מתכוננים לקנות דירה? חוששים לפנות למתווך?

אנשים רבים מרגישים שתפקיד המתווך הוא לגבות מהם בעת רכישת הדירה שלושים אלף שקלים. אבל זה הסתכלות עם ראש מאוד קטן. בפועל, מי שלא פונה למתווך עלול לשלם מחיר יקר על דמי השכירות שלו בגלל עיכוב במציאת הדירה המתאימה לו. תבינו שמתווך רואה כל יום דירות חדשות, וכאשר אתם אומרים לו מה אתם מחפשים, יש לו את הכלים לעזור לכם. 

מה שכן, צריך מאוד להיזהר ממתווכים שאינם אמינים. מתווך שאינו אמין עלול לייקר את מחיר הדירה, כדי להגדיל את הסכום שתצטרכו לשלם לו (הרי המתווך מקבל לפי אחוזים). הוא גם יכול להגיד לכם מחיר נמוך על דירה, שאתם כבר מתלהבים עליה, וכאשר מגיעים לשלב החתימות מול עורך הדין, הוא מקפיץ פתאום את הדירה למחיר המקורי שלה, ואתם שכבר ראיתם כל כך הרבה דירות והתלהבתם דווקא עליה, נקרעים מול הדמיונות שכבר כמעט והפכו למציאות. ובקיצור, חשוב מאוד לברר על אמינות של מתווך. 

מה צריך לדעת על התנהלות מול מתווך?

  • המתווך עובד קשה – אומנם המחיר שמתווך לוקח ממכם על השירות שהוא נתן לכם, הוא מחיר יקר. אבל שימו לב, אומנם לכם הוא הצליח למכור, אבל הרבה מאוד פעמים אחרות הוא הראה דירות ולא הצליח למכור אותן. 
  • זהירות מהונאה – דמיינו לעצמכם שאתם כותבים צ'ק על סך שלושים שקלים ומישהו המשיך עוד שלושה אפסים תמימים בצ'ק… אולי טוב יותר שלא לדמיין את זה. כאשר אתם חותמים על מסמך בו אתם מתחייבים לשלם דמי תיווך בתנאי שתרכשו את הדירה הזו, שימו לב לבדוק שאין עוד מקום להוסיף בשורה, אם יש תעשו קו על המשך השורה, כדי שלא תקנו בית אחר והמתווך יזייף את הנכס הזה ככתוב גם כן בטופס שחתמתם לו. כבר היו מקרים מעולם. 
  • להקטנת סיכונים – בקשו מהמתווך עותק של הטופס. בגלל שהרבה פפעמים חותמים על מסמך כזה באמצע הרחוב, מתחת לבניין בו ממוקמת הדירה, בקשו לצלם את המסמך.
  •  חפשו המלצות על המתווך – אם המתווך שלכם הוא וותיק, לא  יכול להיות שאתם תהיו הראשונים שהוא יעקוץ אתכם. לכן, על ידי בדיקת מידע בגוגל / פה לאוזן תוכלו בקלות לדעת מי המתווך ומה טיבו. 

רגע… יש משהו שקודם למתווך!

לפני שאתם פונים למתווך, אתם צריכים לבדוק שיש לכם אפשרות לרכוש דירה והבנק מאשר לכם להוציא משכנתא. כבר שמענו מקרים מצערים של זוגות שחתמו על זכרון דברים ושמו על השולחן כבר עשר או עשרים אלף שקלים, אבל אחרי תקופה ארוכה שלא הצליחו להשיג אישור עקרוני מהבנק נאלצו לוותר על רכישת הדירה והכסף נשאר לשמחת המוכרים, בכיס שלהם. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח יערכו עבורכם בדיקה מקדימה לשלב ההתקשרות עם המתווך.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: