כל מה שרציתם לדעת על בטחונות המשכנתא שלכם

קונים דירה? מזל טוב. אנו שמחים בשבילכם שהצלחתם להגיע לרגע שכולם חולמים עליו. כאשר מגיעים לרכישת דירה, נאלצים ללמוד מושגים חדשים שלא הובנו עד כה. גם אם ההורים שלכם עוזרים לכם לנהל את רכישת הדירה ולקחתם יועץ משכנתאות, יש דברים שאתם חייבים לדעת. לדוגמא המושג של בטחונות. מה הם בטחונות? מתי צריך להעביר את הבטחונות לבנק? לפניכם שאלות ותשובות על הנושא. 

שאלה - מה זה בטחונות? 

כאשר אתם לווים כסף, הגוף שמלווה לכם לוקח סיכון שאולי לא תהיה לכם אפשרות להחזיר לו את הכסף. כדי לבטח את עצמו, הוא דורש ממכם לבצע כמה פעולות. אחת מהן היא להעביר לו בטחונות. בטחונות זה סכום כסף אותו אתם משעבדים, ומייד עם סילוק ההלוואה יוסר השעבוד והכסף יחזור לבעליו. 

כאשר אנחנו מדברים על משכנתא, הבטחונות שהבנק דורש ממכם להעביר לו זו הדירה שלכם. מאחר ואין לכם כסף מיותר כרגע אלא נכס מקרקעין אותו אתם יכולים לשעבד בנסח טאבו לטובת הגוף המלווה. 

איך אדע להעביר את הבטחונות לבנק? 

אתם בטח מרגישים שגדול עליכם לקנות דירה. כי מה לכם ולכל המושגים האלו של העברת בטחונות. בדיוק בשביל זה מדינת ישראל והרגלוציה על שוק המשכנתאות מחייבת אתכם לקחת עורך דין שילווה את תהליך רכישת הדירה שלכם. עורך הדין לא ידרוש ממכם כלום מלבד להגיע לחתום על הבטחונות. את כל שאר העבודה של הצמדת הערות אזהרה וכו', הוא כבר יעשה בשבילכם. 

מתי צריך להעביר את הבטחונות לבנק?

כאשר לוקחים משכנתא עוברים בירוקרטיה רבה מאוד. השלב האחרון לפני שחותמים על המשכנתא ומסיימים את כל הסיפורים הללו, מגיע שלב העברת הבטחונות. כי הבנק צריך את הבטחונות מתי שהוא משחרר לכם את המשכנתא. 

האם צריך לחתום מחדש על הביטחונות אם סכום המשכנתא שונה? 

אולי כדי שהשאלה תהיה ברורה נסביר אותה מעט. נניח שהחלטתם לקחת משכנתא של 500,000 שקלים. ועל זה הוצאתם אישור עקרוני וחתמתם על הבטחונות. אבל בגלל שנותר לכם עוד זמן עד שהמשכנתא הייתה צריכה להשתחרר, החלטתם להוציא אישור עקרוני חדש ולקחת 600,000 שקלים של משכנתא, האם תצטרכו להגיע לחתום שוב על בטחונות מחדש? 

התשובה היא כן ולא. קודם כל ברור שצריכים לחדש כאן משהו. אבל לא מחדשים את כל הבטחונות אלא מוסיפים עוד מאה אלף שקלים. וגם דבר נוסף מעניין, לא אתם אלו שצריכים להגיע שוב לחתום על הבטחונות אלא המוכרים של הדירה שלכם. 

יש לכם עוד שאלות? רוצים לדעת שיש לכם יועץ משכנתאות תותח? הקליקו עכשיו לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיעזרו לכם להבין איך אתם יכולים להתקדם עם תהליך הוצאת המשכנתא והוזלתה.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: