האם הלוואה מקרן השתלמות היא כדראית לצמצום המשכנתא?

כולם יודעים שאפשר לקחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות כמעט בלי ריביות. אבל השאלה הקשה היא כאשר מגיעים לשלב של לקיחת המשכנתא ולא יודעים מה כדאי לעשות ומה יחשב כצעד חכם. נתחיל מהשאלה שלכם: אני שכיר ויש לי קרן השתלמות. שמעתי רבות על כך שלקיחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות זה דבר משתלם ביותר ובשום מכשיר פיננסי לא ניתן לקבל הלוואות כל כך זולות תמורת הלוואה זו. השאלה היא אם עדיף להוזיל את המשכנתא ואת הריביות שלה על ידי לקיחת הלוואה במקביל מקרן השתלמות. 

 

בואו נבין קודם כל את המאפיינים של קרן השתלמות. 

מה המאפיינים של קרן השתלמות? 

  1. ריביות הקרן הן נמוכות מאוד ונעות בין P-0.5 ל P+0.5. 
  2. קרן השתלמות שאינה נזילה ניתנת למינוף של עד 50% משווי הקרן. 
  3. קרן נזילה ניתנת למינוף של עד 80% מהכספים. 
  4. יש אפשרות לקחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות במסלול של בלון חלקי. כלומר כל התקופה משלמים רק את הריביות וביום אחד מחזירים את כל הכסף. 

מהן המעלות של לקיחת הלוואה מקרן השתלמות?

קודם כל, מדובר בהלוואה מאוד זולה, ריביות אטרקטיביות שלא ניתן למצוא. כך מצד אחד גם לוקחים הלוואה זולה וגם גורמים לריביות המשכנתא להיות זולות יותר. ובנוסף לזה הכסף שיש לכם בחיסכון ממשיך לצבור לעצמו אחוזי תשואה. 

החסרונות של הלוואה מקרן השתלמות

החזר חודשי גבוה- אין אפשרות לקחת הלוואה מקרן השתלמות ולפרוס את התשלומים כמו משכנתא. המקסימום של אורך חיי ההלוואה הוא 7 שנים. מה שאומר, שגם אם הריבית היא מאוד זולה, אתם צריכים להחזיר מדי חודש אלפי שקלים. בנוסף לכך, אתם צריכים להבין שאחרי הכל ההשקעה בה נמצא הכסף שלכם היא לא בטוחה, הרי על בסיס זה אתם מרוויחים מקרן השתלמות. ולכן, אם ההשקעה שלכם תפסיד, אזי נותרתם גם עם משכנתא, גם עם הלוואה, וגם עם קרן השתלמות דלילה. 

חשוב שתדעו לפני שאתם מכריעים שהריביות בסופו של דבר יכולות להביא להבדל של מאות אלפי שקלים לטובת לקיחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות כדי להקטין את המשכנתא. 

מה שווה יותר? ומה נכון יותר? 

אין כאן טוב ורע. יש כאן מתאים או לא מתאים. אם אתם מתכננים לקחת משכנתא ולהחזיר אותה תוך כמה שנים על ידי החזר חודשי מאוד גבוה, הריביות לא יהיו מאוד גבוהות, ואז לא כדאי לכם להשתמש בקרן ההשתלמות שלכם, אבל אם המשכנתא שלכם היא להרבה שנים, זה יהיה סיפור יקר מאוד. 

מה המטרה שלכם? 

אתם צריכים להבין שלא הכל בהלוואות, זה ריבית זולה. יותר מזה צריך לראות שהחיים יכולים להמשיך לזרום יחד עם ההלוואה. כי מה זה שווה אם לקחתם הלוואה אבל עכשיו במשך שבע שנים תמימות, אין לכם חיים? זה לא שווה. חשוב לראות שתמונת המצב של החיים שלכם לא נפגעת כתוצאה מלקיחת הלוואה נוספת כדי להוזיל את המשכנתא שלכם. 

הקליקו כאן והמומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה יכוונו אתכם בדרך הישרה עבורכם. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: