מצוקת דיור? תוכנית מחיר מטרה תעזור לכם להגיע לדירה משלכם

מצוקת הדיור ומחירי הדיור הגבוהים הם רווח כלכלי למדינת ישראל. כל קרקע שנמכרת במחירים גבוהים והזויים, מכניסה לכיס המדינה רווחים כספיים גבוהים. אבל כאשר מושכים במפה מצד אחד מתקצר הצד השני ונסביר. בעוד למדינה יש רווחים כספיים ממחירי הדירות, היא מפסידה מצד שני. 

כדי להצליח לשכנע את השרים במששלה להגיע להסכמים ביניהם לקראת תוכנית מחיר מטרה, היה קשה מאוד. זאת מאחר וכל מי שממונה על קופת הממשלה התעניין רק ברווחים שמפיקה הממשלה ממחירי הדיור הגבוהים. 

הממשלה הולכת להפסיד כסף בגלל תוכנית "מחיר מטרה"?

תוכנית מחיר מטרה גבתה מבעלי הדירות מחיר כבד. כספים רבים שהממשלה יכלה להרוויח על דירות יקרות, עומדים להיות מומרים במחירי דירות זולות הנמכרות דרך תוכנית מחיר מטרה. תבינו שלא רק שיש הנחה של עשרים אחוז על מחירי הדירות, ההנחה תגזר ממוצע מחירי הדירות שהיה לפני שנה. כלומר תוכנית מחיר מטרה תהיה זולה בסופו של דבר, ביותר מ-20%, לעומת מחירי הדירות בשוק הישראלי היום. עלינו להעריך את מי שהחליט את ההחלטה הזו, כי היא לא היתה קלה לממונים עליה. 

תוכנית מחיר מטרה לא תהיה בתל אביב

בעוד בתוכנית מחיר למשתכן אנשים יכלו להרוויח הנחה של כחצי מיליון במחיר הדירה, בדירות שימכרו דרך תוכנית מחיר מטרה, תהיה הגבלה של עד- 300 אלף שקלים. וכן, מלכתחילה לא יהיו פרויקטים בתוכנית זו במקומות מרכזיים ויקרים. מקומות כמו תל אביב לא יהיו שותפים כלל בפרויקט החדש של מחיר מטרה. בערי פריפריה יהיו דירות רבות יותר שימכרו דרך תוכנית זו. 

איפה אתם גרים? יכול להיות שיש לכם סיכוי גבוה יותר לזכות במכרז

כל זוג צעיר שחי כבר כמה שנים בעיר מסוימת, רוצה להמשיך את החיים שלו באותה עיר. בדרך כלל מתמקמים מבחינת עבודה, בתי ספר לילדים ועוד. בעוד שבמכרזים שהיו במחיר למשתכן לא התייחסו כלל להבדל של בני המקום לעומת בני ערים שונות, כאן במכרזים של תוכנית מחיר מטרה, יתנו עדיפות לבני העיר לזכות בתוכנית מחיר מטרה. זאת מאחר ובגורמי הממשלה ראו את הצורך של האנשים לקנות דירה במקום בו כבר יש שורשים. 

מה המטרה של תוכנית מחיר מטרה? 

נכון שבאינסטינקט רציתם לענות :"להוריד את מחירי הדיור"? אז לא. לא זו התשובה. כי זה שיש כמה פרויקטים בכל עיר של דירות מוזלות, לא הולך לגרום לבעלי דירות להוריד את המחירים שלהם. מה כן? מטרת תוכנית זו, זה לעזור לזוגות צעירים שאין להם סיכויים להגיע עצמאית לדירות משלהם. כדי שמחירי הדירות ירדו באופן משמעותי, המדינה צריכה לעשות דברים יותר משמעותיים כמו בנייה של יחידות דיור רבות מאוד בכל עיר. אבל בינתיים זה איכשהו מחפה על עליית המחירים ההזויה שאנחנו מתמודדים איתה איתה במדינת ישראל.

רוצים לדעת עוד? 

אנו בחברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה מתמחים בנושא. השאירו לנו את הפרטים שלכם והמומחים שלנו יחזרו אליכם ליצירת קשר ופגישה פרונטלית. כי יש לנו את הכח כדי להוזיל לכם במשכנתא שלכם בצורה משמעותית לעומת משכנתאות אחרות הנלקחות מדי יום ביומו במדינת ישראל בבנקים השונים. אנשים לא יודעים כי כאשר פונים למומחים בתחום, גורמים לריביות במשכנתא לרדת בצורה דרמטית. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של חברת המפתח משכנתאות פתח תקווה. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: