אני לא מכיר בכלל את כל המילים הגבוהות של הבנק – מה לעשות? הפוסט השבועי שלנו

כל אחד מאיתנו יודע שחייבים לקחת יועץ משכנתאות כדי לקחת משכנתא כדי לא לשלם עליה כסף לפח. אבל גם בשביל לדבר עם יועץ משכנתאות בצורה שפויה, בלי כל שניה לבקש ממנו הסבר על כל מילה שלו, אתם חייבים להכיר מושגי בסיס בעולם המשכנתאות. אז קדימה… המשיכו לקרוא ותהנו. 

מושגי המשכנתא שכדאי לכם להכיר

  • החזר חודשי – מיד אחרי שהבנק משחרר לכם את סכום ההלוואה שלכם, אתם צריכים להתחיל לשלם כסף מדי חודש. זה בדיוק ההחזר החודשי שלכם. 

  • קרן- ההחזר החודשי שלכם מורכב משני חלקים. אחד מהם זה הקרן. הקרן זה סכום ההלוואה שהבנק נתן לכם לצורך רכישת הבית. כלומר, אם הבנק נתן לכם 500,000 שקלים משכנתא, אז חלק מההחזר החודשי יכסה את הקרן.

  • ריבית- החלק השני של ההחזר החודשי הינו הריביות. הרי לא חשבתם שהבנק נותן לכם את ההלוואה בחינם. אתם משלמים לבנק כסף, על הכסף שהוא מביא לכם. כמה כסף תשלמו על הכסף? הריביות במשכנתא שלכם יקבעו זאת. חשוב שתדעו כי ריביות המשכנתא שלכם עלולות להיות גורם מכריע למצב הכלכלי שלכם לעתיד. איך זה קורה? מי שלא לוקח משכנתא על ידי שימוש בשירותים של יועץ משכנתאות, עושה את טעות חייו. הידעתם? אנשים מגיעים אלינו למחזר משכנתא. ואנחנו מוזילים להם את ריביות המשכנתא בכאלף שקלים לחודש! זה המון כסף.  

  • לוח סילוקין- התשלומים שלכם כל חודש מפורטים כולם בלוח סילוקין. איך נראה לוח סילוקין? זו טבלה שמראה פירוט מדויק כמה תשלמו עד לסוף תשלומי המשכנתא שלכם. כמה על חשבון ריבית, כמה על חשבון קרן וכו'. מכיוון שאיש מאיתנו לא יכול לצפות את העתיד, לוח הסילוקין עתיד להתגלות כלא רלוונטי בשעת מעשה, אבל זו השערה. למה זה שמו של לוח שמפרט תשלומים? כי כאשר אתם משלמים בכל חודש את המשכנתא שלכם, אתם בעצם מסלקים עוד חלק מהמשכנתא שלכם. 

  • יתרת הלוואה- אם אחרי חמש שנים אתם רוצים לדעת כמה כסף כבר שילמתם על חשבון קרן. עליכם להיכנס לבנק ולבקש שיוציאו לכם את דו"ח יתרת ההלוואה שלכם. בדו"ח זה תראו בדיוק היכן אתם אוחזים עם התשלומים בלוח הסילוקין ועוד כמה כסף נשאר לכם לשלם לבנק. לא כדאי לכם לבדוק זאת באופן אובססיבי שלא תתייאשו באמצע הדרך. 

  • ביטוחי משכנתא- גם אם אתם לקוחות מצוינים, הבנק לא ישחרר לכם משכנתא עד שלא תבטחו את המשכנתא שלכם מכל הכיוונים. אילו ביטוחים הבנק דורש? ביטוח חיים וביטוח מבנה. ביטוח חיים- למקרה של מוות. ביטוח מבנה למקרה של שריפה או כל הרס אחר בדירה שעלול להפסיד לבנק את כספו. 

רוצים לדעת עוד? 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם לבחור במשכנתא הכי אטרקטיבית. יעזרו לכם אמרנו? מה פתאום. הם יעשו לכם את העבודה ולכם לא נשאר כלום חוץ מלרוות נחת… מחכים לכם. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: