כלכלנים מתריעים – בעתיד המתקרב עלולה להיות אינפלציה בישראל!

מה כל כך מלחיץ באינפלציה? אם אתם שואלים, כנראה שאתם לא ממש מעודכנים ולא מבינים מה אומרת אינפלציה לגבי הכסף והרכוש שלכם. אז קדימה תמשיכו לקרוא את הפוסט הבא ותתפללו לטוב. 

מה היא אינפלציה? 

אינפלציה זה מצב בו הכסף מאבד מערכו. כלומר, אם עד היום הייתם צריכים להביא מאתיים שקלים עבור גרם אחד של זהב, היום תצטרכו להביא ארבע מאות שקלים עבור גרם אחד של זהב. בטח אתם אומרים לעצמכם – זה מה שקורה כבר שנים בארץ. נכון, כבר שנים שאנחנו נמצאים במצב של עליית מחירים, אבל זה עדיין לא הקטסטרופה של אינפלציה דרסטית אותה צופים הכלכלנים. 

בשנות התשעים היתה אינפלציה משמעותית ביותר. המבוגרים שבינינו ודאי זוכרים איך בכל יום ניתן היה לרכוש פחות דברים עם יותר כסף. מצב זה גורם גם לעליית הריביות במשק ועל זה אנחנו מדברים בפוסט הזה. 

מה יהיה מצב המשכנתאות בארץ לו תהיה אינפלציה חדה? 

המצב עלול להיות בכי רע. בנק ישראל עם כל הרצון הטוב שלו, אינו כל יכול ואין לו אפשרות להגן על משכנתאות מפני תהליך של אינפלציה. אין משכנתא במדינת ישראל שלא צמודה למדד כלשהו פרט למשכנתאות בודדות. המסלולים הצמודים למדד הם זולים יותר לעומת המסלולים הקבועים. לווים לא רואים סיבה לשלם ריביות יקרות כל כך עבור מסלולים קבועים, כאשר יש להם אפשרות לקחת משכנתאות צמודות זולות בהרבה. 

מה יעשו הלווים במצב של אינפלציה? 

האמת היא שאין לנו תשובה על כך. כל עוד האינפלציה לא נושפת בעורפינו, אנו לא נעשה דבר כדי לדעת איך להתנהל בה. מאחר ואנשים עם הגיון בריא לא מסוגלים להאמין כי דברים לא הגיוניים עומדים להתרחש עליהם…

פתרון אחד פשוט ודאי קיים. ניתן למחזר משכנתאות ולקחת הלוואות בריבית שאינה משתנה. אומנם הריבית הזו היא ריבית יקרה מאוד, אבל אין מה לעשות, עדיף ריבית יקרה, שיודעים כמה משלמים עליה, ולא ריבית זולה שביום אחד יכולה לקפוץ לשמים. 

למה נגרמת אינפלציה? 

בגלל התחזקות השקל. בנק ישראל משתדל לעשות כל אשר ביכולתו כדי לעצור את התחזקות השקל, אך שום דבר לא עומד מנגד. מצב האינפלציה בישראל הוא טוב יותר לעומת מדינות רבות בעולם. אבל אם נמדוד את מצב האינפלציה בארץ לעומת השנים הקודמות, ניווכח לדעת כי המצב אינו מזהיר ויש עליה באינפלציה. 

מעוניינים לקחת משכנתא נטולת סיכונים? קחו אותה אצל המומחים שיבנו עבורכם תמהיל משכנתא שיתאים גם לשעות חירום. אנו בחברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה ניתן לכם יד ונסביר לכם את כל התהליך אותו אנו מעבירים את תיק המשכנתא שלכם, כדי שתוכלו להיות שותפים בכל המהלכים. השקיפות והמקצועיות שתקבלו אצלינו, היא בונוס שלא תקבלו בעוד שום מקום אחר. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: