רוצים לקחת משכנתא הפוכה? תבדקו מה זה בכלל

מה זה משכנתא הפוכה? האם זה צעד נכון מבחינה כלכלית? למה עד היום כולם הסתדרו בלי משכנתא הפוכה? כמה ריבית גובים הבנקים והגופים המלווים על משכנתא הפוכה? השאלות שלכם מצוינות. המשיכו איתנו ותגלו את כל התשובות. 

מה זו משכנתא הפוכה? 

משכנתא הפוכה זו משכנתא לקהל יעד מצומצם יחסית – בני 60 ומעלה בלבד שיש להם דירה. למה אנשים לוקחים משכנתא בכזה גיל? תוחלת החיים מאוד עלתה, והמשכורות של פעם, אין בהם כדי לספק פנסיה לכל אורך החיים שלאחר הפרישה מן העבודה, כך נוצר מצב שאנשים חיים וחיוניים ואין להם מאיפה לפרנס את עצמם. מה עושים? היום יש להם אפשרות לקחת הלוואה בדמות של משכנתא הפוכה. 

איך מתבצעת משכנתא הפוכה?

בעל הנכס משעבד את הנכס שלו לטובת הבנק ומקבל תמורת השעבוד כסף. את הכסף הוא יכול לקבל בצורה של פעימות חודשיות, כך שהוא ירגיש את הכסף ממש כמו משכורת חודשית הדופקת בחשבון מדי חודש. והוא יכול גם לקבל את הכסף בפעימה אחת גדולה. 

מי שאין לו צורך נואש בכסף, לא כדאי שיקח על עצמו משכנתא הפוכה. ולמה? הריביות של משכנתא זו, הן ריביות מאוד מאוד יקרות. על דברים טובים צריכים לשלם הרבה מאוד כסף. אבל אם אתם מרגישים כי אתם לא יכולים להמשיך לחיות בצורה כזו, בדיוק בשביל זה יש לכם אפשרות לקחת על עצמכם משכנתא הפוכה. 

איך מסלקים את ההלוואה? 

זה נשמע מאוד מעניין. לוקחים משכנתא מהבנק, וגם הבנק מביא את זה בצורה של משכורת. איפה הצד של הלווה משלם לבנק? איך בסופו של דבר המשכנתא חוזרת לבנק? קודם כל הסירו דאגה מלבכם. הבנקים הם אינן עמותות חסד ואף לא מתיימרים להיות כאלה. הבנקים מלווים לכם כסף ומרוויחים על כך המון כסף. זה מאוד משתלם להם. איך זה עובד? אחרי פטירת הלווה, המשכנתא מוחזרת לבנק על ידי הלווים. כלומר, הלווים מוכרים את הדירה או מביאים הון ממקור אחר ומחזירים לבנק את החוב של ההורים. איך נצברת הריבית? מאוד פשוט. כל תקופת חייו של הלווה מהיום בו הוא לקח את ההלוואה מהבנק, נצרבות לו ריביות, ואז ביום הפטירה, הבנק עוצר את הטיימר שלו ובודק כמה חוב נוצר. 

האם יש מבוגרים שלוקחים משכנתא הפוכה? 

כיום יש למעלה ממיליון אזרחים שלקחו על עצמם משכנתא הפוכה. בבנק ישראל משערים כי בעתיד הלא כל כך רחוק כ-15% מאזרחי ישראל יהיו בעלי משכנתא הפוכה ומתוכן כמעט חצי מעל גיל 75, בלי עין הרע. 

איפה אפשר לקבל משכנתא הפוכה? 

כלל ביטוח, הראל, הפניקס, איילון, בית השקעות אי בי בי, מזרחי טפחות והבנק הבינלאומי. 

תתייעצו עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות פתח תקווה

אנו מתמחים בייעוץ פיננסי וייעוץ משכנתאות. לפני שאתם אומרים שאתם לא בנויים בשביל להתייעץ, כדאי לכם להבין שמי שלא לוקח שירות של יועץ משכנתאות פרטי, עלול למצוא את עצמו משלם על המשכנתא שלו עוד מאתיים אלף שקלים לפחות. כי יועץ המשכנתאות של הבנק, אין לו אף מטרה קטנה לעזור לכם אלא לעזור לבנק. הקליקו כאן ונתזמן לכם פגישה עם המומחים שלנו שהמטרה שלהם היא לחסוך כסף ללקוחות שלהם.

לשיחה עם מומחה צרו קשר 

חדשות משכנתא

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: