למה לקנות קרקע במדינת ישראל? למה כן ולמה לא?

לפני שאתם מתלבטים אם הסיכונים שווים את הכסף שלכם. כדאי לכם לקרוא את הפוסט הזה שיעזור לכם להבין אילו סיכויים טמונים ברכישת קרקע להשקעה וכמה כסף אתם יכולים להרוויח על השקעה שכזו. 

אילו יתרונות קיימים בהשקעה בקרקע? 

הה הרשימה לפניכם. 

  • השקעה שקטה – אחרי שרכשתם את הנכס אתם לא מודאגים לחפש לו שוכרים, ואתם לא צריכים להתעסק עם אף אחד, רק עם רגבי חול שאפילו לא צריך להשקות אותם. פשוט השקעה שלא דורשת ממכם התעסקות ביום יום.

     

  • פוטנציאל עצום – הכסף ששמתם עבור ההשקעה, יכפיל את עצמו פי חמש ואף יותר מכך לפחות, בעזרת ד'. אין עוד השקעה שאפשר כך להגדיל את הכסף שלכם (בתחום הנדל"ן). גם אם אין לכם סבלנות לחכות עד שהבנייה תגיע אל שלב הגמר, אתם עתידים להרוויח מהתקדמות הקרקע אל יעדה, מספיק כסף.

     

  • ערך הקרקעות עולה- בלי קשר למצב הפרשת הקרקע, ערך הקרקע שלכם כל הזמן עולה בגלל המחסור החמור בקרקעות במדינה. כל קרקע שווה היום יקרה עד מאוד ועתידה להכיל בתוכה דירות שעליהם יש קופצים רבים.

     

  • אין חשש מאסונות- כאשר רוכשים נכס, אתם יכולים לחשוש שהבניין יקרוס, שתהיה שריפה ועוד ועוד נזקים כאלה ואחרים. כאשר מדובר באדמה, לא משנה מה יקרה, הערך שלה אינו זז (כמובן רק בהקשר של אסונות טבע).

     

עד כאן למעלות הרבות של רכישת קרקע. עכשיו נעבור לחלק השני. הרי לא חשבתם שאין שני צדדים למטבע… 

מהן החסרונות של השקעה במדינת ישראל?

  • בחירת הקרקע- נניח שהחלטתם לרכוש קרקע. עד שתגיעו להכרעה איזה קרקע כדאי לכם לקנות, אתם עלולים להוציא המון כסף על דלק והמון זמן על התלבטויות. קחו את הנושא של השקעה בדירה לצורך הדוגמא, אם החלטתם שאתם רוכשים בית, אתם יכולים בתוך יום להחליט איזה בית אתם רוכשים, כמובן בשיתוף פעולה של עורך דין. ואילו כאשר מדובר בקרקע, צריך לראות אם הקרקע מספיק קרובה ליישובים מסוימים ועוד מאה בדיקות עד שמחליטים אם לרכוש אותה או לא.
  • משקרים עליכם העיקר תקנו- משווקי הקרקעות רק רוצים לבטח את עצמם עם כמה שיותר קרקעות מכורות. ולכן, הם מוכנים אפילו לשקר לכם לספר לכם בוודאות שתוך שנתיים מתחילים לבנות את הקרקע. בפועל מאוד קשה למצוא אנשים המבינים בתחום הקרקעות ושאין להם אינטרס שתקנו את הקרקע.
  • תהליך ההפשרה- אתם עלולים להמתין שנים ארוכות עד שיגיעו האישורים המיוחלים שמקנים רשות לבנות על הקרקע שלכם. נתון זה משנה גם את אחוזי התשואה על הקרקע שלכם. כי אתם משלמים ארנונה כל חודשיים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוציאים הרבה כסף על ההשקעה שלכם ולא רואים תוצאות הרבה הרבה שנים. 

מה אתם אומרים? 

מה גובר על מה? מעלות על חסרונות או להיפך? לפני שאתם מחליטים, אני ממליצים לכם לבוא למשרדינו ולהתייעץ עם המומחים של חברת המפתח שיתנו לכם יד בכל הבאלגן ויעזרו לכם להחליט החלטות נבונות מבחינה כלכלית ואישית. כי בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הקליקו כאן.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: