המדריך המלא ללקיחת משכנתא לכל מטרה

אם תשאלו ילדים מה זה משכנתא, הם יגידו לכם משהו שקשור לקניית בית. זה אמנם נכון ברוב המשכנתאות בארץ, אבל לא בכולן. כאשר רוצים לקחת הלוואה גדולה יותר מאשר סתם הלוואה, הבנק כבר קורא לזה משכנתא. אבל חשוב לזכור שתצטרכו לשעבד נכס כנגד המשכנתא. ההגדרה של משכנתא: הלוואה לטווח ארוך תמורת שיעבוד נכס.

למה לוקחים משכנתא לכל מטרה? 

בנק ישראל מכיר בזה שאנשים צריכים לקחת על עצמם הלוואות גדולות מאוד למרות שהם לא רוכשים עכשיו דירה. לכן, הוא נתן אפשרות של הלוואה לכל מטרה. מדוע אנשים לא לוקחים הלוואה לכל מטרה ומתעקשים דווקא על משכנתא לכל מטרה? אם תקחו תמהיל משכנתא לעומת תמהיל הלווואה, כבר תבינו לבד. על הלוואה לכל מטרה יש ריביות יקרות מאוד ואילו על משכנתא תמיד יהיה ריביות זולות יותר. כל מי שלא מעוניין לשלם ריביות יקרות, יעדיף לקחת משכנתא. אפילו שלצורך כך הוא צריך למשכן את הנכס שלו ואת הביטחון הכלכלי שלו. 

איזו סכום משכנתא ניתן לקבל תמורת נכס?

בעבר הלא רחוק בכלל היה ניתן להוציא משכנתא מהבנק, עד 50% משווי הנכס. אבל לאחרונה הותר בבנק ישראל לקחת משכנתא לכל מטרה גם עד 70% משווי הנכס. כמובן שככל שאתם לוקחים סכום גבוה יותר כך הסכום שתצטרכו לשלם לבנק מדי חודש יהיה גבוה יותר. ויהיה לכם קשה מאוד לעמוד בזה אחרי שאתם רגילים לחיות בלי תשלומי משכנתא סדירים. אבל כמובן שאנו לא מתערבים בצרכים האישיים שלכם. 

האם למי שיש משכנתא יש אפשרות לקבל הלוואה כזו? 

כן. אך כמובן שהתנאים הם שונים וסכום המשכנתא אותו יוכל לקבל יהיה קטן יותר. אם אין לכם משכנתא על הדירה, באפשרותכם לבקש הלוואה כנגד הנכס – 70% משווי הנכס. אבל כל זה בתנאי שאתם לקוחות טובים, וגם כך לא בטוח שהבנק יאשר לכם הלוואה כזו. כי זו הלוואה ממש מסוכנת. כי כבר סיימתם לשלם את המשכנתא, מסתבר שאתם לא בני שלושים אלא יותר מבוגרים מכך. וככל שגיל הלווים עולה, כך הסיכוי לקבל הלוואה לכל מטרה, ילך ויקטן. 

קחו יועץ משכנתאות

חשוב שתבינו כי יועץ משכנתאות עשוי להוזיל לכם את ההלוואה ואת הריביות במספרים משמעותיים ביותר. בלי יועץ משכנתאות לא ניגשים לבקש אישור עקרוני. אם אתם לא יודעים מספיק טוב מה המעלה במשכנתא שנלקחה עם יועץ משכנתאות לעומת משכנתא שנלקחה בלי יועץ משכנתאות, אתם מוזמנים לשאול אנשים ששמעתם לאחרונה שמחזרו את המשכנתא שלהם. וואו. כמה עוגמת נפש הם צברו מזה. 

בלי יועץ משכנתאות אתם עלולים לחתום במו ידיכם על כך שאתם עתידים להפסיד כמויות של כסף על תנאי משכנתא לא אטרקטיבית, ועל ריביות משכנתא יקרות. וכל זה על מה? על זה שלא לקחתם יועץ משכנתאות כי חשבתם לחסוך עלות של כמה אלפי שקלים בודדים לעומת תועלת של עשרות ומאות אלפי שקלים הזויים. 

יש יוצא דופן. אם יש לכם הרבה כסף מיותר, ולא אכפת לכם לתרום אותו לבנק אתם יכולים לקחת לבד משכנתא. זה נשמע יותר מדי פנטסטי אבל מה לעשות שזו האמת. אנו מנסים להחדיר את המסר הזה בקרב הציבור. ואנשים פשוט לא תופסים את זה. תבינו שההצלחה של הבנק בנויה על הכסף שאתם משלמים לו. כלומר, ככל שהמשכנתא שלכם תהיה יקרה יותר, כך הבנק ירוויח יותר. אנו כחברה של ייעוץ משכנתאות חותרים להשיג משכנתאות זולות ללקוחותינו. הרי ברגע שאנחנו מצליחים לחסוך ללקוח הרבה כסף במשכנתא, הוא מספר על כך בהתלהבות לחבריו וכך חבר מביא חבר.  

הקליקו כאן ותזומנו לפגישת היכרות ללא עלות. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: