משכנתא – למה? איך? כמה? כל מה שרציתם לדעת בתחום המשכנתאות!

משכנתא זו מילת המפתח של זוגות צעירים רבים. יום אחד בהיר מגלים כי אי אפשר להגשים את חלום רכישת הבית מבלי ליפול למי המשכנתא. בפוסט הזה נדבר קצת על משכנתא ועל כל מה שמסביב כדי להראות שזה לא כל כך נורא. גם מי שעד היום לא הבין כלום בתחום הפיננסי, יוכל לעבור בשלום תהליך של לקיחת משכנתא. אז מהי משכנתא בכלל? למה לוקחים אותה? מה זה הלוואת זכאות? כל התשובות נמצאות כאן בפוסט הזה. 

מה היא משכנתא בכלל? 

משכנתא היא הגדרה למשכון נכס לטובת גוף מלווה, תמורת הלוואה למימון רכישת הנכס. המשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח הניתנת עד פריסה של שלושים שנה. כדי לקבל את המשכנתא יש צורך להביא אחוזים מסוימים משווי הבית מכסף אישי – הון עצמי. כיום, בגלל מחירי הדיור ההזוים בישראל, כמעט ואין רכישות דירות ללא משכנתא (פרט להרי הפריפריה). 

האם יש עוד מטרות בלקיחת משכנתא פרט לרכישת נכס למגורים? 

בוודאי. אנשים לוקחים משכנתא גם כדי לרכוש נכסים לצורך השקעה. נכסים המיועדים לצורך השקעה הנרכשים לרוב על ידי משכנתא: רכישת דירה, חנות, מגרש, קרקע, משרד ועוד. 

בנוסף לכך, אנשים לוקחים משכנתא או מגדילים את סכום המשכנתא הקיים כדי לשפץ את הבית בו הם מתגוררים. זו אופציה מצוינת במקום להתחיל לעבור דירה ולהעתיק מקום מגורים. 

חוץ מן המשכנתאות לצורכי מגורים או השקעה בנדל"ן, קיימת גם אפשרות של משכנתא לכל מטרה. למה נלקחת משכנתא לכל מטרה? לעזור לילדים לרכוש דירה, לרכישת רכב ולעוד צרכים אישיים. משכנתא זו תהיה לרוב בעלת ריביות אטרקטיביות הרבה פחות, וכדאי לחשוב פעמיים לפני שממשכנים את הבית בצורה כזו. 

מהי הלוואת זכאות במשכנתא? 

הזכאות מתבססת על נקודות זיכוי. אנשים שנמצאו זכאים, זכאים לקבל מהמדינה הלוואה הניתנת דרך הבנקים וחברות הביטוח בארץ. תמהיל הלוואות הזכאות קבוע, ולא ניתן לשינוי- גובה הריבית, אורך חיי ההלוואה ועוד. כדי לבדוק אם אתם זכאים, עליכם להיכנס למשרד השיכון ולהגיש בקשה לזכאות באופן מקוון. לא חייבים לקחת את כל ההלוואה בזכאות. ניתן גם לשלב מסלול זכאות בתוך תמהיל המשכנתא הכללי. משכנתא שמשולב בה מסלול זכאות מושפעת לטובה גם במסלוליה האחרים. לדוגמא, מי שיש לו מסלול זכאות במשכנתא, יוכל למחזר משכנתא בכל עת בלי צורך לשלם עמלת פירעון מוקדם יקרה על אף אחד ממסלולי המשכנתא שלו. כדי לסבר את האוזן, מי שאין לו מסלול זכאות וממחזר את המשכנתא שלו, עלול לשלם עמלות בגובה של חמישה עשר אלף שקלים ואף יותר מכך. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה שיתנו לכם את הגב החזק בתקופה סוערת זו. אנחנו כאן בשבילכם. 

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: