פתח תקווה נמצאת על גרף מדאיג של עליית מחירי הנדל"ן בצורה מתמדת

כידוע לכל, פתח תקווה היא אחת הערים בהן יש ביקוש גדול לדירות. לכן, מחירי הדירות בה נמצאים במגמת עלייה מתמדת. איך אומרים? מישהו אחד בוכה והשני צוחק. אם יש לכם נכס למכירה וודאי אתם מעודדים את עליית מחירי הדירות ומחכים לשמוע כי היא לא נפסקת. ואילו אם אתם כרגע הגעתם לשלב של חיפוש דירה הולמת עבורכם וודאי אתם נלחצים עם כל עלייה נוספת שאתם שומעים. 

 

האמת היא שלא רק העיר פתח תקווה "סובלת" מעליית מחירים כרונית. כל ערי הארץ נמצאות בעלייה מתמדת אך ברור כי היא אחת ההרים היותר מפתחות של העיר והיותר מבוקשות. ערי הפריפריה למשל, נמצאות על קו די סטטי ולא נרשמה בהן תזוזה מרשימה. 

תכל'ס איך נראית עליית מחירי הנדל"ן במספרים?

הגרפים של מחירי הדירות בעיר פתח תקווה עלו ברבעון הראשון של 2021 בכ-4.7% והגיעו ל-1,840 מיליון שקלים בממוצע לעומת 1.755 מיליון שקלים. הנתון המספרי של תחילת שנת 2020 – הלמ"ס בצעה נתוחים על הנתונים ופרסמה את המחקרים שבוצע בארגון קבלני פתח תקוה: כמות העסקאות בעיר זינקה ב-16% בין שתי התקופות, ל-785 לעומת 678 ברבעון המקביל. זוהי עלייה מרשימה עד מפתיעה. כי כמו שכולכם זוכרים כאשר התחילה תקופת הקורונה, צפו הכל שחורות. והנה למפרע מתברר כי התחזיות לא רק שלא היו נכונות אלא ההפך הגמור הוא הנכון. 

על פי חלוקת הדירות לגדלים:

אם נחלק את נתוני הנדל"ן הישראליים בעיר פתח תקווה על פי גדלים של דירות, ניתן יהיה להיווכח, כי מחירי הדירות הגדולות עלו בשיעור חד, יותר מיתר הדירות.

ונפרט את עליית המחירים

מחירי דירות 1-2 חדרים עלו בכ-4% ל-1.237 מיליון ש"ח על פי לקיחת כל העסקאות וחלוקת ממוצע שווה בין חודשי השנה, מחירי דירות 3-2.5 חדרים לו ב-6.9%  ל- 2.35 מיליון שקלים. דירות 6-5.5 חדרים התייקרו ב 7.5% ל-2.37 מיליון ש"ח. 

על העיר פתח תקווה שמענו מספיק, מה קורה בשאר חלקי הארץ?

ברמה ארצית מחירי הדירות עלו ברבעון הראשון של 2021 ב-2%  ל-1.67 מיליון שקלים בממוצע, לעומת 1.621 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2020. כמות העסקאות ירדה בכ-5% ל18.74 אלף לעומת 19.7 אלף ברבעון הראשון אשתקד. 

שוב נחזור על הדברים הנדושים והלעוסים כי הנתונים ממש משפיעים לטובה. נסו להיזכר מה הלך פה בארץ לפני שנה וקצת…

מחירי דירות 5-4.5 חדרים עלו ברבעון הראשון ב-7.1% ל-2,107 מיליון שקלים בממוצע, לעומתם מחירי דירות 6-5.5 חדרים עלו ב-5%  ל-2,574 מיליון שקלים בממוצע. ועדיין, כמות העסקאות הכוללת בדירות אלה ירדה כמו בכל סוגי הדירות בשנת הקורונה בין שתי התקופות. מחירי הדירות הקטנות יותר דווקא ירדו מעט ברבעון הראשון – מחירי דירות 3-2.5 חדרים ירדו ב-0.5% ל 1.245 מיליון שקלים בממוצע ומחירי דירות 2-1 חדרים ירדו ב-0.1% ל-1.129 מיליון שקלים. 

לדברי ארגון הקבלנים והבונים בפתח תקווה: "עליית מחירי הדירות בעיר ברבעון הראשון איננה מפתיעה והיא מגיעה בהמשך לעליה של 2-5% במחירים בסיכום 2020. פתח תקווה היא עיר מבוקשת מאוד למגורים אך היצע הדירות בה מוגבל מאוד ונמוך בהרבה מהביקוש, גם קצב הבניה בה אינו מספק. ככל שלא יימצא פתרון להגדלה משמעותית של היצע הדירות בפתח תקווה, המחירים ימשיכו לעלות." 

עכשיו הגיע תפקיד הממשלה:

אנו עדיין לא מכירים את הממשלה החדשה שקמה עלינו לטובה(?), אך אם הממשלה תעשה משהו בנידון קצב הבניה בעיר, זה יהיה נפלא. את האמת אפשר לומר שאלו אחד הדברים המתבקשים ביותר מהממשלה החדשה, עזרה דחופה במצוקת הדיור. 

על ידי אישורי בנייה מהירים יותר לבקשות הקמת פרויקטים חדשים של תמ"א 38 בעיר, ועל ידי הקמת פרויקטים חדשים של בנייה, יהיה מצב מחירי הדירות טוב יותר. 

כולנו יודעים שהממשלה רוצה שממוצע עסקאות הרכישה יעלה כל הזמן. אך כל עוד יש עליות מחירים בלתי נשלטות כתוצאה ישירה ממחסור בדירות למכירה, אנשים לא מסוגלים לאפשר לעצמם דירות במחירים כל כך גבוהים. 

רוצים עזרה בלקיחת משכנתא?

אנו במפתח למשכנתאות פתח תקווה נעשה לכם את העבודה. תנו למומחים לעשות לכם את הדברים שעלולים להיות לכם יקרים מאוד. אצלינו הדגש החזק הוא על חיסכון עבורכם, לקוחותינו. כי חיסכון שלכם זו, זו ההצלחה שלנו.   

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: