לאשר משכנתא בעוד האישה נמצאת בחופשת לידה? ומה קורה עם לווים שהאישה יוצאת לחופשת לידה כאשר המשכנתא כבר קיימת? אחרי שתקראו את הפוסט הזה תהיו חכמים יותר. 

יכול להיות שהבנק לא מאשר משכנתא בגלל חופשת לידה? 

בעיקרון אסור לבנקים לא לאשר משכנתא בגלל חופשת לידה, זה סוג של אפליה. לכן, הם יכולים אולי לבקש עוד כמה אישורים ולבקש מהאישה להשיג מהמעסיק שלה התחייבות לגבי המשך תקופת העסקה לאחר גמר תקופת חופשת הלידה. אבל לא יותר מזה. 

אבל בגלל שאחוזי הנשים שלא חוזרות לעבודה אחרי חופשת לידה גבהו מעט בשנה האחרונה, הבנקים חוששים, אולי האישה שעומדת לפני שלב חיתום המשכנתא, לא תחזור לעבודה. לכן, הם יכולים לדרוש ממנה עצמה גם כן התחייבות שהיא מתכוננת לחזור לעבודה. 

יש מקרים יוצאי דופן? 

במקרים בהם המשכורת של הבעל מספיק גבוהה ואפשר להסתמך רק עליה כדי לאשר את המשכנתא, הבנק יוותר על ההכנסות של האישה. יתכן והוא כן יחשב אותן, אבל לא יסתמך עליהן. 

חופשת לידה באמצע המשכנתא

חופשת לידה באמצע המשכנתא היא כבר עניין שלכם. אחרי שהבנק אישר לכם משכנתא, כל מה שמעניין אותו, זה לראות את סכום ההחזר שלכם נכנס בכל חודש במלואו ותו לא. אם האישה מתכוננת לעזוב את העבודה ולא לחזור לעבודה אחרי חופשת הלידה, אתם אלו שתאלצו להתמודד עם יכולת החזר נמוכה יותר לעומת יכולת ההחזר שהייתה לכם עד שהאישה עבדה. 

יש בנקים שנותנים אפשרות של חופשת לידה מהמשכנתא לשלושה חודשים. בזמן הזה הוא דוחה את ההחזרים החודשיים של חופשת הלידה ומחלק לכם אותם בין שאר חודשי ההלוואה. שימו לב, לפני שאתם מחליטים לנצל את האפשרות הזו, כי ההחזר החודשי אליו הייתם רגילים עד כה צפוי לעלות אחרי שתדחו את המשכנתא שלכם בשלושה חודשים. 

גם אם הבנק שלכם לא נותן אפשרות של דחיית תשלומים עקב חופשת לידה, אתם יכולים לבקש לשלב גרייס במשכנתא. גרייס זו תקופת חסד בה אתם מבקשים מהבנק לדחות את תשלומי המשכנתא שלכם לכמה חודשים עד שנתיים. אבל שימו לב החסד הזה עולה הרבה מאוד כסף…

אין לכם ידע פיננסי? רוצים להתייעץ עם מישהו שאין לו נגיעות בנקאיות? זה אנחנו. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: