אילו כללים יש בנק ישראל הציב בתחום המשכנתאות?

מדינת ישראל היא אחת המדינות הכי מחמירות בכללי הבנק המקומי. חשוב מאוד להבין כי אם לא כל הכללים של בנק ישראל, מדינת ישראל היתה נמצאת מזמן בקריסה. קחו לדוגמא את הנושא של אחוזי מימון למשכנתא. במדינת ישראל אחוזי המימון אותם מאפשר בנק ישראל ללקוחות הבנקים כפופים לכל כך הרבה תנאים, עד שהלווים יכולים להתייאש. 

אבל אפילו ארצות הברית הגדולה, נפלה כלכלית אחרי שהבנקים בה אישרו לקחת משכנתאות של 100%. למה? כי אין מה לעשות, עולם הכלכלה חייב להיות מאוזן. מה זה מאוזן? רק מי שיש לו כסף, יכול לרכוש דירה ומי שאין לו, לא. 

מה זה אחוזי מימון במשכנתא? 

אחוזי מימון הם האחוזים שהבנק מסכים לתת כהלוואת משכנתא. אם הדירה שרכשתם עלתה מיליון שקלים והבנק הביא לכם 500,000 ש"ח משכנתא, זה אומר שאחוזי המימון של הבנק הם 50%. 

אילו דרגות קיימות באחוזי המימון?  

  • דירה ראשונה- מבחינת בנק ישראל רוכשי דירה ראשונה זכאים להכי הרבה עזרה ברכישת הדירה שלהם, ולכן הוא מאפשר להם לקחת משכנתא שהיא 75% משווי הנכס. 
  • דירה שניה- אם זו הדירה השניה שלכם אבל אתם מוכרים את הדירה הראשונה, אתם נקראים משפרי דיור ואתם זכאים לקבל 70% משכנתא. אבל אם זו הדירה השניה שלכם ואתם לא מוכרים את הראשונה, זה כבר נחשב כדירה להשקעה, והמשכנתא אותה תוכלו לקבל מהבנק היא רק 50% משווי הנכס. מאיפה תגייסו 50% משווי דירה כאשר המחירים של הדירות היום אינם שפויים? זה כבר ההתמודדות שלכם. 

נ.ב

חשוב מאוד לדעת, כי ככל שאחוזי המימון גבוהים יותר, כך הריביות יהיו יקרות יותר. הבנק רואה את הלקוחות שממנפים את ההון העצמי שלהם במשכנתא גבוה יתר על המידה, לקוחות שמהווים לו סיכון. ולכן הבנק מפצה את עצמו על חשבון הסיכון. לכן, אם יש לכם אפשרות להוזיל את הריביות על ידי הוספה של הון עצמי לתשלום הדירה, זה יהיה עדיף. יש פעמים שעם עוד מאמץ קטן, ניתן להגיע למדרגת אחוזי מימון הרבה יותר נמוכה (מבחינת ההגדרה). תתייעצו עם יועץ משכנתאות מומחה שיעזור לכם.

יש עוד כמה כללים בבנק ישראל - הנה הם לפניכם

כמו שכבר הזכרנו לעיל, בנק ישראל הוא אחד הבנקים המחמירים ביותר בעולם בנושא של בנקאות ורגולציה. ולכן יש עוד כללים עליהם בנק ישראל לא מוכן לוותר, וגם אם תשכנעו מאוד את פקיד הבנק לאשר לכם משכנתא כזו, המחשב לא יאפשר לשלוח כזו משכנתא לאישור. אילו כללים יש בבנק ישראל? 

  • אי אפשר לפרוס תשלומי משכנתא על תקופה של יותר משלושים שנה. 
  • יש גבולות ברורים לגבי חלוקת מסלולי המשכנתא. 
  • כמות הכסף אותו תוכלו להחזיר מדי חודש, הינו מוגבל בהתאם לגובה ההכנסות שלכם. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן כדי לתזמן לעצמכם פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות אשדוד. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: