מה אתם צריכים לבדוק בקרקע לפני שאתם רוכשים אותה?

לפני שרוכשים קרקע חקלאית להשקעה כדאי לבדוק מספר דברים כדי למנוע עוגמת נפש בעתיד. אומנם אין לנו דרך מה צופן העתיד, אך יש דברים מינימליים שכדי לבדוק אותם לא צריכים הרבה חוכמה. קראו את הפוסט הזה ותעשו את שיעורי הבית שהשארנו לכם. 

 

מה צריך לבדוק בקרקע כדי להבטיח שהכסף שלנו לא הולך לאבדון? מאילו נקודות צריך להיזהר כאשר משקיעים בקרקע? 

מה הסטטוס של הקרקע? 

ממש כמו בני אדם גם לקרקעות של מדינת ישראל יש סטטוס. יש סטטוס בניה. יש סטטוס חקלאות ועוד. לפני שאתם רוכשים קרקע, קודם כל אתם צריכים לבדוק שהיא אכן קרקע חקלאית. אבל חוץ מזה ישנם סוג של תתי סעיפים אותם עליכם לוודא. 

קיימות קרקעות חקלאיות הנכללות בתוכניות המתאר הארציות. לעומתן, קיימות קרקעות שאינן מקושרות לאף פרויקט עתידי כלשהו. את הקרקע מהסוג הראשון אנחנו ממליצים לכם לקנות. כי יש סיכוי שבשני הקרובות (בעשור הקרוב), הקרקע הזו אכן תממש את הפוטנציאל שלה. אך עם הקרקע מהסוג השני, לא כדאי לכם לבצע את העסקה. גם אם משווק הקרקע מסבירים לכם שזו עתידה להיות עסקת חייכם. 

האם המיקום של הקרקע עלול לעכב את הפשרתה? 

ישנם גורמים מסוימים שעלולים לעכב הפשרה של קרקע לבניה. כמו: קרבה יתרה לשמורת טבע פופולרית, לבסיס צבאי פעיל, ועוד. כדי להיות בטוחים שהמיקום של הקרקע הוא המיקום המושלם, עליכם לוודא זאת עם עורך דין או עם מומחה לקרקעות שאין לו אינטרס כלשהו שתקנו את הקרקע. 

איך נראה השטח בפועל? 

כדי לענות על שאלה זו עליכם להגיע לשטח בצורה הכי פרונטלית שיש, אתם ועצמכם. גם אם אתם לא מבינים בתחום ההשקעות, מספיק שקראתם את הפוסט הזה בשביל לדעת אם קרקע זו מתאימה לכם או לא. כבר שמענו סיפורים על אנשים שפעם ראשונה תכננו להשקיע בקרקע, ואחרי שהגיעו לראות את השטח, הם פשוט התחרטו. 

תבדקו שהקרקע לא עלולה להיות מופקעת

זה נשמע מדינת עולם שלישית, אבל לא. גם במדינת ישראל קוראים מקרים בהם מדינת ישראל מפקיעה קרקע מבעליה ונותנת תמורת ההפקעה פיצוי כספי. אם היה דרך לדעת בוודאות מראש אילו קרקעות מדינת ישראל עתידה להפקיע, אף אחד לא היה רוכש אותם, אבל בכל זאת אפשר לשער. 

כלל ברזל 

אם מציעים לכם לרכוש קרקע מאוד בזול, כנראה שמסתתר שם נחשים סטניים. לא כדאי לכם לגשת לעסקה בגלל שהקרקע היא זולה. הכלל אומר שדברים טובים נמכרים ביוקר. 

רוצים לדעת עוד? 

חברת המפתח והמומחים שלה כאן לשירותכם. אנו מתמחים בנושא ההשקעות ומימון פרויקטים מעין אלו. אצלינו הלקוח הוא המקום הראשון, ומי שמרוויח מכך זה רק אתם והכיס שלכם. כי כאשר פונים למומחים רק חוסכים. חוסכים כסף, כאב ראש זמן, והרבה הרבה עוגמת נפש. הקליקו כאן כדי לתזמן לעצמכם פגישת היכרות ללא עלות שתעשה לכם סדר בכל תחום ההשקעות.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: