עמלת פתיחת תיק – איזו הנחה בנק ישראל מבשל לכם?

בדרך כלל כשאומרים "מבשל", מתכוונים על דרך השלילה, אבל הפעם אנחנו דווקא מדברים על שינוי מאוד מבורך שבנק ישראל עובד עליו. בינתיים השינוי עבר וועדה ראשונה, והוא צריך לעבור עוד כמה וכמה גלגולים עד שיצא אל הפועל. אבל איך אומרים? אם לא מתחילים, זה לא קורה. והנה משהו טוב מתבשל כאן. אז בואו נדבר קצת יותר ברור. מה מתכנן בנק ישראל לשנות בנושא של עמלת פתיחת תיק? ואיך בדיוק זה ישפיע על המשכנתא שלכם? 

מהן העלויות של עמלת פתיחת תיק? 

אם עוד לא לקחתם משכנתא ואתם מעוניינים להבין מה גובה התשלום של עמלת פתיחת תיק, בדיוק בשבילכם המידע שכאן. עמלת פתיחת תיק, הינה רבע אחוז מגובה המשכנתא שלכם. רבע אחוז, היה יכול להישמע דבר פעוט, לו לא היה מדובר במשכנתא. כאשר אנחנו אומרים משכנתא, אנחנו אומרים מספרים בעלי שש ספרות, ואף למעלה מכך. מה שאומר שרבע אחוז, זה מספר בן ארבע ספרות. 

הבנקים בישראל גובים על משכנתא של מיליון שקלים, אלפיים חמש מאות שקלים חדשים עמלת פתיחת תיק. 

למה עמלת פתיחת תיק יקרה?

הרי כאשר הבנקים גובים עמלת פתיחת תיק, הם גובים את זה על העבודה הרבה שהם משקיעים בכל משכנתא שיוצאת אל הפועל. נכון, הכל טוב ויפה, אבל על מה בדיוק הבנקים גובים את הריביות בכל התקופה של המשכנתא, אם לא על העבודה של הוצאת המשכנתא לדרך? הרי במהלך עשרות השנים שהמשכנתא פעילה ומכניסה רווחים לבנק, אף פקיד בנק לא צריך לתת לכם יחס אישי ו'לבזבז' עליכם זמן יקר? זו שאלה שהגיעה גם לחלונות הגבוהים וההכרעה אליה הגיעו אחרי דין ודברים היא כזו: חייבים הנחה בעמלת פתיחת תיק. 

מהי ההנחה המתוכננת בגובה עמלת פתיחת תיק משכנתא?

בנק ישראל מתכנן לעשות גבול מאוד מוגדר לעמלת פתיחת תיק. בנק ישראל מתכנן שעמלת פתיחת תיק תהיה עד שלוש מאות שישים שקלים בכל המשכנתאות, ולא משנה מה גובה המשכנתא. אבל כמובן, שיש משכנתאות שהעמלה תהיה נמוכה יותר, בגלל שגובה המשכנתא הינו קטן יותר. בקיצור, הבנקים הולכים לרטון על כך אבל אין להם מה לעשות חוץ מלציית לבנק ישראל. 

אנו תקווה יחד אתכם, שהבנקים לא יעשו את מה שהכי מתאים להם לעשות – לייקר את המשכנתא בנישות נוספות, כדי לפצות את עצמם על הקטנת הרווחים. בשבילכם זה חיסכון מאוד יפה של כמה אלפי שקלים, אבל בשביל הבנקים זה הפסד של עשרות אלפי שקלים – מהצטברות של כל תיקי המשכנתאות שהם עובדים עליהם. 

רוצים לחסוך כסף במשכנתא שלכם? מוזמנים להקליק כאן ולקבל את הייעוץ המקצועי של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה. ייעוץ ששווה את התמורה שלו.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: